Gå til innhold

Hva kosta badet ditt?


Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Vi skal fullrenovere badet vårt på 10kvm. Lurer på hva dere som har gjort det samme brukte på det. Vi skal ikke ha det ekslusivt. Normal standard. Skal ikke ha fliser heller. Skal bruke sånne ferdige plater som ser ut som fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi totalrenoverte badet vårt for kort tid siden. Ved å gjøre alt arbeidet selv(bortsett fra elektrisk- og rørleggerarbeid selvsagt) kom det på ca. 45000. Hvis en håndtverker skal gjøre det for deg, må du nok ut med omtrent det dobbelte. Vi sparte også en del på å kjøpe baderomsmøblene på Ikea. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du med å fullrenovere mener rive det gamle , bytte rør og sluk , legge membran , varmekabler , fliser , elektrisk opplegg , ny baderomsinnrening vil jeg tippe opp mot 150 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bad er svinedyrt! VI bor i borettslag, og alle badene i borettslaget vårt ble pusset opp felles. Vi fikk nye fliser, nytt toalett, membran i vegger og gulv, vannbåren varme i gulvet etc. I tillegg måtte selvfølgelig rørene gjennom alle etasjene skiftes. Fellesgjelda vår økte med 135.000 kroner som følge av dette! I tillegg kjøpte vi nytt dusjhjørne til 8.000 kroner og speilskap til 2.000.

Vi beholdt det andre vi hadde av baderomsinnredning, som servantskap og hyller.

Men så ble det fint, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi pusset opp badet i fjor sommer etter en vannskade. Det beløp seg til i underkant av 90.000,- for et bad på 10-12 kvm.

Vi strippet badet ned til påstøpen med varmekablene og byttet noen av gipsplatene på egenhånd. Flisleggeren tok seg av membran og flislegging. Han kostet ca. 36.000,-. Flisene kjøpte vi selv for ca. 14.000,-. Ganske billig type. Rørleggeren koblet til servant og dusj, samt ordnet sluket. Husker ikke helt hva han kostet, men jeg tror det var i underkant 10.000,-. Elektrikeren ordent med en stikkontakt og en jorfeilbryter. Kostet maks. 5.000,-. Innredningen var ganske dyr (eik skap og dusjkabinett, byttet ikke toalett), men vi fikk bra rabatter. Kostet likevel 29.000,-. Pluss diverse lister, ny dør etc. til omtrent 5.000,-.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har hørt et sted at en må beregne 25000 pr kvm. Men dette varierer nok fra hvor i landet en bor. Har pusset opp badet i Oslo og med enkle fliser, enkel innredning, membran, støp, varmekabler, downlights og rør og sånn da ;) betalte jeg 150 000,- (litt rabatt gjennom kjente). Det var det laveste tilbudet jeg slo til på og er veldig fornøyd, men fikk priser opp mot 250000 fra andre håndverkere, så det lønner seg å sjekke litt ut.

Badet mitt er ca 4 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

Vi har akkurat renovert badet vårt selv.

Er så heldig å ha en samboer som er håndverker! :wink:

Badet vårt er 9 kvm.

Gulvet ble pigget opp, det ble lagt ned nye rør og sluk. Det ble også lagt varmekabler.

Badet er flislagt fra gulv til tak, med alt det innebærer. (membran, lim ,fugemasse, osv...)

Det ble plasert et nytt hjørne boblebadekar som er 140*140. Nytt toalett.

Baderomsinnredning i sort piano-lakk og frostet glass.

Alt elektrisk er lagt nytt. (av elektriker). Nye lamper o.l er selvfølgelig nytt og.

Alt dette kom på under 18000,-!

Det hører til historien at samboer har gode kontakter. Jobber i et firma hvor de er flinke til å hjelpe hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
Har hørt et sted at en må beregne 25000 pr kvm. Men dette varierer nok fra hvor i landet en bor. Har pusset opp badet i Oslo og med enkle fliser, enkel innredning, membran, støp, varmekabler, downlights og rør og sånn da ;) betalte jeg 150 000,- (litt rabatt gjennom kjente). Det var det laveste tilbudet jeg slo til på og er veldig fornøyd, men fikk priser opp mot 250000 fra andre håndverkere, så det lønner seg å sjekke litt ut.

Badet mitt er ca 4 kvm.

:o

Du har pussa opp badet ditt som er 4 kvm og betalt 150 000,-????

Dyrt asså....... Uansett hvor i norge det måtte være... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal kjøpe leilighet nå, får et bad på 6,7kvm, noen som har peiling på hva det vil koste å legge fliser (bare på gulv evt også + vegger??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal fullrenovere badet vårt på 10kvm. Lurer på hva dere som har gjort det samme brukte på det. Vi skal ikke ha det ekslusivt. Normal standard. Skal ikke ha fliser heller. Skal bruke sånne ferdige plater som ser ut som fliser.

Sånne plater som sser ut som fliser er ikke så mye billigere enn fliser.

Min far betalte nå 560,- pr plate (1,2mx2,4m) dvs. 194,- kr m².

Mulig du kan finne billigere plater, men du får flis til samme pris. :wink:

Du skriver normal standard, da regner jeg med du skal ha flis på gulv.

Forøvrig kom vel badet vårt på ca. 70-80 000,- for et bad i nytt hus, på 8m².

Leide en fagmann til flislegging og membran på gulv og vegger.( dette kan lønne seg). betalte han ca.20 000,- for dette ink. flis osv.

Benyttet meg av tilbudene hans på flis, og la membran og flis på vaskerommet mens han var her og jobbet med badet.

Fikk veiledning av ham underveis og dermed godkjent vaskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne plater som sser ut som fliser er ikke så mye billigere enn fliser.

Min far betalte nå 560,- pr plate (1,2mx2,4m) dvs. 194,- kr m².

Mulig du kan finne billigere plater, men du får flis til samme pris. :wink:

Platene er utrolig mye enklere å legge. Og mye raskere. Har nemlig tenkt å gjøre mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe leilighet nå, får et bad på 6,7kvm, noen som har peiling på hva det vil koste å legge fliser (bare på gulv evt også + vegger??)

Prisen kommer jo helt ann på hva slags fliser du velger (pris). Du betaler pr. m2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

En liten digresjon:

Jeg hørte forleden at håndtverkere som har "svarte" kunder, har behov for å vise myndighetene at de driver en fulltids "hvit" virksomhet. For å klare dette, skrur de opp timeantallet hos de "hvite" kundene. Tenk på dette, dere som får gjort arbeid svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler dere å kjøpe flis utenom disse typiske flisbutikkene. Vi fant en som drev på hjemmefra og solgte samme flisene som flisforum. Vi sparte halve prisen.

Det er mange som driver med flis.

Så tok en av karene på flisbutikken og la det svart på kveldstid. Har man kjøpt hus må man bare gjøre det sånn. Er altfor dyrt hvitt.

Selfølgelig må det være fagfolk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...