Gå til innhold

Supermat

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia
Skrevet

Noen som har prøvd/spiser "supermat"? - Spirulina, chlorella, gojibær...

Hva slags effekt har dere merka, om dere har merka noe? Jeg kom nettopp over det, og jeg syns det hørtes interessant ut med noe nytt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare humbug

Anonymous poster hash: a2914...f53
  • Liker 2
Gjest Sengaia
Skrevet

Kanskje det, men det hadde vel ikke skada å prøve? Å ta enda litt inn i kosten, for å se?

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg bruker gojibær som snacks mens jeg lager middag, på samme måte som jeg brukte rosiner før. Jeg føler meg ikke sunnere eller friskere av den grunn, men jeg liker smaken, folk sier at det er sunt, og det gir få kalorier.

Skrevet

Kanskje det, men det hadde vel ikke skada å prøve? Å ta enda litt inn i kosten, for å se?

Å kjøpe dyre produkter som ikke har noen helseeffekt er da totalt bortkastet.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Supermat ser ut som en algebefengt elv med innslag av froske-egg. Kan virke slankende fordi du rett og slett ikke klarer å innta det.

Gjest Sengaia
Skrevet

Kanskje jeg bare skal glemme det da ;) Jeg skulle bare ønske jeg hadde litt mer energi, og mindre oppblåst/utstående mage, og jeg har prøvd det meste...

Skrevet

Kanskje jeg bare skal glemme det da ;) Jeg skulle bare ønske jeg hadde litt mer energi, og mindre oppblåst/utstående mage, og jeg har prøvd det meste...

Glutenintoleranse?

Gjest Sengaia
Skrevet

Tror ikke du skal tenke så mye på supermat, Sengaia. Når du spiser lavkarbo har jo du allerede en stor andel grønnsaker i kosten.

Ekstra antioksidanter fra supermat skader nok ikke, men jeg tviler på at det gir noe supereffekt.

Supermat for deg: http://authoritynutrition.com/11-superfoods-that-can-save-your-life/

Takk for link :)

Jeg spiser allerede en del av dette, så det er nok kanskje bra nok det :)

Gjest Sengaia
Skrevet

Glutenintoleranse?

Jeg har tatt blodprøver for det meste... jeg tok en blodprøve for noen uker siden, for alt av allergier osv, prøvene var helt fine, bortsett fra at stoffskiftet var en anelse lavt, men ikke sånn at det gjorde noe, visstnok...

Skrevet

Dette er bare et velmenende råd, Sengaia. :klem: Du virker ekstremt opphengt i alt som har med vekt, kalorier, sunn mat, kosthold osv å gjøre. Jeg tror virkelig du ville hatt godt av å ikke henge på kg en stund. Og tenke litt mindre på at du skal gå ned to kg.

Anonymous poster hash: d5b46...04e
  • Liker 1
Gjest Sengaia
Skrevet

Dette er bare et velmenende råd, Sengaia. :klem: Du virker ekstremt opphengt i alt som har med vekt, kalorier, sunn mat, kosthold osv å gjøre. Jeg tror virkelig du ville hatt godt av å ikke henge på kg en stund. Og tenke litt mindre på at du skal gå ned to kg.

Anonymous poster hash: d5b46...04e

Tusen tusen takk for råd, jeg trenger nok det :smilyblomst:

Jeg prøvde meg på en heftig tre.dagers utskeielse for å prøve å slappe litt av, men det ble jo mye mer enn jeg orka, og mye verre etterpå... Du har absolutt rett, jeg må virkelig prøve å bruke energien på andre ting, det er bare så vanskelig å få til... men jeg prøver igjen :) Godt at du påminner meg litt :)

Skrevet

Hvis du vil spise skikkelig supermat så kan du prøve deg på rå eggeplommer, hjemmelaget kefir, kombucha (fermentert te), løk, hvitløk, masse krydder (lag gjerne til kapsler som du fyller med krydder selv), gelatin, koke kraft på bein, lever/rå lever, smør, fermenterte grønnsaker, kjøtt, fisk, bær, surdeigsbrød.. osv. Dette er næringstett og probiotisk mat. Det er også veldig billig.

Problemet med denne grønne supermaten er at, selv om det "per 100 gram" har mye næring, så får du bare i deg et par gram om dagen. Dessuten er det veldig dyrt. Jeg har selv spist denne typen supermat, men jeg anbefaler heller den tradisjonelle kosten.

Gjest Sengaia
Skrevet

Hvis du vil spise skikkelig supermat så kan du prøve deg på rå eggeplommer, hjemmelaget kefir, kombucha (fermentert te), løk, hvitløk, masse krydder (lag gjerne til kapsler som du fyller med krydder selv), gelatin, koke kraft på bein, lever/rå lever, smør, fermenterte grønnsaker, kjøtt, fisk, bær, surdeigsbrød.. osv. Dette er næringstett og probiotisk mat. Det er også veldig billig.

Problemet med denne grønne supermaten er at, selv om det "per 100 gram" har mye næring, så får du bare i deg et par gram om dagen. Dessuten er det veldig dyrt. Jeg har selv spist denne typen supermat, men jeg anbefaler heller den tradisjonelle kosten.

Takk for råd :)

Da tror jeg rett og slett at jeg driter i det supermatgreiene og spiser helt vanlig mat som du skriver her :)

• Liker 1
Skrevet

Sånn jeg har forstått det så er greia med supermat at man har identifisert noen matvarer som har ekstra høye konsentrasjoner av ett eller flere næringsstoffer og så skrudd prisen skyhøyt. Det de ikke forteller er at det er helt vanlige matvarer som også har samme eller høyere konsentrasjon, men siden det ikke høres eksotisk ut kan de ikke selge det som noe spesielt.

Anonymous poster hash: 9b741...487
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Den eneste jeg vet om som sier supermat er bra greier, er hun som jobber på helsekosten. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...