AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Kort oppsummert: Jeg fikk levert et skap, noen timer etter møbelet ble levert oppdaget jeg en feil som må ha oppstått ved levering (er ikke på selgers bilder og selger bekrefter at den ikke har oppstått hos henne). Jeg sa derfor at jeg ikke ville betale hele summen, siden oppdraget ikke ble utført ordentlig. Har i ettertid gjentatt dette per post. Nå truer de med å sende saken til inkasso, men jeg skal da vel ikke måtte betale fullt ut for et oppdrag som er mangelfylt? Anonymous poster hash: 27301...11a
Gjest Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Kjøpte du fra privatperson eller firma? Du må ta høyde for at bildene var photoshoppet om det var en privatperson. Ellers må du nok belage deg på å bevise saken din. Muligens er det enklest bare å betale og få det ut av verden. Det kan fort bli både dyrt og tidkrevende å starte en prosess mot selskapet for å få avslag på regningen. Det hjelper dessverre ikke alltid å ha retten på sin side.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Kjøpte du fra privatperson eller firma? Du må ta høyde for at bildene var photoshoppet om det var en privatperson. Ellers må du nok belage deg på å bevise saken din. Muligens er det enklest bare å betale og få det ut av verden. Det kan fort bli både dyrt og tidkrevende å starte en prosess mot selskapet for å få avslag på regningen. Det hjelper dessverre ikke alltid å ha retten på sin side. Kjøpte skap fra privatperson, transporttjeneste fra firma. Jeg har e-post fra selger (og bilder av skapet da det lån på finn.no) som dokumenterer at skapet ikke hadde disse skadene. Jeg har også kommunisert med selskapet tidligere, og har i sms bedt om å få riktig faktura tilsendt. De påstår at skade går på min forsikring (så de har ikke benektet skaden), har dette skriftlig, men det er da feil. De som eget firma skal da ha egen forsikring som dekker deres feil. Anonymous poster hash: 27301...11a
Gjest Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 (endret) Lykke til med å sloss med dem. Jeg har dessverre ikke noen gode råd til deg, med mindre du har en kompis som et advokat som gidder skrive et brev for deg. Edit: men så lenge saken er omstridt kan inkassoselskapet ikke drive inn pengene. Endret 13. august 2013 av Themis
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Har du skrevet under på mottatt vare uten bemerkninger så har du så vidt jeg vet ikke noe å klage på, transportskader skal rapporteres ved mottak av vare hos de fleste transportselskaper Anonymous poster hash: 30ad7...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Lykke til med å sloss med dem. Jeg har dessverre ikke noen gode råd til deg, med mindre du har en kompis som et advokat som gidder skrive et brev for deg. Takk, de virker ikke spesielt oppdatert på lover og regler. Trenger da ikke å skrive noe brev utover å bestride kravet, som jeg allerede har fått hjelp av en venninne som er jurist (ikke advokat) til å gjøre. Saken tas da til forliksrådet, det koster i verste fall 860 kr hvis jeg taper, men ettersom jeg har beviser (og de selv har innrømmet skaden) burde ikke det være noe problem. Jeg kan ikke se for meg at de kan kreve fullt ut betalt for en dårlig levert tjeneste. De nekter meg også å delbetale fakturaen. Anonymous poster hash: 27301...11a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Jeg har ikke skrevet under på å ha godkjent eller mottatt noe, kun gitt dem min fakturaadresse. Dette er et enkeltpersonsforetak, så de er ikke spesielt profesjonelle. Opplyste dem om mangel både per e-post og tlf dagen etter skapet ble levert. TS. Anonymous poster hash: 27301...11a
Neket Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Transportør har garantert ikke tegnet noe godsforsikring, og har sikkert priset seg deretter.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Vel, kjøper du billige transporttjenester får du det du betaler for. Det er forøvrig vanlig at slike småfirmaer ikke har egen godsforskring, men da skulle de selvsagt opplyst på forhånd at eventuelle skader må gå på din reiseforsikring. (Som jo dekker flytteskader.) Anonymous poster hash: 41ab3...2ef
Casall Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 (endret) Har du skrevet under på mottatt vare uten bemerkninger så har du så vidt jeg vet ikke noe å klage på, transportskader skal rapporteres ved mottak av vare hos de fleste transportselskaper Anonymous poster hash: 30ad7...0d7 Det varierer litt. Jeg jobber i logistikkbransjen, og hos oss må man melde synlig skade eller skjult skade innenfor et visst tidsrom etter mottak. Dersom dette gjøres, vil transportør i de alle fleste tilfeller erstatte varen. Endret 18. august 2013 av Casall
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Transportør er uansett ikke ansvarlig for mer enn 17 SDR pr kg gods ved innenlands transport.. (Dvs ca 150kr pr. kg, avhengig av dagens kurs.) Anonymous poster hash: 41ab3...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå