Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planlagt å reise bort med kjæresten min i september, etter å forsøkt å få det til i 2-3 mnd (han jobber mye og jeg er skilt og har annenhver helg barnefri, i tillegg har det vært brylluper og ferier som har stått i veien. Nå har jeg gledet meg veldig til denne helgen, men så fikk jeg nettopp invitasjon til dåp for tantebarnet mitt den søndagen. Hva ville dere gjort..? Har så lite lyst å legge til sides planene mine, for det er usikkert når vi får det til å klaffe igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt dåp.

Anonymous poster hash: 7ae52...10d
  • Liker 1
Skrevet

Hadde det vært en fjernere slektning hadde jeg dratt, men tantebarnet... jeg hadde ikke drat, det er en viktig begivenhet for din bror/søster. spørs hvilken relasjon dere har?

Anonymous poster hash: 5a75e...7a5
  • Liker 1
Skrevet

Har jo egentlig et nært nok forhold. Hadde bare gledet meg så veldig til den turen. Da vi ikke har mye tid sammen, og aldri har fått reist noe sted.

Skrevet

Jeg hadde reist. Kan ikke forestille meg noe værre enn dåp. Og tenk! I stedet for å sitte ved et U-bord og tygge tørr koldtbord-mat, så kunne du nippet til vin på en fortauscafé i Paris (eller hvor dere nå skal).

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde reist. Kan ikke forestille meg noe værre enn dåp. Og tenk! I stedet for å sitte ved et U-bord og tygge tørr koldtbord-mat, så kunne du nippet til vin på en fortauscafé i Paris (eller hvor dere nå skal).

Jeg kan ikke fordra det selv :/ og har vært alene i snart et år, det her er første helga jeg skal reise vekk og gledet meg sånn. Ga beskjed på forhånd at jeg håpte de ikke landet på den helgen, da jeg hadde planer.

Skrevet

Dra på tur. Si at den allerede er kjøpt og betalt og send en pen dåpspresang.

• Liker 11
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg kan ikke fordra det selv :/ og har vært alene i snart et år, det her er første helga jeg skal reise vekk og gledet meg sånn. Ga beskjed på forhånd at jeg håpte de ikke landet på den helgen, da jeg hadde planer.

Siden du ga beskjed om det på forhånd, så synes jeg du kan reise med god samvittighet.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde prioritert å dra på tur, iallefall hvis det allerede var en tur som var planlagt.

Skrevet

Det forandrer jo saken. Da kan du jo dra med god samvittighet.

Anonymous poster hash: 7ae52...10d

• Liker 3
Skrevet

Det at du sa fra på forhånd forandrer saken, ja. Ellers ville jeg valgt dåpen.

Du er tanta. Hvor perifere bør man være? Kan en besteforelder droppe det?

Anonymous poster hash: b3533...f31

Skrevet

Det at du sa fra på forhånd forandrer saken, ja. Ellers ville jeg valgt dåpen.

Du er tanta. Hvor perifere bør man være? Kan en besteforelder droppe det?

Anonymous poster hash: b3533...f31

Syns ikke en besteforelder kan droppe det, men så tok de hensyn til besteforeldrene når de satte datoen. De hadde to andre helger de kunne velge mellom, men da var disse bortreist. De kunne også valgt en annen kirke en dato vi alle kunne komme.

Skrevet

Dåp. Tantebarnet døpes en gang. Selv om jeg også synes dåp er fullstendig unødvendig og kjedelig, så går jeg i det når det er såpass nære slektninger.

Kjæresten har du vel tenkt å ha en god stund? Dere finner nok en tid senere.

Anonymous poster hash: fb1b5...d86
Skrevet

siden du allerede har sagt i fra at du håpet det ikke traff på den samme helgen.så reiser du med god samvittighet. de har selv valgt at du ikke trenger å komme med å sette det i akkurat den helgen.

Anonymous poster hash: d3336...65b
  • Liker 3
Skrevet

Da var det deres valg å legge det en tid du ikke kan, så da reiser du som de andre skriver med god samvittighet. Dåpsbarnet tilgir deg nok :)

Anonymous poster hash: b5125...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...