Gå til innhold

Hvordan får man vekk klisteret etter prislapper og info-lapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pyntegjenstander og møbler blir fort stygge med tydelige merker etter disse klistrelappene med informasjon, strekkoder eller pris.

Ikke minst samler det seg fort støv på klisteret.

Hvordan får dere dette vekk? Får dere dette vekk? :lol:

Jeg prøvde litt vaskemiddel (Zalo og Jif), men det ble ikke helt borte.Var egentlig bare støvet som forsvant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varmt vann

Anonymous poster hash: fa4d1...147
Skrevet

Har lært et bra triks for å fjerne dette og gjenstridige klistremerker på vegg/møbler etc; Du skal FØNE det! Bruk en føner på det varmeste, og førn i vei i 4-5 miniutter. deretter er det som en lek å skrape det vekk!

Skrevet

Plasterfjerner fra apoteket, for de tingene som tåler det. Brukte det på mobilen da det satt igjen rester etter lim der, og det fungerte veldig bra.

Anonymous poster hash: ba547...86c
Skrevet

Plasterfjerner!

Anonymous poster hash: 3dc9b...e17
Skrevet

Bruker plasterfjerner så sant materialet tåler det :)

Skrevet

White Spirit!

Skrevet

Jeg pleier bruke en stykke el-teip, legge oppå, rive av fort. Legge oppå igjen og rive av fort igjen. Den river med seg limet fra prislappen når en river vekk teipen.

Eventuelt så kan man bruke neglelakkfjerner med aceton på en q-tip, vaske over med q-tippen og tørke vekk. Aceton fjerner lim. Aceton fungerer til og med på hurtiglim (hvis man skulle få det på fingrene eller på noe annet man ikke vil ha hurtiglim på).

Anonymous poster hash: 14b21...fdc
Skrevet

Skikkelig varmt vann og zalo.

Anonymous poster hash: abd4d...b43
Skrevet

Skikkelig varmt vann og zalo.

Anonymous poster hash: abd4d...b43

Det var dette jeg prøvde, uten hell. Selvsagt kan vannet ha vært for lite varmt, men det var i grenseland før jeg ville brent meg likevel.

Derfor er jeg så glad for å lese om så mange alternativer jeg kan prøve ut! Tusen takk! ;) ;)

Skrevet

Neglelakkfjerner.

Anonymous poster hash: 44d55...b35
Skrevet

Neglelakkfjerner.

Anonymous poster hash: 44d55...b35

Viktig at det er med aceton. Nyere er uten aceton. Det er fordi aceton teoretisk kan brukes til å lage bombe av. Veldig teoretisk. For mye urenheter i neglelakkfjerner til at det lar seg gjøre i praksis. Men i og med at noen i teorien kan gjøre det så har de sluttet å produsere neglelakk med aceton.

Kortfattet: neglelakkfjerner med aceton.

Skrevet

Viktig at det er med aceton. Nyere er uten aceton. Det er fordi aceton teoretisk kan brukes til å lage bombe av. Veldig teoretisk. For mye urenheter i neglelakkfjerner til at det lar seg gjøre i praksis. Men i og med at noen i teorien kan gjøre det så har de sluttet å produsere neglelakk med aceton.

Kortfattet: neglelakkfjerner med aceton.

Jeg har mange slike merker etter klistrelapper, så tenkte jeg skulle prøve det meste som har kommet av tips for å se hva som er mest effektivt (og enkelt).

Jeg har neglelakkfjerner både med og uten aceton. Men har også ren aceton- kanskje den fremfor neglelakkfjernerne?

Skrevet

Jeg har mange slike merker etter klistrelapper, så tenkte jeg skulle prøve det meste som har kommet av tips for å se hva som er mest effektivt (og enkelt).

Jeg har neglelakkfjerner både med og uten aceton. Men har også ren aceton- kanskje den fremfor neglelakkfjernerne?

Hvorfor i all verden har du ren aceton?! o.0

Skrevet

Skirens fra Swix er effektivt. (Det man bruker for å fjerne klisteret under skiene.)

Anonymous poster hash: c7c1f...0e0
Skrevet

Hvorfor i all verden har du ren aceton?! o.0

Bombmaker in the making.

(Nå fikk sjefene til Snowden noe å tygge på her, hihi)

Anonymous poster hash: de557...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...