Gå til innhold

67 stemmer

1. 1. Hadde det plaget deg om din partner har hatt 25+ sexpartnere, hatt trekant som han/henne tok initiativet til, har tidligere testet kokain og ecstasy, og har hatt sex med en tidligere barndomsvenn?

• Ja (jeg er mann)
      4
    • Ja (jeg er kvinne)
      45
    • Nei (jeg er mann)
      3
    • Nei (jeg er kvinne)
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann. Har fått vite at min partner tidligere har vært borti kokain og ecsasy, hun er 33år, har hatt 25+ sexpartnere, hun har hatt en trekant hun tok initiativet til, vet i grove trekk hvilke erfaringer hun har, og at hun har hatt sex med en av mine gamle barndomskompiser. Veldig lite av dette har jeg gravd frem til selv.

Hun er en drøm å være sammens med. Men å vite disse tingene plager meg veldig.

Hadde dette plaget deg/dere? Hva ville du/dere gjort?

Anonymous poster hash: a872f...74e
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvem/hvor mange/hvordan når det gjelder tidligere sex plager meg ikke så lenge det ikke er noe helt hinsides. Noe jeg ikke syns dine eksempel var.

Det eneste som hadde plaget meg her er hennes fortid med dop. Men om det kun var eksperimentering og hun er ferdig med det nå, så heller ikke dette noe dvele med, syns jeg.

Hva jeg ville gjort? Fortsatt som før. Du sier jo hun er en drøm å være sammen med, så fokuser på det og hennes gode sider.

• Liker 3
Skrevet

Hvem er det du har fått vite dette av, da? Og hva ville vedkommende oppnå med å gi deg disse opplysningene, om hun ikke har fortalt deg det selv?

Er hun ferdig med dop og eksperimentering, og episoden med barndomskompisen ikke blir et problem, så synes jeg du skal la damen vise deg hvem hun er nå, istedenfor å høre på hva andre sier.

Skrevet

:kvalm:

Anonymous poster hash: 0e649...b25
  • Liker 2
Skrevet

Vel, 25+ sexpartnere og trekantdelen ville ikke plaget meg tror jeg. Men resten kanskje. Jeg er kvinne.

Hva jeg ville gjort? Det kommer jo helt an på i hvilken grad det plager deg, og om det gjør det betydelig og påvirker resten av forholdet deres må du jo vurdere selv og om det er verdt å "holde ut". Men du sier jo også at hun er en drøm ellers, så da er det kanskje verdt å satse på det? :)

Anonymous poster hash: 8bf51...4f9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men hvis det er et menneske jeg har valgt å leve livet med så ville jeg vært nødt til å bare håndtere det, eller slå opp. Det er liksom ikke så mange alternativer føler jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Linaria
Skrevet

Kjæresten min har gjort alt dette (kanskje ikke det med barndomsvenn. Vet ikke), og jeg har ingenting imot det.

Skrevet

Oi, nå klarte jeg å trykke ja, men jeg mente nei.

Altså jeg hadde ikke brydd meg om 25+ sexpartnere, trekant eller sex med barndomsvenn.
Kokain og ecstacy hadde jeg kanskje være mer skeptisk til, men det kommer an på situasjonen. Engangstilfelle for å prøve? Ren nysgjerrighet. Flere ganger derimot - ikke så greit.

Hvis hun er en drøm å være med, hvorfor da tenke på fortiden? Vi har da alle gjort ting vi ikke er stolte av :)

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Mulig fordi jeg har røyket endel før, pluss tatt piller og sniffa cola.

Det går ann å være et skikkelig menneske selv om man har hatt sin fortid som ikke er positiv.

Jeg har utdannelse,jobb og det jeg trenger selv om jeg har gjort det før. Min dumhet i ungdomstid har gjort meg til den jeg er på godt og vondt. Glad jeg har en mann som aksepterer det. Jeg er 100% ferdig med det.

Anonymous poster hash: 446db...13a
Skrevet

Hm.. Jeg hadde egentlig ikke likt det, for å si det sånn. Du bør tenke på nåtiden da, at du liker å være sammen med henne, at du er glad i henne/elsker henne og at hun synes det samme om deg. Jeg har mange bekymringer om min kjærestes fortid, ikke alt jeg vet da, men det jeg har fått vite, er jeg ikke akkurat glad for. Men jeg fokuserer på det VI har NÅ. :) det roer meg ned og får meg på positive tanker.

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel annerledes for menn enn for kvinner. 25+ sex partnere (hvor mye over 25?) hadde ikke vært en dealbreaker for meg, dog jeg hadde foretrukket at det var mindre. At det er for høyt for en kvinne har jeg full forståelse for.

Dop og trekant ville utvilsomt vært negativt. Om det hadde fått meg til å droppe ham kommer an på hvor involvert vi var og i hvilken grad jeg så ham som ektemannmateriale.

Jeg vil ikke date noen som har hatt sex med mine venner. Jeg har stort sett unngått det ettersom jeg bor i London og menn jeg har datet er ikke norske og har ikke felles venner med meg.

Vi kan ikke si hva du skal gjøre, det er opp til deg. Er det noe du føler du kan ignorere? Hvis det kom som et sjokk, hvorfor? Det er sjelden jeg møter noen med en slik fortid uten at man kan forestille seg det.

Skrevet

Nei, det hadde ikke plagd meg. Dop-delen ville gjort det dersom det fortsatt var en del av livet til den jeg skulle være sammen med, men det gjør meg ingenting om han har prøvd noe og det helt klart er fortid (og helst ikke noe som har vært en "vane", kun eksperimentering). Jeg er kvinne og 36, antallet partnere kunne muligens plagd meg om jeg var en del yngre? Vet ikke helt. Jeg har hatt under ti selv, men har vært i et forhold på ni år, og vil tro statistikken min også hadde vært rundt 20-30 om jeg hadde vært singel/delvis singel de fleste av årene fram til nå - og jeg debuterte seint...

Anonymous poster hash: 53880...4ac
Skrevet

Dette er vel annerledes for menn enn for kvinner. 25+ sex partnere (hvor mye over 25?) hadde ikke vært en dealbreaker for meg, dog jeg hadde foretrukket at det var mindre. At det er for høyt for en kvinne har jeg full forståelse for.

Har vi ikke kommet lenger enn at en 23-årig kvinne i 2013 gir full støtte til gammel dobbeltmoral?

Skrevet

Har vi ikke kommet lenger enn at en 23-årig kvinne i 2013 gir full støtte til gammel dobbeltmoral?

Noen ganger er det en grunn til at holdninger er der. Menn og kvinner er forskjellige. Kvinner er mer selektive enn menn av natur fordi sex har større konsekvenser. Dog noen menn ikke har "råd" til å være selektive, vil de fleste foretrekke at en jente ikke har ligget rundt. Det gir klare signaler om hennes holdninger, selvrespekt og usikkerhet.

Det er common sense. Norge er kanskje en outlier som et ekstremfeministisk land, men er du hvor som helst i Vest-Europa ser du at ting er annerledes.

Les en manns POV (ærlig):

http://www.therulesrevisited.com/2011/08/dont-fuck-on-first-date.html

http://www.therulesrevisited.com/2011/08/dont-fuck-on-first-date.html

Skrevet

Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye om tidligere sexpartnere, men eksprimentering med narkotika hadde gjort meg litt skeptisk. Selv om det er noe som ligger i fortiden, gir det uttrykk for noen holdninger som jeg ikke vet om jeg kunne akseptert.

Men folk kan jo forandre seg. Derfor ville jeg fokusert mer på hvordan personen er nå og hvilke verdier hun står for i dag. Hennes fortid har gjort henne til den personen hun er i dag, på godt og vondt. Vi har alle gjort ting som kanskje ikke var helt A4.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...