Gå til innhold

Jogging og halsbrann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe med halsbrann i forbindelse med jogging...de fleste trådene var innenfor graviditet..

Altså... det går greit første minuttet når jeg begynner å jogge, og resten av tiden har jeg skikkelig halsbrann! Jeg sliter med astma, og er derfor sår i halsen fra før av (hoster osv) og jeg blir ekstra sår av å jogge. Men jeg vil jo komme meg i form!

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å ikke få halsbrann mens jeg jogger?! Jeg har prøvd å lukke munnen, men blir litt vanskelig siden jeg har pusteproblemer....(går første halve minuttet, så må jeg åpne munnen). Jeg er flink til å drikke vann også, men det hjelper ikke så mye for den såre halsen...(har heller ikke lyst til å drasse med meg en masse pastiller osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd tyggetabletter som feks. Novaluzid, Link o.l? De fungerer veldig bra for meg. Ta en før du jogger f.eks? For de legger seg som et "lokk" over syren og skal forhindre oppstøt. Eller om du har plass til å ta med deg en i lomma eller i skoen og tygg på når du kjenner det begynner og svi?

Gjest Anonymous
Skrevet

Den var ikke dum! får du kjøpt de på apoteket? (pris?)

Skrevet
Den var ikke dum! får du kjøpt de på apoteket? (pris?)

Det var meg ja.. =)

Skrevet

Joda, de finnes på apoteket. Noen har forskjellige smaker (jeg synes Novazulid med mentholsmak fungerer best, selv om de er litt store). De koster ikke mye, 40-50 kr, og da har du for en stund. Bare forklar problemet ditt eller spør etter tyggetabletter mot halsbrann. De står somregel sammen med produkter for mage og fordøyelse tror jeg. Finnes også flytende varianter som man drikker. :rosasmil:

Skrevet

eneste er at jeg blir så avhengig av sånne tabletter, har nemlig "gomlet" masse Dekadin tidligere i vinter.. Vet du om Novazulid har bedre effekt enn Dekadin? Og jeg er glad i mentholsmak, så det er ikke noe problem :)

Skrevet

Dessverre, det vet jeg ikke. Har ikke prøvd så mye forskjellig, har liksom slått meg til ro med det som fungerer og smaker best for min del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...