AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Jeg har flere ganger vurdert å joine Facebook. Men kun for å holde kontakten med familie, venner og kjente som jeg bor langt unna og jeg derfor ikke ser ofte. Virker som at Facebook er blitt et "nødvendig onde" for å ha litt god kontakt og dele livet med folk langt vekk. Får vel forespørsler fra alle mulige kollegaer, bekjente osv. Jeg ønsker ikke at hvem som helst skal kunne se mine bilder, oppdateringer osv. Men har ikke lyst til å avvise noen heller.. Er det noen måte å filtrere hvem som kan søke meg opp? Gjøre meg lite synlig, så de fleste ikke merker at jeg er på Facebook engang? Og når jeg først har en del venner der, kan de deles opp i mindre grupper? Så en gruppe ikke kan se bilder og annet jeg legger ut i det heletatt, de kan ikke kontakte meg på "veggen" osv. Mens en annen gruppe kan se bilder, men ikke alt annet. Og en tredje gruppe ser alt? Anonymous poster hash: 4a669...056
Millimani Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Du kan avvise en venneforespørsel om du ikke ønsker at den enkelte skal være på vennelista di. Du kan også blokkere personer, enten de er på vennelista di eller ikke. Det finnes personvern-innstillinger hvor du selv velger hvem som kan se hva på profilen din. Du kan dele vennene opp i grupper så har du kanskje litt mer oversikt, og du kan bestemme hvor mye de enkelte grupper skal kunne se av profilen din. Du kan også bestemme hvem som kan se dine status-oppdateringer, hvem som kan se dine venners innlegg på tidslinja di (tidligere kalt "veggen"), hvem som kan skrive på tidslinja di, hvem som kan se bildene dine og vennelista di, og hvem som kan like innleggene dine. Med andre ord så kan du ha grupper som har begrenset tilgang på flere områder, og du kan ha grupper som kan se alt
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Om du ikke ønsker å bli funnet av alle kan du la være å bruke fullt navn. Du kan bruke et nick evt utelate etternavn etc.Anonymous poster hash: 5de85...99b
Gjest sophia21 Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Du kan også ordne det slik at folk ikke kan legge deg til som venn, da må du søke opp og legge til de du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå