Gå til innhold

Har virkelig funnet drømmemannen, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodet og de tusen tankene mine plager meg, så jeg nesten blir gal.

Vi møttes for 1 år siden på dagtid, uten alkohol innblandet.

Vi ble kjent med hverandre fort, forelska og har siden den gang hvert sammen hver dag. Og flyttet sammen etter ca ett halvt år.

Han er helt fantastisk, smilende, blid, kjekk, og så utrolig snill og god. Vi har det så fint sammen på absolutt alle måter, og han er en slik mann jeg har håpet på å finne.

Vi er i begynnelsen av 30-årene og har levd veldig, veldig forskjellig de siste årene. Vi hadde vært singel ca like lenge da vi møttes. Jeg alene med et barn. Dvs at jeg har levd rolig uten festing og gutter innblandet. I tillegg føler jeg meg kjedelig som kun har hatt mine 3 tidligere kjærester som eneste sex-erfaringer (ja det er en dum tanke å ha).

Han derimot, har festet hver helg og hatt nye sexpartere hver helg (dvs et stort antall damer) Dette har han fortalt, da ryktene i byen vil ha det til at han er en ordentlig luring når det gjelder jenter.

Han sier han er flau over hvordan han har holdt på og for det ryktet han har fått. Strippeklubber, prostituerte og narkotika-prøving er også en del av hans fortid. Facebook veggen hans var når jeg traff han, full av flørtete mld med andre damer. Jeg ble skeptisk, men likte han godt og tenkte da at fortid er fortid.

Han gir meg ellers ingen grunner til å tvile. Han er aldri på byen mer og sier han er lei av det livet. Han er oppmerksom mot meg, gir meg komplimenter og for første gang føler jeg at jeg stoler 100 % på en kjæreste, merkelig nok...

Han har forklart sine "festekompiser" at nå er det nok, og at han vil slå seg til ro med meg. Og jeg tror på han. Likevel er det tanker i hodet mitt som sier, enn hvis ditt og datt.

Kan man forandre seg så drastisk, og ville dere slått dere til ro med byens store luring og rundbrenner?

Anonymous poster hash: 84091...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at en fyr har feste og pult hadde ikke brydd meg, prostituerte, narkotika og litt sånt annet forskjellig ville derimot fått meg til å tenke meg om flere ganger.

• Liker 6
Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig forandre seg så drastisk. Har hørt det hundre ganger før.. Og synes ikke han er noe du burde satse på med tanke på at det er ett barn i bildet også. Den typen slår seg ikke i ro. Det finnes alltid en bedre :)

Skrevet

Det at en fyr har feste og pult hadde ikke brydd meg, prostituerte, narkotika og litt sånt annet forskjellig ville derimot fått meg til å tenke meg om flere ganger.

enig.

• Liker 3
Skrevet

Må bare svare her...

Jeg har vært i en lignende situasjon, og JO det går da an å forandre seg!! Slik jeg forstår det har han ikke vært en "luring" med deg? Noen mennesker lever som de vil når de er single. Sex med hvem de vil, utprøving av narkotiske stoffer etc. Det er jo som du sier: fortid. Han hadde ingen kjæreste (slik jeg forstår det) å forholde seg til på det tidspunktet!

Jeg har også prøvd ut (flere forskjellige typer) narkotika feks, men det gjør meg ikke til en dårlig person... Nå har jeg høy utdannelse (ikke at det gjør meg til en bra person heller,da), behandler folk rundt meg bra, og lært utrolig mye om meg selv PGA det som har skjedd før i livet mitt.

Men jeg har altså vært i en lignende situasjon. Jeg ble sammen med en "fest-løve" (samme type som din høres det ut til)... Vi var sammen i 8 år, og han var den mest TRO personen som fantes. Han respekterte meg og mine ønsker, han slutta med festingen og kontakten med jenter osv, og behandlet meg kjempebra. At det ble slutt mellom oss hadde INGENTING med hans fortid å gjøre.

Jeg synes du skal overse hans fortid, og heller konsentrere deg om hvordan han behandler DEG og ditt barn.

Ta for all del hensyn til barnet ditt oppi alt dette. Barn kommer (eller burde komme) alltid først.

Skrevet

I følge han selv har han aldri vært utro i sine tidligere forhold.

Han er helt fantastisk med ungen min. Henter i barnehagen, engasjerer seg i fritidsaktivitetene/trening og har til og med deltatt på dugnad i barnehagen, alt er på hans eget initiativ, det er ikke jeg som forventer dette av han.

Han har pusset opp barnerommet og sier han liker familielivet.

Nei, han har som sagt ikke vært noen "luring" mot meg, her er det kun hans fortid som leker spøkelse med meg.

ts.

Skrevet

Alle kan forandre seg drastisk - Selv min samboer måtte endre seg drastisk - Pga noe alkohol problemer som har sitti dypt inne og vart over perioder. ( dette pga en alvorlig hendelse i mai mellom oss )... Han rører ikke alkohol lenger, og har klart å slå seg helt til ro med det. Ingenting er umulig, handler vel bare om hvem som man har med å gjøre....

Anonymous poster hash: ca1dd...c88
Skrevet

Mange kan forandre seg, men jeg syntes likevel det lyser noen varseltrekanter ved prostitusjon og narkotiske stoffer (da tenker jeg på tyngre, ustabile stoffer). Spesielt dette med prostitusjon sier noe om et menneskesyn som for meg ikke er forenlig med det jeg ser i en partner. Han kan selvfølgelig ha forandret seg, og det virker jo som han har tatt et standpunkt ovenfor sitt "gamle" liv ovenfor sine festevenner og for sin egen del, men jeg ville likevel vært oppmerksom på tegn på at han kanskje ikke har forlatt sitt gamle liv. Som sagt, jeg mener ikke at man ikke kan forandre seg, men det krever beinhard jobbing og i min erfaring er det de færreste som klarer det med en fortid preget av narkotika, prositusjon, vold etc.

Et moment her er jo at endringen ser ut til å ha kommet nettopp etter at han traff deg, og jeg mener nå at en varig endring kommer innenfra av egen motivasjon og bør ikke primært motiveres av en partner. Det betimelige spørsmålet er jo om han ville endret seg hvis ikke du kom inn i livet hans?

Mener ikke å være for negativ her nå, men det kan kanskje være lurt å ikke la seg blende av forelskelsen.

Anonymous poster hash: 05cab...651
  • Liker 1
Skrevet

Fant en tilsvarende mann... Han levde som familiemann en periode , men etterhvert ramlet han tilbake med selskapsdamer etc bak min rygg.. Jeg var som deg - godtroende og hadde tanker om at fortid var fortid.. Jeg ble dessverre lurt. Nå er jeg singel og har det bra igjen

Skrevet

Det som er greien ved å forandre seg. Selvsagt er det mulig, men man burde gjøre det for sin egen del.
Og KUN for sin egen del. Og det har nok sine grunner til dette også.

Fordi hvis man skal forandre seg over natten for en annen person, så holder fasaden bare frem til en er misfornøyd og føler for å "straffe" vedkommende ved å gå tilbake til sin gamle livsstil.
Fordi man er ikke forandret egentlig. Man bare later som, for å få viljen sin. Ser for meg at over tid, om en ikke skulle bli misfornøyd evt, så kan det nok bli en varig forandring, men dette er i de sjeldneste tilfeller.

Og når det vedrører når andre prater varmt om at andre ikke kan forandre seg, men noen kan..

Det man bør spørre seg selv da. Hvem er det som trenger forandringen evt?

Og hvem er det som forandret seg for mange år siden og har lagt den livsstilen bak seg for lenge siden?

Anonymous poster hash: 45c7b...71b
Skrevet

Jeg kjenner personlig til en veldig lik situasjon. Bortsett fra at damen i forholdet også hadde sine svin på skogen når det gjaldt antall partnere. Mannen hennes har roet seg noe helt enormt. Jeg ble kjent med de etter de var blitt et par og da var han ganske rolig. Men etter han ble far er han rett og slett blitt kjedelig. Han setter baby og familie før absolutt alt, er blitt hjemmesitter til de grader og alt er bare baby, baby, baby. Hønefar noe så innihampen, nesten så jeg håper at han løsner litt mer etter hvert.

Så joda. Fortid er fortid i min bok.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Kjæresten min var litt sånn før han også. Han har hatt mange ONS, og eksprimentert litt med diverse narkotika. Han var åpen og ærlig med det til meg, og selvfølgelig ble jeg jo lei meg. Han brukte det i en tung periode, men skjønte selv at dette ikke funket i lengden.

FOLK KAN forandre seg. Har aldri noen gjort noe de ikke er så stolt av? Ville dere blitt dømt for det resten av livet deres og blitt dumpet av kjæresten deres så fort h*n fikk vite om det?

En ting er å være hardbarka narkoman som stadig faller tilbake til gamle uvaner, men når de virkelig prøver så godt de kan for å bevise for sin kjære at dette gamle livet er over for lengst, så burde de jo få den sjansen.

Du sier han er snill, god, og ikke er ute å fester lengre. Det sier vel litt ? Han bryr seg så mye om deg :) Greit man kan være betenkt, det er heelt lov, men alle fortjener en sjanse. Jeg er hvertfall utrolig glad for at jeg ikke bryr meg om fortida , for det som teller er jo hvordan her mens vi er sammen. :)

Anonymous poster hash: 6dabc...704
  • Liker 1
Skrevet

Storforbruk av sex-partnere og eksperimentering med narkotika er slikt man kan drive med om man egentlig ikke har det så veldig bra med seg selv.

Kan godt hende han savnet et trygt og stabilt forhold og dette var noe å fordrive tiden med-istedetfor å sitte hjemme og være deppa og skrive bitre innlegg på Kvinneguiden.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Skrevet (endret)

Når jeg var i 20-21 så synes jeg også festing, byn og sjekking var veldig gøy, men jeg har i grunn gått lei og roet meg på den fronten. Går fremdeles ut, men ikke for å sjekke.

Så ja, man kan forandre seg når man ønsker å bruke tiden sin på andre ting enn å gå på byn for å treffe damer og for å feste.

Endret av .-L-.
Skrevet

Ts her.

Noen narkoman har han ikke vært. Det har vel vært prøving på fest noen få ganger, men ikke noe mer enn det.

Men ja, nok til at jeg er skeptisk. Alt i alt er det mye å svelge, men dette var jo før han traff meg. Nei jeg vet ikke hva jeg egentlig føler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...