AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 ...Og da snakker jeg om en ekte høne Pappa har vært eier av høner i ett år. Mens han er ute og reiser bor jeg hos han og passer dem. Det er fem høner og en hane. De er ute rundt 12 timer om dagen, bortsett fra den ene. Hun sitter alltid inne. Jeg bruker å ta henne ut og sette henne ved vannskåla og gir henne litt müsli. Da drikker hun, spiser og går inn igjen. Slik har hun vært lenge, lenge, lenge. Hun er utsøtt av gjengen, men det er også en av de andre hønene som alltid er ute. Kan hun være syk på et vis? Kan det være noe annet? Noen som har høner eller skjønner hva hva som kan være i gjerde? Setter pris på all hjep, tips og råd! Anonymous poster hash: 68891...e48
Gjest Belle âme Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 eg fikk vondt av den høna eg, av ei høne liksom Stakkars :omg:
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 stakkars høna sånt skjer når de blir utstøtt kan jo så klart være syk uten at det synes på utsiden.
absinthia Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Hun har nok sosial angst og/ eller er deprimert, eller kanskje hun har fått seg en smell dere ikke vet om og rett og slett har blitt litt hjerneskadd( jeg tuller ikke, slike ting kan skje med høner også) men så lenge hun faktisk spiser litt når du setter henne ved maten og vannet, så står det i det minste til liv. 2
Tibbie Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 eg fikk vondt av den høna eg, av ei høne liksom Stakkars :omg: Virker som om du er like glad i dyr som meg. Jeg sier takk for omtanken på hennes vegne, da stakkars høna sånt skjer når de blir utstøtt kan jo så klart være syk uten at det synes på utsiden. Ja, jeg tenker det kanskje er årsaken. Men den andre høna som er utsøtt er like mye ute som de andre, så tenker det må være noe mer som ligger bak? Hun har nok sosial angst og/ eller er deprimert, eller kanskje hun har fått seg en smell dere ikke vet om og rett og slett har blitt litt hjerneskadd( jeg tuller ikke, slike ting kan skje med høner også) men så lenge hun faktisk spiser litt når du setter henne ved maten og vannet, så står det i det minste til liv. Mulig. Hun var slik i begynnelsen da pappa fikk henne. Før vi fikk hane og den andre utstøtte høna. Jeg er bare redd hun ikke spiser med mindre jeg tvinger henne til det... Ellers virker hun helt normal i oppførsel og fysisk sett (når jeg tenker meg om kakler hun ikke like mye som de andre ) (Av en eller annen grunn blir trådene mine automatisk satt på "anonym" )
Gjest Belle âme Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Virker som om du er like glad i dyr som meg. Jeg sier takk for omtanken på hennes vegne, da Ja, jeg tenker det kanskje er årsaken. Men den andre høna som er utsøtt er like mye ute som de andre, så tenker det må være noe mer som ligger bak? Mulig. Hun var slik i begynnelsen da pappa fikk henne. Før vi fikk hane og den andre utstøtte høna. Jeg er bare redd hun ikke spiser med mindre jeg tvinger henne til det... Ellers virker hun helt normal i oppførsel og fysisk sett (når jeg tenker meg om kakler hun ikke like mye som de andre ) (Av en eller annen grunn blir trådene mine automatisk satt på "anonym" ) Dyr er livet mitt
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Den der hanen burde fått sparken. En av oppgavene hans er å være litt politi og løse opp slik mobbing. Anonymous poster hash: 65a3c...728 1
Djungelvrål Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Min har det utmerket, men takk for at du spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå