Gå til innhold

Tidligere jojoslanker, er dette en god kostholds - og treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg oppretter denne tråden for konkrete råd og veiledning, jeg er som nevnt ovenfor en jojoslanker. Har prøvd å gå ned i vekt tidligere, fulgt en streng diett og gått opp igjen, aner ikke hvor mange ganger. Dette vil jeg ikke fortsette med.

Her er mitt nye kosthold: 1500 kalorier hver dag, trening 3 ganger i uka(jogging på mølle og diverse saltimer der kondisjon er i fokus). 2000 kalorier i helgene.

Jeg er for øvrig 162 cm høy og veier 63 kg. Vil ned til 55 kg, der trives jeg best. Det jeg lurer på er om det er greit å ligge på 1500 kalorier, eller om jeg burde ligge lavere? Jeg vet at jeg må smøre meg inn med tålmodighet, men kan jeg gå ned 2 kg i måneden på dette?

Anonymous poster hash: d9a97...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve og se hvordan det går, og evt. gå lavere om det ikke fungerer. De 1500, spiser du mer de dagene du trener?

Skrevet

Du kan jo prøve og se hvordan det går, og evt. gå lavere om det ikke fungerer. De 1500, spiser du mer de dagene du trener?

Nei, jeg har ikke tenkt å spise mer de dagene jeg trener, blir mett på de 1500 kalorier. Men bør jeg spise mer?

Skrevet

Hva man bør, vet jeg ikke. Men hvis jeg klarer å la være, så spiser jeg ikke de ekstra kaloriene jeg forbrenner, med mindre jeg er helt skrubbings :)

Skrevet

Vel, jeg får prøve meg frem. Antagelig vil jeg uansett gå ned i vekt, da jeg redusere antall kalorier og innfører trening. Men det er kun spørsmål om tid. Og her er det bare å smøre seg med en god dose tålmodighet :)

Det viktigste er å ikke gå i den samme fella igjen, der jeg omtrent sulter meg selv for raske resultater for så å legge på meg igjen.

Skrevet

Nei, å sulte seg er ikke bra hverken for kroppen eller motivasjonen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...