Gå til innhold

Sekk eller veske til skolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg starter snart på økonomistudier, og lurer på om jeg skal ha sekk eller veske? Aner ikke hvor mye bøker jeg må drasse på ol.

Har per i dag en grå og rosa Samsonite sekk, fra jeg startet på videregående, og den er vel muligens for "barnslig" og lite formell eller!?

Sekken eller veska jeg skal ha, må være rimelig, kom gjerne med tips og bilder :-)

Anonymous poster hash: c555a...1e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter som skal begynne på videregående har kjøpt denne; http://www.xxl.no/Root/Sport-og-ballspill/Ryggsekk-og-bag/Bag/Duffel-Bag-30L-/p/1082306_11_Style

Vet at det er flere som har kjøpt denne. Kan også bæres på ryggen ;)

Anonymous poster hash: 847ed...78d

Den er det jo ikke meningen å ha til pc og bøker i vel?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er det jo ikke meningen å ha til pc og bøker i vel?

Det er det de har tenkt ja. Den er ganske rommelig, å man får fint endel bøker + gympose i den. Pc'n vet vi ikke str på enda, så vi får se når den kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og begynner på skolen i morgen. Jeg har ikke kjøpt noen sekk/veske enda, men hell no at det blir sekk. Det blir bare alt for barne/ungdomskole for min del. Kjøp deg en lekker pc-veske ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en svær skinnveske til alt jeg. Bruker den til skole, jobb og fritid.

Og man drasser jo ikke med seg alle bøkene hver dag så finnes jo grenser for hvor tung veska blir.

Endret av Fågel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og begynner på skolen i morgen. Jeg har ikke kjøpt noen sekk/veske enda, men hell no at det blir sekk. Det blir bare alt for barne/ungdomskole for min del. Kjøp deg en lekker pc-veske ;)

Dagens ungdomsskoleelever bruker ikke sekk. Min på 16 brukte veske de 3 årene hun gikk på ungdomsskole, å det var det de fleste brukte. Ja også bager da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens ungdomsskoleelever bruker ikke sekk. Min på 16 brukte veske de 3 årene hun gikk på ungdomsskole, å det var det de fleste brukte. Ja også bager da...

thats my point :fnise:

Anonymous poster hash: f0d11...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg takler ikke å gå med sekk, synes det er kjempeubehagelig og unngår det når jeg kan, så jeg har et par forskjellige vesker. men det er nok mye mer fornuftig å bruke sekk, det skal ikke så mange bøker til før det begynner å bli tungt og en sekk vil fordele belastningen mye bedre. på mitt studie har folk mage forskjellige slags sekker, alt fra ganske nøytrale svarte eller blå til de mer fargerike. om jeg var deg tror jeg jeg ville ha brukt en gamle sekken i begynnelsen, så kan du vurdere etter hvert om du vil ha noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en lekker pc-veske da? :-) Jeg har ikke så mange alternative veskebutikker i nærheten, tror faktisk det bare er City Bag som er her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg takler ikke å gå med sekk, synes det er kjempeubehagelig og unngår det når jeg kan, så jeg har et par forskjellige vesker. men det er nok mye mer fornuftig å bruke sekk, det skal ikke så mange bøker til før det begynner å bli tungt og en sekk vil fordele belastningen mye bedre. på mitt studie har folk mage forskjellige slags sekker, alt fra ganske nøytrale svarte eller blå til de mer fargerike. om jeg var deg tror jeg jeg ville ha brukt en gamle sekken i begynnelsen, så kan du vurdere etter hvert om du vil ha noe annet.

Ja, jeg vurderer det. Men er redd jeg kommer til å føle meg dum med en så fargerik sekk på ryggen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dum som tar vare på ryggen din. Jeg går ingeniørstudier, og vi har alle med oss sekk til pc og bøker - ingen som tenker på om det er "in" eller kult.

Anonymous poster hash: 0c3a1...994
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste jeg ser på NTNU bruker sekk, både på Dragvoll og på Gløshaugen. De første ukene om høsten bruker en del førsteklassinger veske, men utover høsten og vinteren bruker omtrent alle sekk. Sekk er det lureste for ryggen og skuldrene. Skal du ha med deg et par bøker, skrivebok, pc, matpakke og treningsklær sier det seg selv at det fungerer dårlig med en veske.

Anonymous poster hash: 0a9d5...7c7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Spørs om jeg bare får bruke den rosa sekken min for å begynne med da :fnise:

Jeg må jo gå et lite stykke ifra toget til skolen også, så det blir sikkert fort tungt med pc, bøker, matpakker og diverse da ja, når jeg tenker meg om :-/ Selv om veske er finest!

Å kjøpe meg en ny sekk blir sikkert dyrt!?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en bag fra Nike, som kostet 500,- og kan kjøpes på Morris. Bruker kun å ha med meg to- tre bøker, iPad, notatbok, skrivesaker og matbakke så for meg fungerer det bra med bag. I tillegg tar jeg buss til skolen så bærer den ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bergans pc-sekk når jeg startet på høyskolen i fjor. Beste valget jeg har tatt. Plass til pc, en bok, skrivebøker, lovsamling, mat, drikke og diverse ting og tang. Den rommer mye samtidig som den er enkelt svart, med mulighet for stropper rundt magen og brystet om man skal gå et stykke. Regntrekk i refleks følger også med, kjekt når det er mørkt ute eller det er vått så slipper du å ødelegge det du har i sekken. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fire år på høgskole og skal gå to til, har brukt sekk hele tiden og kommer ikke til å endre det.

Mulig det ser "kulere" ut med veske, men som gravid 28-åring med stort potensiale for bekkenplager gir jeg totalt faen i hva andre synes er kult og prioriterer å ta vare på kroppen min ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...