AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Jeg har vært syk i mange år, helt fra midten av tenårene. Jeg har vært til behandling hele tiden og sakte men sikkert blitt friskere. De siste årene har jeg så smått begynt å jobbe på diverse praksisplasser, og nå har nav veldig lyst til at jeg skal stå på mine egne ben. Det har jeg også lyst til, jeg vil tjene mine egne penger og kanskje også få meg en utdannelse. Nå jobber jeg et sted hvor jeg trives helt utmerket, men de har ikke behov for mer enn den "gratishjelpen" jeg gir de nå, så noe ansettelse der blir uaktuelt. Det betyr at de siste mnd har jeg søkt på andre jobber. Det er med litt skrekkblandet fryd jeg gjør det for jeg har aldri hatt en ordentlig jobb før. Men, uansett hvor frisk jeg føler meg får jeg alltid disse periodene mine hvor jeg blir utbrent, sliten og deprimert. Jeg hater det, for det eneste jeg vil er å fungere som alle andre. Nav kjører meg ganske hardt, tvinger meg til å gå opp i timer på jobb, helt til jeg er så overarbeidet at jeg blir sykemeldt igjen. Nå vil de altså at jeg søker på utlyste stillinger(noe jeg gjør) og får meg en ordentlig jobb fortest mulig. De mener jeg er frisk nok til å jobbe. Men jeg bekymrer meg veldig for hva som vil skje hvis jeg får meg ordentlig jobb og nav er ute av bildet. Hva hvis jeg plutselig får et tilbakefall og blir syk igjen? Det er under ett år siden jeg måtte slutte på praksisplassen min pga utbrenthet, så jeg vet ikke helt hvorfor de sier jeg er frisk nok nå. Grunnen til at jeg er frisk nå og trives på jobb er fordi sjefen på praksisplassen min tar veldig hensyn til meg og sykdommen min. Uff, ikke enkelt dette her=( Anonymous poster hash: 7c51f...d98
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Blir du syk igjen så går du til legen slik at han skriver legeerklæring. Er du kortvarig syk kan du søke sykeoengeerstatning (AAP) før du har tjent deg opp rettigheter til sykepenger. Langvarig sykdom kommer inn under AAP (eller sykepenger dersom du har jobbet i et halvt år). Anonymous poster hash: 35f02...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå