Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker håret annenhver dag, men når håret tørker føler jeg alltid at røttene mine og ca. 7 cm ut i håret er klissete. Jeg kan også kjenne det. Håret akkurat der legger seg mer i tynne strimler enn slik vanlig hår skal gjøre, men lenger nede i håret er alt helt vanlig. Noen andre som har hatt det sånn? Usikker på om jeg vasker røttene godt nok. Vasker med helt vanlig butikksjampo, Head&Shoulder.

Tips?

Anonymous poster hash: 44c4d...09a
Videoannonse
Annonse
Gjest Houdini
Skrevet

Huff, jeg tenkte automatisk på Head&Shoulders da jeg leste overskriften din. Frisøren så på håret mitt og utbrød "WTF bruker du i håret ditt?", hun måtte vaske det med Zalo til slutt for å få ut dritten. Ja, H&S sin feil .. Slutt med butikksjampo og gå over til frisørsjampo, håret mitt har bedret seg betraktelig nå, og dette er ikke lenge siden heller.

Skrevet

Kjøp deg en skikkelig frisørshampo. Du får de rimelig på www.feelunique.com. I lengden sparer du penger fordi de myyyye drøyere i bruk enn butikkshampo. Du får prøve deg frem, finn en for fett hår. Gjerne Redken eller Kerastase. Når håret har balansert seg litt kan du forsøke en shampo for normalt hår, fremdeles frisørshampo altså. Og ikke bruk balsam i hodebunnen, kun i lengden.

Anonymous poster hash: c937f...931
Gjest Houdini
Skrevet

Jeg har best erfaring med Kerastase, selv om jeg ikke bruker det atm.

Hva slags hår har du, TS? Farget, bleket, naturlig? Hvis du har litt naturlig krøll i håret er det kronisk tørt, visstnok, så da må du pøse på med fuktighet. Jeg har litt krøll/naturlig fall i det og en del babyhår, noe som gjør at jeg stresser litt med at det skal se samlet og friskt ut. Men kutt ut H&S, både for hårets og selvfølelsens del. H&S gir dessverre ekle og klissete hårrøtter, jeg lurte på hva F som var gale med håret mitt, men når man ikke har stritt og "enkelt" hår fra naturens side er man nødt til å påkoste seg gode frisørprodukter. Det er mange avisartikler som forteller deg at det ikke er forskjell på frisør- og butikksjampo, men ikke stol på dem. Det er de samme som mener at det er tull å kjøpe økologisk kjøtt når man kan få First Price-kjøtt til en langt billigere penge. Det er kvalitetsforskjeller ute og går.

Skrevet (endret)

Er ikke nødvendig med frisørshampo. Vask håret ditt en gang med lano, neste gang bruker du et annet merke enn Head&Shoulder :)

Det er forresten ikke nødvendig å vaske håret annnenhver dag. Jeg gjør det hver 3-4. dag eller når det ser fett ut.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Kjøp en god frisørsjampo for din hårtype, og vask håret sjeldnere. Da vil du nok se at oljeproduksjonen vil minke og håret føles bedre.

Batiste tørrsjampo er også genial for å absorbere opp oljer og friske opp håret de dagene man ikke vasker håret. Bare spray litt inn i hodebunnen og bruk gjerne en kam for å fordele det litt. (Bruker man fingrene kan håret fort bli fett.)

Anonymous poster hash: fd515...a0e
Skrevet

..eller når det ser fett ut.

Jeg tenker det er fordi det fort ser fett ut at TS vasker det annenhver dag.

Det er en ond sirkel. Man føler man må vaske det ofte, for det ser fett ut. Men man må vaske det sjeldnere for at det ikke skal se fett ut, sies det. Skal man ut av døra på skole/jobb osv. så vil man jo se sånn passe grei ut på håret... Jeg har prøvd å vaske det sjeldnere i ferier ( :fnise:) men det blir jo ikke bedre.. Har forresten opplevd sånn klissete hår av frisørsjampo og..

Akkurat nå funker det for meg å bruke den grønne Sunsilk. Da vasker jeg to ganger, og skyller godt med vann som er litt kaldere enn lunkent, deretter så kaldt som jeg greier. Nå holder det å vaske hver andre eller tredje dag. Bruker litt moroccan oil i, og lar det helst lufttørke. Føner er ikke bra. Og så blir vel håret naturlig mer fett på sommeren når det er varmt og klamt...

Nå føles håret mitt litt tørt, men har en fin glans.

Anonymous poster hash: 28c8b...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...