Gå til innhold

Usikkerhet m/ medfølgende sjalusi gjør meg sliten..

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten
Skrevet

Hei

Har et problem som jeg ønsker å be om råd for å komme over..

Jeg er så usikker på kjæresten min..

Vet ikke hvorfor jeg har det på dette viset. Har vært sammen ca ett år. Er voksne folk i siste halvdelen av 30-åra.

Har tidligere vært i ett seriøst forhold som varte i 16 år. I disse åra følte jeg aldri denne usikkerheten, og jeg var aldri sjalu.. Denne mannen var var mye borte i lengere perioder pga jobb, og hadde alle muligheter til å gjøre ting jeg aldri ville fått vite. Han sa uhyre skjelden at han var glad i meg. Tror han sa en gang på alle disse åra at han elska meg..

Etter at dette forholdet var over, var jeg singel en periode. I denne perioden gikk jeg en del ut på byen og er skremt over hva jeg så.. Alle er jo utro.. Singel eller ikke spiller ingen rolle.. Har du lyst, så har du lov virker det som.. Det virker som folk ikke eier moral lenger. Det verste synes jeg er at det virker som alle gir blaffen og bare trekker på skuldrene..

Min nye partner er en veldig flott mann.. Har masse bekjente både menn og kvinner.. Når vi går ut ser jeg han nesten ikke. Han blir overfalt av kvinner/ jenter som henger om halsen hans og skal snakke med ham..

Har ingen grunn "som jeg vet" til å være sjalu.. Men likevel så blir jeg det..

Skal han noe alene, sitter jeg hjemme og er redd, rett og slett.

Sier aldri noe til at han går ut.. bevares.. men denne ekle følelsen er vond å sitte med i magen..

Har dere noen tips som kan hjelpe meg til å slippe denne usikkerheten.

Det er så innmari slitsomt..

Han sier han er masse glad i meg, og noen ganger at han elsker meg.. Men klarer ikke å slappe av likevel.. Vet verden er full av jenter som er mange ganger penere/ søtere og alt det der enn det jeg er...

Sliten..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kjære, Sliten -

dette kan du ikke gjøre noe med. Usikkerheten sitter inni hodet ditt, som et resultat av at du ser han er populær hos damene.

Du sier mange av disse jentene/damen er søtere og penere enn deg. Ok, han kjente dem sikkert før han traff deg, men han valgte deg, gjorde han ikke? Hvis en av disse jentene/damene hadde vært interessante for ham så hadde han vel vært sammen med henne da, og du ville aldri ha møtt ham.

Fortell deg selv at du kan slappe trygt av du, han sier han elsker deg og er glad i deg, og det er deg han er sammen med. Bedre enn det kan det ikke gjøres. Og for all del, ikke invi ham i usikkerheten din.

Fortsett å være den jenta han forelsket seg i, så han fortsetter å elske deg, og jeg tror muligheten for at han skal være utro blir forsvinnende liten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ubegrunnet sjalusi har kverket mange forhold.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hadde jo vært rart om du ikke hadde reagert i det hele tatt!Det viser bare at du er glad i ham.Men du må bare kontrollere sjalusien din så den ikke ødelegger alt for deg.Har du prøvd å snakke med ham?Bli ærlig mot ham og fortell han åssen du føler deg når dere er på byen sammen,at du kanskje reagerer sånn fordi du er redd for å miste ham.

Lykke til

Gjest Sliten
Skrevet

Gjest skrev:

Ubegrunnet sjalusi har kverket mange forhold.

Jeg er fullstendig klar over dette.. :oops:

Forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å slutte å engste meg..

Eneste forklaringen jeg har er at han er en helt annen type enn han jeg bodde sammen med i masse år.

Han er ikke åpen, forteller meg generelt lite.. og jeg synes det er vanskelig å ta opp sånne ting med ham. Har prøvd å snakke med han en gang om at jeg er usikker på ham, men da ble han irritert og sier jeg må stole på ham..

Men ting som gjør at jeg stusser er bl.a.:

Treffer vi damer/ jenter som han klemmer og prater med, så sier han aldri hvem det er, eller presenterer meg for dem.

Han sier aldri hvem han får tekstmeldinger fra, uansett om det er på dagen eller om natta det piper. Kan høre han sukker, før han skriver svar, men sier aldri hvem han tekster..

Ringer telefonen, sier han aldri hvem han snakker med, såfremt det ikke er noen fra familien hans, som ber ham hilse meg..

Han flørter med andre når vi er ute sammen.. bl.a. med disse jentene vi treffer som han aldri forteller hvem er..

Er ikke vant til å ha det slik.. Har alltid tidligere hatt det åpent i forholdet, og som en selvfølge er det blitt fortalt slike ting som jeg nevner over..

Gjest Anonymous
Skrevet

Må ærlig talt si at jeg skjønner deg godt jeg. Ikke dermed sagt at han er utro eller gjør noe galt. Men...det er nå engang dere som er sammen. Og hvorfor innvier han deg ikke mer i sin krets. Han virker litt umoden og egoistisk synes jeg. Når dere er ute ville jeg synes det var naturlig at han brukte en del av tiden sammen med deg, dere skal jo også ha det hyggelig sammen. Og hadde det vært min kjæreste som tillot at kvinner hang rundt han som bier på en honningkrukke, hadde jeg blitt irritert. Det er jo ikke værre enn at han presenterer deg så vil sikkert disse damene som har litt mellom øra holde litt mer avstand.

Også det med tekstmeldinger og telefoner til alle døgnets tider er en uting. Og det er ikke rart du blir usikker når han heller ikke forteller noe om dette.

Litt åpenhet hadde nok hjulpet tror jeg. Ta en prat med han.

Gjest Anonymous
Skrevet

sukk - typen din er akkurat som min. Han har med mobiltelefonen overalt og sender og får masse sms, gjerne midt på natta mens vi ligger i senga - men sier aldri hvem det er fra.

Har mange jentebeundrerinner (spiller ofte gitar på fest og på scene, og da blir han omsvermet etterpå). Han sier det er en menneskerett å flørte, og at han trenger det for å føle seg vel.

Sier gjerne "jeg skal ut med noen i kveld" og jeg prøver å holde meg sterk og late som ingenting men liker ikke at han aldri forteller meg hvem han er sammen med og hva han gjør.

Jeg er ganske motsatt, såklart... prøver å gå foran med et godt eksempel og si hvem som sender melding / hva de vil etc. Kjøper roser til ham, gir masse komplimenter. Aaargh han må da ta et hint snart???

Han har ikke lett for å gi meg komplimenter, selv om han ofte sier at den og den dama er flott/pen/fin/sexy. Jeg har mast litt om komplimenter, og han sier han vet at han ikke er flink nok til dette, men han synes det er vanskelig å forandre seg.

Men på en el. annen måte er det meg han vil ha likevel, han gjorde det slutt for 2 mnd siden, og nå har han ombestemt seg og vi er blitt sammen igjen. Jeg sa da at hvis vi skulle bli det så ville jeg vite at jeg var hans nr. 1, og at han var ferdig med all fortid og at jeg slipper å tvile sånn på ham. Da sa han: "Ja, men det er ikke så lett for meg å si"....

Mannfolk!!!!

Gjest Overvåk din mann!
Skrevet

Du, jeg forstår deg godt her med din sjalusi.

Du har jo vært i et forhold før uten at du var spesielt sjalu...det vil nok si at et eller annet skurrer her som man ikke helt kan sette fingeren på. Noe stemmer ikke, og han får ikke roet deg heller.

Jeg har ikke tall på hvor mange menn jeg har møtt i barer og på utesteder so mer forlovet, gift, samboere og har kjærester: men det forhindrer dem ikke i å øse ut sine mobilnummer i hytt og pine! Jeg blir rystet over å se slike menn og hva de egentlgi er i stand til.

Jeg gjør en god gjerning for mine medsøstre: hver gang jeg møter slike menn tar jeg imot mobilnr. deres og sier ja når de trygler meg om å ringe dem. Det jeg isteden gjør er å sende melding til samboern deres (i de tilfellene hun er registrert på samme adresse som ham og de har mobilnr.på opplysningen). Et par jenter har takket meg via sms fordi jeg opplyste dem om hvordan mannen deres hadde oppført seg på byen.

Jeg synes ikke noe om å låne mannen til en annen jente- som han er opptatt med.

Det finnes så mange utro menn, og flere vi aldri kunne mistenke for slikt ER det...etter jobb, på jobb, julebord, fester, "skal bare ut med en kamerat", "vi var bare på puben, så gikk jeg rett hjem etterpå": alle slike historier er ikke alltid sanne....

TIPS til alle dere som mistenker deres kjære for å være utro:

kjøp mini-mikrofoner til å sy inn i jakken (synes ikke!) hos "Spy-shop" utenfor Oslo. De selger alt av mini-mikro- utstyr ang. overvåkning. Man kan avlytte hva folk sier og event.filme (avansert og dyrt). Da får man hvertfall BEVIS og slipper å gå og bekymre seg.

Ingen mann slipper unna en slik overvåking hos meg hvertfall!

Gjest gjest1
Skrevet

Du sender sms'er til damene deres? :o

Da kan du jo fort forårsake storm i både det ene og det andre vannglasset....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er hvertfall for åpenhet og ærlighet. Jeg synes man skal være klar og direkte.

Synes bare det er rimelig at damen "der hjemme" får vite om hva mannen hennes egentlig driver med utenfor hjemmets vegger...

Bra gjort!!Det gjelder å hjelpe andre kvinner! :P:)

Skrevet

Jeg forstår deg veldig gått "sliten" - sjalusi er sårt og som noen sier så har ubegrunnet sjalusi kverket mange forhold. Men da tror jeg vi snakker mer om sykelig sjalu. Vanlig sjalusi er sunt - det viser bare at du bryr deg.

Det beste du kan gjøre er å snakke med han - nok en gang - om dine tanker rundt de forskjellige hendelsene. Dere er samboere og klart du blir nysgjerrig hvis han stadig får masse sms og telefoner som han ikke sier noe om. Fortell han også (om du ikke har gjordt det) at dette er noe nytt for deg - at du ikke har vært noe særlig sjalu før - men at tidligere erfaringer har gjordt deg slik. Og om han ikke vil snakke om det - blir sur - bør du kanskje vurdere om dette er noe kan finne deg i.

Jeg mener ikke at du skal gjøre det slutt, men du bør nok kanskje tenke deg godt om i forhold til hvordan du vil at et forhold skal være.

Du vil slite deg selv ut hvis du hele tiden må holde tilbake det du "har på hjertet" - bare fordi du er redd for at han skal bli sur.

Anie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...