AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Håper ingen misforstår og tar dette negativt, jeg bare lurer... Jeg har ikke barn selv. Hver gang jeg er på besøk hos venninner med småbarn, virker det som om: barna må bæsje flere ganger om dagen, det er mye promping osv. Jeg har ikke inntrykk av at voksne må bæsje mange ganger om dagen, og synes det er rart at små babyer gjør dette: har det noe med vokseprosessen å gjøre? Jeg er bare nysgjerrig på hva som er forklaringen på dette Anonymous poster hash: 524c4...86e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Tja.. Det har kanskje noe med at voksne selv kan kontrollere selv om de vil bæsje nå eller senere i dag, mens babyer og barn ikke har helt den samme evnen til å holde inne. Anonymous poster hash: 3940d...c48
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 ja, det kan jo hende at det er derfor Anonymous poster hash: 524c4...86e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Jeg kan fint bæsje fire ganger om dagen.Anonymous poster hash: 42c83...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Jeg kan fint bæsje fire ganger om dagen.Anonymous poster hash: 42c83...4ba Oi, er du gutt eller jente/kvinne? Det er jo på en måte et sunnhetstegn, da. Bli kvitt avfallsstoffer. Selv må jeg kanskje annenhver dag, men jeg sliter med forstoppelse iblant jeg da.. Det er ikke noe særlig.. Anonymous poster hash: 524c4...86e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Babyer får jo bare flytende de første månedene og da kan det bli oftere enn en gang om dagen, men må ikke. Små barn med bleier bæsjer når de kjenner litt trykketrang, da holder vi voksne igjen til vi finner en do vi ønsker å gå på. Normalt så får vi trykketrang ca 2 ganger om dagen, avhengig av hva og hvor mye vi spiser. Anonymous poster hash: 16866...d3b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Jeg kan fint bæsje fire ganger om dagen.Anonymous poster hash: 42c83...4ba Du må da ha et høyt matinntak? Anonymous poster hash: 2d289...2ff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Så lenge barnet ammes er det normalt med avføring alt fra en gang i uka til 12 ganger om dagen faktisk. Bæsjinga avtar når barnet får fast føde men etter hva jeg har forstått er ca 1-4 ganger om dagen normalt frem til barnet er et par år gammelt. Tror ikne de fiser mer, de bare sjuler det ikke slik som vi gjør.Anonymous poster hash: 6a63c...a9e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Så lenge barnet ammes er det normalt med avføring alt fra en gang i uka til 12 ganger om dagen faktisk. Bæsjinga avtar når barnet får fast føde men etter hva jeg har forstått er ca 1-4 ganger om dagen normalt frem til barnet er et par år gammelt. Tror ikne de fiser mer, de bare sjuler det ikke slik som vi gjør.Anonymous poster hash: 6a63c...a9e Ok, det stemmer nok Lurer på om dersom man bare må en gang i uka - og det gjelder både barn og voksne som evt. har forstoppelse: legger man på seg da, eller har det ingen sammenheng? Hehe, det er sant, de skjuler det ikke! Anonymous poster hash: 524c4...86e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Så lenge barnet får bare morsmelk har de ikke forstoppelse om det er bare en gang i uka. Barna har så annerledes mage enn oss at det er faktisk helt normalt. Rart at alt fra 1-nesten 100 ganger i una er normalen ja. Jeg fikk dessverre den der 12 ganger til dagen variantenAnonymous poster hash: 6a63c...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå