AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Er det noen som kan dele oppskrift på et brød uten gluten ( uten glutenfrie erstatningsmel også) og melk, og minimalt med linfrø? Enten lavt kaloriinnhold, eller lavkarbo. Anonymous poster hash: db69a...70f
Supraspinatus Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Jeg har ikke noen forslag. Og jeg tipper resultatet uansett ikke blir like bra som vanlig brød. Gluten er trossalt det som gjør at brødet henger sammen. Jeg ville heller tenkt utenfor boksen og droppet hele ideen om brød. Om du må ha noe under pålegget går jo det an å lage knekkebrød av frø, nøttemel og fiberhusk. Se om du finner noe her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124
Sugerøret Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 vet ikke hva du tåler av div.ting. Men lavkarbo brød kan være en ting ? Samt disse er utrolig flinke til både kaker og brød : http://www.mixwell.com/ kjøper en del av de produktene i Sverige. Spesielt farlig gode er sjokolademuffins.. (nå lever jeg på lavkarbo og da er disse på Nei -lista)
momo Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Semper sine brød er glutenfrie og melkefrie, de er veldig gode. Jeg har ikke fått hjemmelaget til å smake like bra.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Det er veldig enkelt å bake glutenfritt brød i brødformer hvis du har kjøkkenmaskin. For å få 3 brød bruker jeg tre pakker med sempermel, en pakke tørrgjær, noen never med linfrø, solsikkefrød og havregryn og en skje fiberhusk. Blander det sammen men en god del lunket vann. Blandingen skal være ganske klissete og litt bløt på en måte. Har det i brødformer og lar det heve en stund. Stekes i en time og ti minutter på 200 grader nederst i ovnen. Anonymous poster hash: 350cd...304
bambyb82 Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Toro glutenfri lavkarbobrød, og lavkarbobrødet fra funksjonell mat er to gode alternativer. Jeg bruker disse som base og tilsetter hva jeg måtte ønske av ekstra nøtter, frø og egg for å fylle deigen ut. Grei smak. de inneholder litt linfrø begge pakkene, men vil si det er en beskjeden mengde Toro glutenfri lavkarbobrød er ikke så lett å finne på småmatbutikker. De finnes på kjeder som ultra, ica maxi og er å få kjøpt på allergimat.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå