AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Neste år når jeg avvikler min mammapermisjon, har jeg tenkt å ta ferie innimellom der. Hvis jeg f,eks tar de 4 ukene på en gang, går jeg da uten inntekt de fire ukene eller får jeg da lønn fra arbeidsgiver? (gitt at vi får feriepenger i juni mnd og ikke lønn, ettersom vi får vanlig lønn når vi avvikler ferie ellers) Anonymous poster hash: 42e3f...a3f
Britt Banditt Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Hm, vet ikke om jeg skjønte helt, men når du har mammapermisjon får du vanligvis penger fra NAV (i noen tilfeller utbetaler arbeidsgiver i stedet, og får så tilbakebetalt av NAV). Du får da foreldrepenger fra NAV i de ukene du har permisjon, og et opphold de ukene du tar ferie. Så får du penger igjen når du starter opp permisjonen igjen. Hvis du ikke tar ferie i juni, men har permisjon da, så får du altså foreldrepenger+feriepenger i juni, men blir trukket for foreldrepenger de ukene du tar ut ferie. Om du får penger fra arbeidsgiver (som får tilbakebetalt av NAV) så vil jeg tro det fungerer på akkurat samme måte som det gjør i dag (altså alle blir trukket i juni, og får heller feriepenger da).
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Hm, vet ikke om jeg skjønte helt, men når du har mammapermisjon får du vanligvis penger fra NAV (i noen tilfeller utbetaler arbeidsgiver i stedet, og får så tilbakebetalt av NAV). Du får da foreldrepenger fra NAV i de ukene du har permisjon, og et opphold de ukene du tar ferie. Så får du penger igjen når du starter opp permisjonen igjen. Hvis du ikke tar ferie i juni, men har permisjon da, så får du altså foreldrepenger+feriepenger i juni, men blir trukket for foreldrepenger de ukene du tar ut ferie. Om du får penger fra arbeidsgiver (som får tilbakebetalt av NAV) så vil jeg tro det fungerer på akkurat samme måte som det gjør i dag (altså alle blir trukket i juni, og får heller feriepenger da). Jeg tenkte på hva som skjer med penger når jeg tar ferie. Vet jo at jeg ikke får foreldrepenger mens jeg tar ferie, men får jeg vanlig lønn fra arbeidsgiver da? Eller vil jeg gå f.eks 4 uker uten penger inn på konto? Normalt, så får vi feriepenger i juni og vanlig lønn når vi avvikler ferie. Vil dette gjelde i permisjon også? TS Anonymous poster hash: 42e3f...a3f
Britt Banditt Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Du får ikke vanlig lønn. Du må gå 4 uker "uten penger" ja, men det er jo sånn det er for alle. Feriepengene du får er jo for å dekke opp de pengene du ikke får i lønn i ferien. Jobb: Du får feriepenger+lønn i juli (si du har ferie i juli for eksempelets skyld), men ingen lønn i juni. Permisjon: Du får foreldrepenger+feriepenger i juni, men ingen foreldrepenger i juli (eller når du enn har ferie). Resultat: Du får akkurat samme sum uansett, du må bare spare feriepengene du får i juni til du skal ha ferie. Det er ingen som har betalt ferie (eller dvs. veldig få), det er bare det at det blir trukket for ferien i juni så man ikke merker det så godt siden man får feriepenger da.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Når du har ferie skal du ha utbetalt feriepengene som du tjente opp forrige år. Anonymous poster hash: 5497d...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå