Gå til innhold

Kattunge og "gammel katt"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skaffet meg kattunge for 2 uker siden. Hun er 4,5 mnd og en nydelig, sosial og bedårende liten pus. Dessverre har jeg fått en uventet allergisk reaksjon på henne, og kan ikke ha henne.

Foreldrene mine har to kattepuser fra før på 2 - 3 år. De har nå sagt at de kan ta til seg katten min også. Dette tror jeg kan fungere bra både for meg og lillemor, fordi jeg fortsatt vil kunne ha henne i livet mitt + at jeg vet at hun kommer til et hjem som er fantastisk for katter å være i (Stor hage, stort hus, mye folk hjemme hele tiden etc).

Men så lurer jeg litt på hvordan vi skal gjøre overgangen så god som mulig både for lillemor og for de gamle kattene. Hun har jo allerede vært gjennom en påkjenning ved å bytte hjem, så jeg er litt bekymret for hvordan dette blir for henne. Og så er jeg jo bekymret over hvordan de to gamle kattene vil ta i mot henne.

Noen tips i hvordan vi kan gjøre denne overgangen så god som mulig for kattene?

Mvh,

Stella

Anonymous poster hash: dcf00...eb8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv feliway-diffuser/spray, det kan gjøre overgangen lettere for alle sammen :) La lillepusen få ha med seg teppe, leker eller noe annet hun er glad i - gjerne dokassa si også. Er det mulig, la henne være litt på et eget rom i begynnelsen, slik at de får vent seg til hverandre.

Skrevet

Prøv å holde de gamle pusene vekk fra henne et døgn eller to, så hun kan utforske nytt sted på egenhånd. Det er mer enn nok inntrykk uten to ekstra katter. Også vil kattene venne seg til og akseptere hverandre etter hvert. Men du har ingen garanti for at de blir bestevenner noen gang. Men de fleste katter lærer seg til å godta den andre etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...