AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Er bare 14 uker på vei, men elsker navnedebatter og vil derfor starte en selv. Dette er vårt første barn, og vi vil ha et navn som ikke alle andre har. Vet ikke om det er gutt eller jente ennå, da. Tåler både positive og neagtive tilbakemeldinger, gjerne om ting vi kanskje ikke har tenkt på som er ulempe med navn. Jente: Iselilja (min favoritt!) Tora (mannens favoritt) Helma Gyda Guri Una Urd Gutt: Styrk (min favoritt) Ivar (mannens favoritt) Halvar Eimund Heine Mode Anakin Malthe Va tycks? Andre forslag? Anonymous poster hash: dd637...46e
Ingeborg! Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Anakin gav meg umiddelbart assosiasjoner til Star Wars, Mode har jeg aldri hørt - ellers er de andre guttenavnene fine. Synes Ivar er finere en Styrk. Liker ikke Urd - på østlandsk blir det litt rart synes jeg - bokstaven r blir nesten borte og på bergensk for eksempel blir det for skarp med en skikkelig skarre r. Av favorittene deres liker jeg best Iselilja Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Er bare 14 uker på vei, men elsker navnedebatter og vil derfor starte en selv. Dette er vårt første barn, og vi vil ha et navn som ikke alle andre har. Vet ikke om det er gutt eller jente ennå, da. Tåler både positive og neagtive tilbakemeldinger, gjerne om ting vi kanskje ikke har tenkt på som er ulempe med navn. Jente: Iselilja (min favoritt!) Tora (mannens favoritt) Helma Gyda Guri Una Urd Gutt: Styrk (min favoritt) Ivar (mannens favoritt) Halvar Eimund Heine Mode Anakin Malthe Va tycks? Andre forslag? Anonymous poster hash: dd637...46e Vad tycks? At det er litt for mange navnetråder her for tiden. Ellers har dere god smak, synes jeg, men jeg ville styrt unna Urd, Anakin og Malthe. Ivar er også litt vel traust nå til dags. Anonymous poster hash: 84d5d...ae8 1
Silfen Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Er bare 14 uker på vei, men elsker navnedebatter og vil derfor starte en selv. Dette er vårt første barn, og vi vil ha et navn som ikke alle andre har. Vet ikke om det er gutt eller jente ennå, da. Tåler både positive og neagtive tilbakemeldinger, gjerne om ting vi kanskje ikke har tenkt på som er ulempe med navn. Jente: Iselilja (min favoritt!) Tora (mannens favoritt) Helma Gyda Guri Una Urd Gutt: Styrk (min favoritt) Ivar (mannens favoritt) Halvar Eimund Heine Mode Anakin Malthe Va tycks? Andre forslag? Anonymous poster hash: dd637...46e Har uthevet de jeg liker best.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Mange fine ig uvanlige navn her, men Urd er for meg et etternavn Anonymous poster hash: 646e4...433
Twisted_me Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 1.Helma (Min favoritt) 2.Tora 3.Iselilja (litt uvant, men fint) 4.Una 5.Gyda 6.Guri (ser ikke helt for meg Gyda og Guri på en liten baby eller barn) 7.Urd (dette var ikke veldig fint) Jeg synes mange guttenavnene ble litt for spesielle for min smak. Heine og Ivar er helt ok Lykke til med navnejakten!
ara Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Hva skjer med navnetråder om dagen?! Har ikke folk selvtillit nok til å ta egne avgjørelser og gi blaffen i hva andre måtte mene om deres barns navn? 3
hegejenta30 Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Hva skjer med navnetråder om dagen?! Har ikke folk selvtillit nok til å ta egne avgjørelser og gi blaffen i hva andre måtte mene om deres barns navn?Tydligvis ikke
Caledonia Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 1. Iselilja (hadde jeg på min egen liste også) 2. Gyda 3. Helma, Una 4. Tora, Guri 5. Urd 1. Styrk 2. Heine 3. Halvar 4. Ivar, Eimund 5. Mode, Malthe 6. Anakin
Gjest vilma2000 Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Tora og Heine. Noe med Tora jeg bare elsker!! Det er liksom sjeldent, men ikke rart, og veeeeldig fint med engelsk uttale - noe jeg syntes er veldig viktig da det er stor sjanse for at barnet vil enten bo litt utenlands, få engelske venner og/eller reise mye.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 hva i helvete slags navn er det dere kommer med? gudamegAnonymous poster hash: d85b0...344 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 hva i helvete slags navn er det dere kommer med? gudamegAnonymous poster hash: d85b0...344 kall den heller for finski binski Anonymous poster hash: d85b0...344 1
Vera Vinge Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 Jeg syns de fleste navnene var fine eller helt ok, men likte ikke Urd, Styrk, Mode eller Anakin. Syns kanskje de fineste var Ivar, Malthe (men ville skrevet uten h), Tora og Guri.
Sunshine Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 Jeg likte ingen av de, men jeg er ikke noe fan av norrøne navn heller. (Malte (ja uten h) er firma som leverer service på gassinstallasjoner.)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 TS her. Jeg startet tråden fordi jeg (som jeg skrev i HI) elsker navnedebatter og synes det er interessant. Ingen tvinges til å svare her hvis de ikke deler den interessen! Vi har hatt litt utvikling på listen vår. I går ble vi enige om at begge kun stryke ett navn fra listen som var helt uaktuelt. Jeg strøk Anakin fra guttelisten. Mannen strøk Urd fra jentelisten. Vi har også drodlet litt mer, og mannens nye forslag til jentenavn er: Tori (som variant av Tora) Edda Mitt nye guttenavn som jeg oppdaget her om dagen (og som kanskje går opp som favoritt): Yrjan <3 Anonymous poster hash: dd637...46e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 TS her. Jeg startet tråden fordi jeg (som jeg skrev i HI) elsker navnedebatter og synes det er interessant. Ingen tvinges til å svare her hvis de ikke deler den interessen! Vi har hatt litt utvikling på listen vår. I går ble vi enige om at begge kun stryke ett navn fra listen som var helt uaktuelt. Jeg strøk Anakin fra guttelisten. Mannen strøk Urd fra jentelisten. Vi har også drodlet litt mer, og mannens nye forslag til jentenavn er: Tori (som variant av Tora) Edda Mitt nye guttenavn som jeg oppdaget her om dagen (og som kanskje går opp som favoritt): Yrjan <3 Anonymous poster hash: dd637...46e Tori og Edda er flotte navn. Yrjan høres ærlig talt ut som en med talefeil som prøver å si Ørjan - ikke fan. Anonymous poster hash: 84d5d...ae8 1
Gjest pærecider Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Edda er fint, liker Tora også. Tori får meg til å tenke på Tori Spelling, altså ei amerikansk rikmannsberte, selv om Tori er brukt i Norge også. Yrjan, tja... Får litt sånn Emilian-vibber, at man prøver å gjøre navn søtere, på en måte. Da er Ørjan bedre, etter min mening. Liker Styrk og Ivar, fine og solide mandige navn som passer på en baby og en voksen mann. Mode og Malthe, høres ut som et par, litt dumme skurker i en norsk film. Gyda er et kult navn, digger det. Syns dere har flere kule navn på lista. Anakin forbinder jeg med star wars.
Silfen Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Får også Tori Spelling-vibber. Not good. Ørjan er også bedre ennn Yrjan. Edda er fint. *hermer etter pæren*
Gjest Badebuksa Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Likte de fleste navnene! Men legg til Årolilja og å er en sånn fin, norsk bokstav, den må brukes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå