Gå til innhold

Stefar vil at jeg og lillesøster skal betale husleien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren og stefaren min eier ingen bolig. De har bare hatt masse gjeld. Nå har de begge solgt boligene sine og betalt ned gjelden sin, fordi de ikke hadde råd til å betale på det lenger.

Moren min tjener 32 000 netto, og stefaren min 20 000 netto.

Begge har bare forbrukslån de betaler ned på. Moren min har 12 000 i forbrukslån imnd og stefaren min har 10 000 i forbrukslån i mnd...

Itillegg er stefaren min veldig negativ. Han er nylig blitt pensjonist, og sitter mye alene mens moren min jobber 100%.

Han er veldig negativ til meg og søsteren min. Selv har han ikke kontakt med barna sine, og sier det er fordi ekskona hans prater stygt om han til barna. Men jeg vet det ligger mer bak enn det ...

Jeg og søsteren min har stefaren vår langt opp i halsen, fordi han er så tyngende ...

Han er veldig sjalu og blir veldig sur om jeg og søsteren min tilbringer tid med mamma. Han liker heller ikke at jeg og søsteren vår utvikler oss og er sosial og er med på ting. Han liker heller ikke at vi er flinke til ting, eller at vi f.eks lager mdidag. Hver gang jeg eller søsteren min har lagd middag hjemme, blir har dritsur og sitter å furter ved middagsbordet.

Om jeg og søstern min har bursdag, sitter han og ser surt på oss og gidder ikke å synge. Han er bare så bitter og sur og negativ og dere ikke ville orket å være i samme rom som han i 5 min.

Han sitter ofte oppe om natten og ser på filmer, og om jeg går på do om natten klager han til mamma dagen etter og forteller at jeg ikke la meg før 3 ...

Han kan også lyve og skylle på at det var jeg eller søstern min som ødela noe eller har gjort noe, selv om det var han.

Han følger veldig nøye med hva jeg og søsteren min gjør på - noe vi syns er slitsomt. Føler ikke at vi kan bevege oss noen steder huset uten at stefaren vår fører logg over hva vi gjorde, hva vi spiste, hva vi sa.

Ja, om jeg og søsteren vår sier noe, blir han veldig fornærma.

Han er også litt truende om vi har egne meninger og er selvstendige. Han liker ikke at søsteren min, som er 18 år, ordner opp i ting selv. Hun skal begynne siste året på vgs nå.

Han liker heller ikke at jeg, som er 23 år, bor hjemme.

Dessverre er det slik at de er avhengig av husleien jeg betaler for å få det til å gå rundt. Og jeg trenger et billig sted å bo akkurat nå for å spare penger. Jeg betaler min egen mat og egen utgifter, så de har ingen utgifter på meg.

Likevel mener stefaren min at jeg skal betale er i husleie, men da vil jeg ikke få spart noenting. Han ønsker at jeg ikke skal ha en eneste krone til å spare, fordi han er sur og bitter fordi han har så mye gjeld og han eier ingenting. Og da skal iallfall ikke jeg eller søsteren min heller få noe goder.

Stefaren min mener også at søsteren min på 18 år skal betale for seg hjemme, fordi hun nå har fått noen penger pga faren vår er død.

Men der satt heldigvis mamma foten ned. Mamma sier at søsteren min skal gå på skole og gjøre det bra på skolen, og at de pengene hun fikk nå når hun ble 18 skal hun spare og ta litt til lommepenger.

Stefaren min er en veldig vanskelig person, og mamma ønsker å flytte, men har ikke råd akkurat nå pga forbrukslånet sitt.

Jeg merker jeg blir sliten å av å hjemme, men gjør det for å støtte og hjelpe søsteren min, og for å hjelpe mamma med å bidra til husleien.

Uten min husleie vil det ikke gå rundt...

Anonymous poster hash: bc107...3c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut, den der gjelda er ikke ditt problem og det blir feil av mora og stefaren deres å gjøre det til deres problem.

• Liker 15
Skrevet

Jeg tror du har skrevet har før.

Du må komme deg vekk! Og helst ta søsteren din med deg.

Har dere mulighet til å spleise på et lite krypinn?

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke helt jeg, hvorfor skal du bo gratis hjemme når du er 23 år?

• Liker 6
Skrevet

Hu bor jo ikke gratis! Men stefaren mener hu skal betale MER enn hu allerede gjør...

• Liker 4
Skrevet

Hun skriver jo hun betaler husleie og all maten selv. Må du lære deg å lese, menneske.

• Liker 6
Skrevet

Hun bor jo ikke gratis, men han vil ha mer pga hun faktisk sparer penger på å bo der.

Flytt ut.. Kan få mye billig og greit tak over hodet hvis man leter litt.

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye betaler du i husleie nå, da? Og hva vil han at du skal betale?

• Liker 1
Skrevet

Likevel mener stefaren min at jeg skal betale er i husleie, men da vil jeg ikke få spart noenting.

Glippen lå her; jeg trodde det var et par skrivefeil der og at det skulle stå "likevel mener stefaren min at jeg skal betale husleie, men da får jeg ikke spart noen ting. Men det skulle stå "mer i husleie" da.

Jeg betalte ganske høy husleie da jeg var 20 år og bodde hjemme hos mamma og stefar. Derfor flytta jeg ut etter kort tid. Hadde ikke lyst til å snylte på dem, man må jo bli voksen en gang også.

• Liker 1
Skrevet

Men det virker som at du, søsteren og moren din vil flytte.. Hvorfor spleiser dere ikke på en ny bolig?

Han hørtes utrolig slitsom ut.. Huff

Skrevet

Jeg har betalt 3000 i mnd. Så har jeg betalt min egen mat og egne utgifter.

Nå vil han at jeg skal betale 5000.

Føler at han mener at så lenge han har så mye tullegjeld, så skal iallfall ikke jeg få til noe i livet ...

Skrevet

Glippen lå her; jeg trodde det var et par skrivefeil der og at det skulle stå "likevel mener stefaren min at jeg skal betale husleie, men da får jeg ikke spart noen ting. Men det skulle stå "mer i husleie" da.

Jeg betalte ganske høy husleie da jeg var 20 år og bodde hjemme hos mamma og stefar. Derfor flytta jeg ut etter kort tid. Hadde ikke lyst til å snylte på dem, man må jo bli voksen en gang også.

Jeg snylter jo ikke. Om jeg flytter ut, kommer de til å slite økonomisk fordi de trenger den husleien jeg betaler for å få det til å gå rundt.

De har jo ingen utgifter på meg, for jeg betaler jo alt selv. Har også betalt litt på søsteren min, fordi det er ikke alltid mamma har hatt penger.

Men nå er jo søsteren min blitt 18 og får disse pengene etter faren vår.

Vel, jeg må legge meg nå, skal opp tidlig imorgen ... Håper på flere svar til imorgen kveld. Natta!

Skrevet

Men det virker som at du, søsteren og moren din vil flytte.. Hvorfor spleiser dere ikke på en ny bolig?

Fordi mamma har ikke råd til å flytte for øyeblikket. Det blir dyrerer for henne å leie noe annet. Derfor må vi holde ut et år til iallfall...

Vel, må lalle ...

Skrevet

I slike situasjoner med slike mennesker må du se bort i fra hvordan ting bør være. Om så alle mennesker i hele verden er enige i at du ikke burde betale mer i husleie og at han burde skjerpe seg i holdningene sine mot dere så betyr ikke det at det skjer. Dette kommer ikke til å endre seg, da han har en helt annen innstilling enn dere til situasjonen. Han er ikke interessert i deres synsvinkel her.

Flytt ut sammen med søsteren din. Hun trenger en litt mer positiv hjemmesituasjon for å få ro til skolearbeidet, og du kan like gjerne flytte ut hvis du må betale husleie hjemme uansett. Jeg unner alle en normal, stabil og harmonisk familie, men nå er det ikke sånn og du kan ikke knipse og få endret dette.

Anonymous poster hash: 1cd36...a8d
  • Liker 6
Skrevet

finn deg et annet sted å bo! kansje deg og lillesøster kan bo i samme leilighet!? kom deg vekk er mitt råd!

Anonymous poster hash: c1238...1b9
Skrevet

Siden moren din også vil flytte, kan ikke dere jenter finne dere en plass sammen? 3000 kr fra deg og noe fra moren din kan bli et ok midlertidig krypinn. Også kan kanskje lillesøster spytte inn noe når hun er ferdig på skolen (om hun ikke vil flytte hjemmefra)?

Det er kanskje ikke så lett å finne noe dere har råd til om dere bor i Oslo, men det skal ikke være umulig andre steder i Norge :)

(Men jeg syns det blir litt kjipt å la den bitre, gamle stefaren i stikken. Det er vell en grunn til at han oppfører seg som en douche. Han føler seg vell som en failure og er dødssjalu på dere)

Gjest Miranda2011
Skrevet

Moren og stefaren min eier ingen bolig. De har bare hatt masse gjeld. Nå har de begge solgt boligene sine og betalt ned gjelden sin, fordi de ikke hadde råd til å betale på det lenger.

Moren min tjener 32 000 netto, og stefaren min 20 000 netto.

Begge har bare forbrukslån de betaler ned på. Moren min har 12 000 i forbrukslån imnd og stefaren min har 10 000 i forbrukslån i mnd...

Itillegg er stefaren min veldig negativ. Han er nylig blitt pensjonist, og sitter mye alene mens moren min jobber 100%.

Han er veldig negativ til meg og søsteren min. Selv har han ikke kontakt med barna sine, og sier det er fordi ekskona hans prater stygt om han til barna. Men jeg vet det ligger mer bak enn det ...

Jeg og søsteren min har stefaren vår langt opp i halsen, fordi han er så tyngende ...

Han er veldig sjalu og blir veldig sur om jeg og søsteren min tilbringer tid med mamma. Han liker heller ikke at jeg og søsteren vår utvikler oss og er sosial og er med på ting. Han liker heller ikke at vi er flinke til ting, eller at vi f.eks lager mdidag. Hver gang jeg eller søsteren min har lagd middag hjemme, blir har dritsur og sitter å furter ved middagsbordet.

Om jeg og søstern min har bursdag, sitter han og ser surt på oss og gidder ikke å synge. Han er bare så bitter og sur og negativ og dere ikke ville orket å være i samme rom som han i 5 min.

Han sitter ofte oppe om natten og ser på filmer, og om jeg går på do om natten klager han til mamma dagen etter og forteller at jeg ikke la meg før 3 ...

Han kan også lyve og skylle på at det var jeg eller søstern min som ødela noe eller har gjort noe, selv om det var han.

Han følger veldig nøye med hva jeg og søsteren min gjør på - noe vi syns er slitsomt. Føler ikke at vi kan bevege oss noen steder huset uten at stefaren vår fører logg over hva vi gjorde, hva vi spiste, hva vi sa.

Ja, om jeg og søsteren vår sier noe, blir han veldig fornærma.

Han er også litt truende om vi har egne meninger og er selvstendige. Han liker ikke at søsteren min, som er 18 år, ordner opp i ting selv. Hun skal begynne siste året på vgs nå.

Han liker heller ikke at jeg, som er 23 år, bor hjemme.

Dessverre er det slik at de er avhengig av husleien jeg betaler for å få det til å gå rundt. Og jeg trenger et billig sted å bo akkurat nå for å spare penger. Jeg betaler min egen mat og egen utgifter, så de har ingen utgifter på meg.

Likevel mener stefaren min at jeg skal betale er i husleie, men da vil jeg ikke få spart noenting. Han ønsker at jeg ikke skal ha en eneste krone til å spare, fordi han er sur og bitter fordi han har så mye gjeld og han eier ingenting. Og da skal iallfall ikke jeg eller søsteren min heller få noe goder.

Stefaren min mener også at søsteren min på 18 år skal betale for seg hjemme, fordi hun nå har fått noen penger pga faren vår er død.

Men der satt heldigvis mamma foten ned. Mamma sier at søsteren min skal gå på skole og gjøre det bra på skolen, og at de pengene hun fikk nå når hun ble 18 skal hun spare og ta litt til lommepenger.

Stefaren min er en veldig vanskelig person, og mamma ønsker å flytte, men har ikke råd akkurat nå pga forbrukslånet sitt.

Jeg merker jeg blir sliten å av å hjemme, men gjør det for å støtte og hjelpe søsteren min, og for å hjelpe mamma med å bidra til husleien.

Uten min husleie vil det ikke gå rundt...

Synes du og søsteren din skal få dere ei leilighet ilag der dere deler på utgiftene. Det er ikke ditt ansvar at mor og stefar har opparbeidet seg så mye forbruksgjeld. Hva sier moren din til det stefaren din krever da, er hun enig med han?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

hadde en sånn stefar jeg å. er en grunn til at jeg flytta ut da jeg var 16 år, fikk bare koste hva det ville. heldigvis hjelp mamma meg så mye hun klarte. han krevde ikke at jeg betalte husleie. men jeg var slaven hans fra dag EN. jeg skulle ta klesvask, vaske hus, passe småsøsknene mine når det passet han selv om jeg allerede hadde planer osv.

NAV hjelper deg med leie om du ikke har råd til det. du kan også få støtte fra husbanken. du har mange muligheter.

forstår godt at du ikke vil dra fra søsteren din og moren din, men hva slag liv har du der da? :/

Skrevet

Forstår jeg det rett ved at også moren din ønsker å flytte fra stefaren din? hun høres litt fanget ut og fastgrodd i en uheldig situasjon. Med 20 000 utbetalt etter skatt og nedbetaling av forbruksgjeld, burde det være fullt mulig å leie seg en liten leilighet, hvis man bare prioriterer riktig. Eller er det noen utgifter jeg har glemt?

Hva med å finne noen konkrete annonser som kan være aktuelle, og vise de til henne? Enten kan hun flytte ut sammen med din lillesøster og du for deg selv, eller så finner dere to et lite krypinn sammen. Og jeg skjønner at du ønsker å spare penger, men det koster å bo og det er nå en av de utgiftene som desverre hører med når man blir voksen.

• Liker 1
Skrevet

Undersøk iallefall mulighetene for flytting. Kanskje finnes det en løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...