Gjest ikke innlogget Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Har kjøpt bunadsdrakt til jentene mine på Obs!, nå lurer jeg på om disse skal ha sølje eller skal brukes uten? Jentene er 8 og 12 år. Hilsen BritElin
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Det ser jo ekstra fint ut med søljer synes jeg, du kan få hos gullsmeden til 300-400 kr.
Serenity Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Jeg synes også slike små barnesøljer er kjempefint, så det ville nok jeg hatt til mine barn..
tuji Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 En slik barnesølje er ganske billig. Da jeg jobbet med denslags (to år siden) kostet de rundt 250,-.
SunAndMoon Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 jeg hadde alltid sølje på mine bunader, fra da jeg var bitteliten... hører liksom med synes jeg =) (og den trenger jo ikke å være så dyr heller).. Husker også at jeg var kjemperedd hver gang mamma skulle ta den på, siden den er oppe i skjortekanten/ved halsen... var redd for at hun skulle stikke meg - men det gikk like fint hver gang..
Serenity Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 Min mamma stakk meg en gang, men det var min egen skyld, siden jeg sto og dummet meg med min søster - og jeg blødde bare bittelitt.. Hadde en ekstra grunn til å få is den dagen.. hehe
liv Skrevet 22. april 2004 #7 Skrevet 22. april 2004 jeg har fortsatt min barnesølje og det er veldig koselig å ha...
SunAndMoon Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 jeg har fortsatt min barnesølje og det er veldig koselig å ha... Har den jeg også, ligger vel i smykkeskrinet til mamma tenker jeg
Gjest Malama Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Barnesølja mi er faktisk i bruk den. Ikke på meg, og ikke på et annet barn (men, om jeg får en datter en gang, så skal hun selvsagt få arve den) Den er i bruk på ei dukke jeg har, som nemig er oppkledd i en fullstendig barnebunad av den typen jeg har (i voksenutgave da) Jeg hadde ikke bunad som barn, jeg hadde bondepikedrakt, men det hørte i alle fall med sølje til den. Synes det er pent med sølje på de drakter/bunader man tar på barna også, selv om det ikke er ekte buander. Trenger vel ikke være så dyrt, og kan jo gå i arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå