AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 jeg er så fandens lei av å jobbe at jeg blir depprimert av det. så nå lurer jeg på om jeg må sykemelde meg. men jeg lurer på om det er noen andre måter man kan bli "hemmafru" på. sønnen min på 4 år lurer jeg på om kanskje er adhd, for han gjør mye rart. kan jeg få betalt for å være hjemme for han. og har hørt at man får noe slags søknad (?) hvis man har barn med problemer. hvor mye vil jeg få for å være hjemme med han hvis jeg får han utredet for adhd og han er det. han har også asma og jeg har hørt at adhd+asma gir ekstra store problemer. en annen ting jeg er en mor som vil det beste for barna mine og det beste er at de er hjemme med meg i stede for i barnehage hvor de bare blir en av mange. vi har tre barn i barnehage og de vil ha selskap av veranda her hjemme. får jeg kontantstøtte for de da. hvor mye vil dette utgjøre i månten og kan jeg eventuellt få begge deler (sykemelding eller hjemme med barn med problem og kontantstøtte) takk for svar Anonymous poster hash: 9c7ae...483
Gjest nicola Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Du vil ha en enkel løsning. Suge ut de penger du kan uten å måtte jobbe. Sorry, jeg støtter deg ikke i denne besluttningen. Livet er ikke så enkelt. Man må faktisk jobbe for å tjene penger. Skift jobb om du ikke trives! 16
Gjest Arch Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Jeg synes du skal gå ned på NAV og spørre jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Ikke at jeg tror så mye på dette akkurat(håper det er tull hvertfall). Men....for det første; du kan ikke sykemelde deg. Det er legen din som avgjør om det er grunnlag for sykemelding. Og det er nok ikke så enkelt å være sykemeldt som du vil ha det til. Du må følges opp av både lege og nav, og forhåpentligvis gjennomskues det raskt at du ikke er syk. Mistrives du i jobben bør du kanskje finne deg noe annet. Ellers er det nok ikke så mye støtte å få bare fordi du ikke gidder å jobbe. For å få stønader stilles det stort sett krav til mottaker( feks overgangsstønad). Kontantstøtte får du bare til barn opp til 2 år. I de aller fleste tilfeller har barn bare godt av å gå i barnehage. Barnehage er jo litt mer enn bare sosial omgang med andre barn. Og det er ikke alltid søsken har så mye selskap i hverandre. Ikke her i huset hvertfall, her er det mer krangling enn moro lek. Og om du mistenker at sønnen din har adhd, må du kanskje oppsøke hjelp for å få startet utredning. Og så får du ta det derfra. Om han får diagnosen er det mulig du har krav på noe hjelp og støtte. Anonymous poster hash: 8031a...4fc 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 her får du ingen støtte fra meg altså. folk som bare er lei av å jobbe kan ikke bare FÅ penger ut av det blå. da hadde jeg vært rik. Anonymous poster hash: b6e8e...922 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 ingen som vet hvor mye jeg kan få vis han er adhd (og asma) da jeg kan gott jobbe med noe anna vis jeg fikk et bra tilbud men jeg tror bare jeg er en person som ikke passer til å jobbe får sånn er jeg Ikke alle som passer til det. vil heller at barna skal få en bra oppveskt syns det burde gå ann å være hjemmeAnonymous poster hash: 9c7ae...483
Cookiemonster Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 Klart det går an å gå hjemme.... Ingen problem det ! Men ikke forvent at staten skal betale deg for at du vil gå hjemme.... Da må du finne deg noen som kan forsørge deg da, eller satse på at lottokupongen slår inn snart ! 7
juliane Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 ingen som vet hvor mye jeg kan få vis han er adhd (og asma) da jeg kan gott jobbe med noe anna vis jeg fikk et bra tilbud men jeg tror bare jeg er en person som ikke passer til å jobbe får sånn er jeg Ikke alle som passer til det. vil heller at barna skal få en bra oppveskt syns det burde gå ann å være hjemmeAnonymous poster hash: 9c7ae...483 Det er ingen som hindrer noen i å være hjemme, men da må du klare å forsørge deg selv. 5
Kara W Skrevet 13. august 2013 #11 Skrevet 13. august 2013 Du får skaffe deg en mann som har lyst til å fø på deg og ungene. Ingen som får penger fordi de ikke gidder å jobbe. (skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å svare, for jeg klarer ikke å tro på at noen er så dummer som det TS fremstiller seg som) 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #12 Skrevet 13. august 2013 har en mann men han har uføre så tjener ikke så mye.Anonymous poster hash: 9c7ae...483
Rosalie Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 (endret) har en mann men han har uføre så tjener ikke så mye.Anonymous poster hash: 9c7ae...483 Hvorfor i alle dager skal du da være hjemme med ungene? Der er jo mannen din allerede, og han kan vel fint følge de opp selv om han er ufør. AD/HD og astma er slett ikke alvorlige nok diagnoser til å kunne få pleiepenger. Slutt å være så jævlig lat og ta deg sammen, kvinne. "Passer ikke til å jobbe" er det dummeste argumentet jeg hører. Heldigvis er ikke latskap uføregrunn. Endret 14. august 2013 av Rosalie 5
Version 2.0 Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 Bra at de får selskap av verandaen iallefall
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #16 Skrevet 14. august 2013 jeg støtter dette gi meg mammalønn http://www.bt.no/meninger/kronikk/Gi-meg-mammalonn-2946324.html#.UgtlclOZda8 hadde passet fint å få lønn for å passe barna hjemme siden de er best for dem mannen min har ikke så mye peil på ting hjemme og har ikke så lyst å ha ungene alene siden han har dårli rygg å de maser litt derfor jeg tror sønnen min er adhd. å han gjør mange dumme ting som gjør at folk blir sliten Anonymous poster hash: 9c7ae...483
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #17 Skrevet 14. august 2013 jeg støtter dette gi meg mammalønn http://www.bt.no/meninger/kronikk/Gi-meg-mammalonn-2946324.html#.UgtlclOZda8 hadde passet fint å få lønn for å passe barna hjemme siden de er best for dem mannen min har ikke så mye peil på ting hjemme og har ikke så lyst å ha ungene alene siden han har dårli rygg å de maser litt derfor jeg tror sønnen min er adhd. å han gjør mange dumme ting som gjør at folk blir sliten Anonymous poster hash: 9c7ae...483 Synes du høres litt spesiell ut jeg.... Anonymous poster hash: 89c4f...098 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #18 Skrevet 14. august 2013 Slutt å være så jævlig lat og ta deg sammen, kvinne. "Passer ikke til å jobbe" er det dummeste argumentet jeg hører. Heldigvis er ikke latskap uføregrunn. Desverre ER latskap en relativt normal uføregrunn. Folk blir ikke late, de er slik. Mange av dem detter utfor et altfor slapt skolevesen og blir nødt til å ta seg manuelle jobber der de bruker kroppen feil (en kan tro det ofte er med vilje) slik at de havner i "slitasjeskade" gruppa. Og det er jo ikke så lett å få noen til å ansette dem - rykter om latskap sprer seg raskt innen et yrkesfelt. En stor andel får også barn for å slippe jobbe, skylder på uklare "depresjoner" som egentlig bare er vondt i viljen (en viktig grunn til at den andelen deprimerte som virkelig er det sliter med dårlig troverdighet). Det er også slik at uføre smitter - TS kan godt ha fått ideen av mannen sin. Så TS kan godt være en virkelig person (desverre). I så fall får vi bare håpe at de stakkars ungene forblir i barnehagen der de kan møte normale, oppegående voksne og ha en ok sjanse til å bli noe. Anonymous poster hash: cfc1f...803 3
Rosalie Skrevet 14. august 2013 #19 Skrevet 14. august 2013 (endret) Så gutten har ingen diagnose, nei, riktig... Du kan jo skaffe deg nattevaktjobb, så kan du være hjemme med ungene på dagtid og jobbe når de sover. Unger har slett ikke vondt av å være i barnehagen, og dere har faktisk mulighet til å ha ungene på bare deltidsplasser (kortere dager), siden mannen din er hjemmeværende. Han kan levere senere og hente tidligere.. Dessuten så er ikke ryggplager et argument lenger når ungene ikke er bleiebarn. Litt masing gjør ikke ryggen verre. En hjemmegående voksen er luksus, og det bør forventes at den gjør det som er fysisk mulig i hjemmet og med barna så den utearbeidende ikke må ta hele lasten selv Endret 14. august 2013 av Rosalie 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #20 Skrevet 14. august 2013 Jeg tenker sterilisering. Så får du en sykemelding også! Anonymous poster hash: 59fbe...14a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå