Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle regne ut hvor mye prosentmessig jeg har betalt i skatt så langt i år. Men hva skal jeg beregne det ut fra?

Betalt skatt / bruttolønn? el. betalt skatt / feriepengegrunnlag?

Har tjent 330.752 så langt i år

Har betalt 105.238 i skatt.

Feriepengegr.lag 277.792

Anonymous poster hash: 47194...cd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalt skatt / bruttolønn (lønn + feriepenger før skatt).

Skrevet

(100 / 330 752) * 105 238 = 31,8%.

Da har jeg antageligvis medregnet årets feriepengeutbetaling som du strengt tatt skattet av i fjor. Men hvis du tjente ca det samme i fjor som i år så blir regnestykket ganske riktig.

Skrevet

(100 / 330 752) * 105 238 = 31,8%.

Da har jeg antageligvis medregnet årets feriepengeutbetaling som du strengt tatt skattet av i fjor. Men hvis du tjente ca det samme i fjor som i år så blir regnestykket ganske riktig.

Det er feil, du skatter for feriepengene i utbetalingsåret, ikke opptjeningsåret. Feriepengene kan utbetales trekkfritt året etter opptjening, men dette betyr ikke at de er skattefrie eller allerede skattet av...:)

Skrevet

Tenkte jeg skulle regne ut hvor mye prosentmessig jeg har betalt i skatt så langt i år. Men hva skal jeg beregne det ut fra?

Anonymous poster hash: 47194...cd7

For nysgjerrighets skyld, hva skal du med dette tallet?

Anonymous poster hash: 53085...802

• Liker 1
Skrevet

Det er feil, du skatter for feriepengene i utbetalingsåret, ikke opptjeningsåret. Feriepengene kan utbetales trekkfritt året etter opptjening, men dette betyr ikke at de er skattefrie eller allerede skattet av... :)

Oh, my bad i såfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...