-Jiinxs- Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Hørte spm på radioen idag. Dere som er i et forhold, hva synes dere er akseptabelt å kjøpe uten å høre med sin bedre halvdel? Eller hva er IKKE akseptabelt å kjøpe. En på radioen, svarte at hun hadde kjøpt et hus (eller så var det en leilighet) uten å høre med kjæresten sin. En annen sa at hun hadde kjøpt en hest uten å snakke med sin bedre halvdel Tror spm var rettet til de som bor sammen og kanskje har felles økonomi (ut ifra slik jeg tolket det). Har dere noen artige historier å dele?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 En diamantring til elskeren sin..? Anonymous poster hash: 8d249...327
SoftKitty Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Hvis man har helt felles økonomi så bør man snakke om alle store innkjøp. Dersom man bor sammen men ikke har felles økonomi (annet enn å dele utgifter) så tenker jeg at man bør si ifra/konferere når det er ting som påvirker felles liv/leilighet... typisk stor ny TV, reise, sofa osv. Ting som er svært dyrt og også gir utgifter frem i tid som feks bil tenker jeg også det er naturlig å snakke om. Bor man ikke sammen synes jeg man kan kjøpe det man vil uten å "spørre" men for meg faller det naturlig å snakke med kjæresten om store innkjøp fordi jeg ikke er en impulsiv person, jeg liker å planlegge og få hans mening om ting:) Dyr faller i en egen klasse...å få et dyr er en stor livsforandring og ikke noe man bør skaffe uten å prate med partner, helt uavhengig av pris. 2
Anglofil Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Vi har delt økonomi og kjøper det jeg vil. Men så har vi felles forståelse av mange ting, så jeg ville selvsagt sagt i fra hvis jeg kjøpte noe stort, som f.eks et hus. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå