Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange vil fremstå som plettfrie og snakker ikke høyt om at de krangler eller diskuterer med kjæresten.

Men de aller fleste par har jo sine feider.

Hva krangler/diskuterer dere om? Er det noe som går igjen? Hvordan løser dere ting?

Her er det aldri høylytt krangling. Men vi kan bli irriterte og diskutere.

Et issue var festing. Typen ville ha fester hjemme hos oss, det ville ikke jeg. Fulle folk kan finne på så mye rart, knuse ting, søle og herje.

Han syntes det var pinlig å være på hjemmefester hos folk, men "aldri" invitere selv. Det har vært fester hos oss, men da har jeg vært bortreist. Så vi ble ikke enige, bare inngikk litt kompomisser.

Nå har heldigvis de fleste i den gjengen sett gleden av å være ute på byen istedet.

Et issue var musikk. Han synes musikken jeg hører på er helt forferdelig (Rihanna, Madcon, Ne-Yo, Guetta etc). Det løste seg med øretelefoner, være i to ulike rom, dempe volumet når vi var i samme rom, høre noe begge liker når begge er hjemme :P

Han hører bare på rock. Noe jeg heldigvis også liker..

Ellers var det endel diskusjon om husarbeid, før vi ble enige om fast arbeidsfordeling.

Anonymous poster hash: 7dfa9...302
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva er definisjonen på en krangel? Mange bruker nok "ja, men alle krangler jo" nærmest som en unnskyldning til å heve stemmen, snakke stygt til/om hverandre kaste sko, steikepanner eller slå hode igjennom veggen, eller er usaklige og ellers har et "lidenskapelig??" forhold som jeg ser blir brukt som en unnskyldning i slike tråder.

Uenigheter oppstår selvsagt, i et langvarig forhold men noen er nok større kranglefanter enn andre. Selv mener jeg at krangling er en lite konstruktiv form for kommunikasjon, uten at det gjør meg til et plettfri menneske av den grunn. Noen definerer krangle som å være uenige. Andre definerer det som å være så sinte at man knuser tallerkener og kaster ting i veggen, det sier seg selv at de av den første sorten vil nok si de krangler mer enn de av den andre sorten.

På 7 år har vi hatt en krangel (ingen steikepanner, skriking eller utskjelling)og det handlet om respekt for hverandres tid. Ellers har vi funnet ut at vi må gi og ta når det kommer til å tilpasse oss den andres døgnrytme ( et soleklart A menneske og et stykk soleklart B menneske) men det går som regel veldig bra og vi lager ikke noe fuss ut av at vi er forskjellige på et par punkter.

Skrevet

Vi har sikkert kranglet, men i mitt hode er det mer diskusjoner fordi vi aldri hever stemmen.

Vi prater, såklart blir vi sure, irriterte osv, men hever aldri stemmen.

Det vi har hatt mest diskusjoner om er

- fremtiden, med tanke på barn eller ikke.

- husarbeid

- og det var en tid tidlig i forholdet han ikke taklet at jeg ofte foretrekker å være helt for meg selv, enn å være med venner. Han har vel forstått litt etterhvert at jeg ikke behøver å ha folk rundt meg hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...