Gå til innhold

Stive barneklær -selv med tøymykner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker babyklær med Neutral tøymykner men synes fortsatt at klærne blir veldig stive. Noen som har lignende erfaringer, eller enda bedre: noen knakende gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bomullsklær blir alltid stive etter vask, selv med mykner. Det eneste som hjelper er å bruke tørketrommel.

• Liker 1
Skrevet

Er de stive også om du henger de ute? Vinden myker opp det meste her, men selv uten vind merker jeg forskjell på tøyvask som tørker ute vs inne.

Skrevet

Vasker babyklær med Neutral tøymykner men synes fortsatt at klærne blir veldig stive. Noen som har lignende erfaringer, eller enda bedre: noen knakende gode tips?

Da vil jeg foreslå at du reduserer mengden vaskemiddel. Det er såperester som gjør klærne stive, og det endrer jo ikke tøymykneren på. Ha litt eddikk i skyllekammeret neste gang (løser opp såperestene) og du skal se det bedrer seg.

Anonymous poster hash: 05494...78a

• Liker 1
Skrevet

Da vil jeg foreslå at du reduserer mengden vaskemiddel. Det er såperester som gjør klærne stive, og det endrer jo ikke tøymykneren på. Ha litt eddikk i skyllekammeret neste gang (løser opp såperestene) og du skal se det bedrer seg.

Anonymous poster hash: 05494...78a

Dette har jeg også erfart. Jeg brukte en tid overdosering da klærne var ekstra skitne. Resulterte i sure, og litt slimete klær for min del.

Løste seg fort med eddik som nevnt av AB, og en skylling uten tøyskyllemiddelet :)

Skrevet

Eddig skal herved testes! :)

Skrevet

Ingen effekt av eddik... :-/

Skrevet

Har du hatt de hengende ute, da? Om tørketrommel ikke er en løsning du kan bruke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...