AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 nå er jenta vår snart 6 mnd og den siste uken har hun spist hver tredje time og hver annen time hele natten igjennom. Hun har ca 1/2 porsjon grøt x 2 pr dag(øker gradvis).Før hadde hun 4-5 timer i strekk uten mat på natt... Er dette normalt?? Anonymous poster hash: bcd5d...d3e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Man hører ofte om at de sover bedre etter innføring av fast føde. Men min erfaring er motsatt. Begge mine har fått kraftig forverret nattesøvn etter innføring av fast føde, og da særlig etter grøt. Men de har fått endel mageproblemer av grøt da, så det har nok hatt litt å si. Men jo mer fast føde jo mer og oftere sulten blir de når det er noen timer mellom måltidene og de bare får melk i mellomtiden. Anonymous poster hash: 6afbc...fd0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Jeg ville heller økt måltidene mer, og laget noe annet enn grøt. Rotmos kan hun vel fint få nå? Og du skal ikke se bort i fra at melken din ikke metter like mye lenger så det kan være verdt å gi en flaske mme etter grøt. Så kan du spe på med amming ellers, evt amme etter grøten i stedet for mme om du fremdeles vil amme så mye som mulig. En annen ting er barn som ikke spiser nok på dagtid spiser desto mer på natten fordi de kan. Anonymous poster hash: 04abe...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 takk for svar! Når jeg skal gi grøt/middag, skal jeg da gjøre dette før amming eller etter? de sier jo at mm skal være hovednæringen fortsatt, men de er jo ikke så sultne på grøt hvis jeg ammer først?tsAnonymous poster hash: bcd5d...d3e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 takk for svar! Når jeg skal gi grøt/middag, skal jeg da gjøre dette før amming eller etter? de sier jo at mm skal være hovednæringen fortsatt, men de er jo ikke så sultne på grøt hvis jeg ammer først?tsAnonymous poster hash: bcd5d...d3e Med to måltider med mme/morsmelk vil melken likevel være hovednæringen. Jeg ville ammet etter grøt, ikke før for da blir barnet mett på melk.Anonymous poster hash: 04abe...c9c
Stinelin Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Vår spiste annenhver time natta igjennom helt til vi nattavvente ved 11 mnd.
Susa Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Min gutt begynnte også å amme oftere når han ble rundt 6-7 mnd. Det sies at mange barn våkner oftere i 6-9 mnd alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå