Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget
Skrevet

Har kjøpt bunadsdrakt til jentene mine på Obs!, nå lurer jeg på om disse skal ha sølje eller skal brukes uten? Jentene er 8 og 12 år.

Hilsen BritElin

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det ser jo ekstra fint ut med søljer synes jeg, du kan få hos gullsmeden til 300-400 kr.

Skrevet

Jeg synes også slike små barnesøljer er kjempefint, så det ville nok jeg hatt til mine barn.. :)

Skrevet

En slik barnesølje er ganske billig. Da jeg jobbet med denslags (to år siden) kostet de rundt 250,-.

Skrevet

jeg hadde alltid sølje på mine bunader, fra da jeg var bitteliten... hører liksom med synes jeg =) (og den trenger jo ikke å være så dyr heller).. Husker også at jeg var kjemperedd hver gang mamma skulle ta den på, siden den er oppe i skjortekanten/ved halsen... var redd for at hun skulle stikke meg - men det gikk like fint hver gang.. ;)

Skrevet

Min mamma stakk meg en gang, men det var min egen skyld, siden jeg sto og dummet meg med min søster - og jeg blødde bare bittelitt.. Hadde en ekstra grunn til å få is den dagen.. hehe

Skrevet

jeg har fortsatt min barnesølje og det er veldig koselig å ha...

Skrevet
jeg har fortsatt min barnesølje og det er veldig koselig å ha...

Har den jeg også, ligger vel i smykkeskrinet til mamma tenker jeg :)

Gjest Malama
Skrevet

Barnesølja mi er faktisk i bruk den. Ikke på meg, og ikke på et annet barn (men, om jeg får en datter en gang, så skal hun selvsagt få arve den) Den er i bruk på ei dukke jeg har, som nemig er oppkledd i en fullstendig barnebunad av den typen jeg har (i voksenutgave da)

Jeg hadde ikke bunad som barn, jeg hadde bondepikedrakt, men det hørte i alle fall med sølje til den. Synes det er pent med sølje på de drakter/bunader man tar på barna også, selv om det ikke er ekte buander. Trenger vel ikke være så dyrt, og kan jo gå i arv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...