Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte spm på radioen idag.

Dere som er i et forhold, hva synes dere er akseptabelt å kjøpe uten å høre med sin bedre halvdel? Eller hva er IKKE akseptabelt å kjøpe.

En på radioen, svarte at hun hadde kjøpt et hus (eller så var det en leilighet) uten å høre med kjæresten sin.

En annen sa at hun hadde kjøpt en hest uten å snakke med sin bedre halvdel :P

Tror spm var rettet til de som bor sammen og kanskje har felles økonomi (ut ifra slik jeg tolket det).

Har dere noen artige historier å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En diamantring til elskeren sin..?

Anonymous poster hash: 8d249...327
Skrevet

Hvis man har helt felles økonomi så bør man snakke om alle store innkjøp. Dersom man bor sammen men ikke har felles økonomi (annet enn å dele utgifter) så tenker jeg at man bør si ifra/konferere når det er ting som påvirker felles liv/leilighet... typisk stor ny TV, reise, sofa osv. Ting som er svært dyrt og også gir utgifter frem i tid som feks bil tenker jeg også det er naturlig å snakke om.

Bor man ikke sammen synes jeg man kan kjøpe det man vil uten å "spørre" men for meg faller det naturlig å snakke med kjæresten om store innkjøp fordi jeg ikke er en impulsiv person, jeg liker å planlegge og få hans mening om ting:)

Dyr faller i en egen klasse...å få et dyr er en stor livsforandring og ikke noe man bør skaffe uten å prate med partner, helt uavhengig av pris.

• Liker 2
Skrevet

Vi har delt økonomi og kjøper det jeg vil. Men så har vi felles forståelse av mange ting, så jeg ville selvsagt sagt i fra hvis jeg kjøpte noe stort, som f.eks et hus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...