Gjest celine Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Tittelen sier vel det meste Skal dere på konsert, og i så fall hvilken av dagene? Når det er sagt, bør det vel nevnes at jeg ikke lurer av noen annen grunn enn at jeg sitter på jobb og gleder meg massevis! Hvis bare tiden kunne gå litt fortere... Snart bare ni timer igjen nå
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Noe så storartet kan ikke gjenskapes. Anonymous poster hash: 0ee8d...c5b
Gjest celine Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Sant, sant Skulle gjerne fått med meg den originale konserten fra 79/80, men da var jeg nok litt for ung, dessverre..
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Ja. Anonymous poster hash: c3530...912
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Og her er mine inntrykk fra konserten. Jeg er så gammel at jeg har fulgt Pink Floyd fra starten. Uansett..."Dark side of the"....osv Et fyrverkeri av en konsert (Om det kan kalles det). Her var det lyseffekter, pyroeffekter, dundrende musikk… En genial og superimponerende produksjon. Glad jeg fikk være med på dette. Sannsynlig er det siste gang man ser dette oppjusterte mesterverket, som nå er langt over 30 år gammelt. Pink Floyd eksisterer ikke mer. Roger Waters er snart 70 år. Så det er nok slutt nå, når resten av konsertene er unnagjort. Her er mine inntrykk fra åpningen av showet, samt glimt av resten…. Tatt opp med mobiltlf, så unnskyld for et ikke hele tiden profft opptak. OBS! Høy lyd! Og sett innstillinger til 720, eller 1080p for best bilde. http://www.youtube.com/watch?v=-TrIrwgU_0g&feature=em-upload_owner Anonymous poster hash: 78b87...867
Pawn Hearts Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Og her er mine inntrykk fra konserten. Jeg er så gammel at jeg har fulgt Pink Floyd fra starten. Uansett..."Dark side of the"....osv Et fyrverkeri av en konsert (Om det kan kalles det). Her var det lyseffekter, pyroeffekter, dundrende musikk… En genial og superimponerende produksjon. Glad jeg fikk være med på dette. Sannsynlig er det siste gang man ser dette oppjusterte mesterverket, som nå er langt over 30 år gammelt. Pink Floyd eksisterer ikke mer. Roger Waters er snart 70 år. Så det er nok slutt nå, når resten av konsertene er unnagjort. Her er mine inntrykk fra åpningen av showet, samt glimt av resten…. Tatt opp med mobiltlf, så unnskyld for et ikke hele tiden profft opptak. OBS! Høy lyd! Og sett innstillinger til 720, eller 1080p for best bilde. http://www.youtube.com/watch?v=-TrIrwgU_0g&feature=em-upload_owner Anonymous poster hash: 78b87...867 Takk for videoklippet! Jeg fikk bare sett de ti første minuttene nå, men jeg skal se resten i morgen. Slapp han ut den famøse grisen som har fått ortodokse jøder og Israel-venner til å se rødt? Å kalle Waters antisemitt og nazisympatisør er selvsagt fullstendig på trynet, og de flygende grisene har PF brukt siden 1977 (riktignok uten alle symbolene RW bruker nå). De har dessuten ingenting med gamle antisemittiske symboler å gjøre; "flying pig" er en gammel adynaton, og når PF og Waters bruker det, er det helt klart også forbundet med Lewis Carroll og George Orwell. Til slutt må jeg si at hvis det virkelig er den levende, ekte Waters som synger (og altså ikke et opptak), så har han bevart stemmen forbløffende godt til å være en mann som fyller 70 om noen uker.
Østlandet Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Ja da... Grisen kommer. Du har bare ikke sett hele opptaket. Og...enig. Mange misforstår...... Når det gjelder Rogers stemmeprakt, så var jeg faktisk litt i tvil selv også. Men... Gjør deg opp en mening. Flott var det i hvert fall.
Gjest celine Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Takk for fine opptak, ab Det var virkelig en fantastisk konsertopplevelse! Eller snarere to for min del. Er ganske sikker på at Waters ikke brukte lydopptak under hele konserten. Det var faktisk nyanseforskjell som kom tydelig frem under "Mother". Lett målbart, i og med at han synger mot sin egen innspilling fra 1980. Selvfølgelig vet man ikke 100 prosent på resten, men jeg velger å tro hva jeg vil om den saken Nå gjenstår bare å vente på mannens 70-årsdag, og konsert i Dusseldorf samme dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå