Sunshine Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Jeg ble brått litt usikker i går da jeg satt og koste meg med et rundstykke med pastrami. Er det rått kjøtt eller ikke? Jeg vet at det er røkt, men det sier jo ingenting om varmebehandlingen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Pastrami Anonymous poster hash: 005ab...3bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Er det Gilde sin du har kjøpt? Da sender du en epost og spør dem! Uansett har du spist det nå og ikke så mye mer å gjøre med det Anonymous poster hash: 3c0a1...c43
Frøken Smilla Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Jeg har fått beskjed om at det er spekemat, og følgelig noe man skal prøve å styre unna (med mindre du steker den).
Sunshine Skrevet 16. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2013 Jeg aner ikke hvor kjøttet er fra for jeg kjøpte et ferdigsmurt rundstykke. Jeg er ikke helt sikker på at Wikipedia har fasiten over det som lages i dag, selv om opprinnelsen er riktig. Jeg ble usikker fordi jeg synes konsistensen minnet mer om kokt enn rått kjøtt. Og ja, spist er spist, men jeg vil vite om jeg kan fortsette å spise det eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Jeg har fått beskjed om at det er spekemat, og følgelig noe man skal prøve å styre unna (med mindre du steker den). Det er definitivt ikke spekemat. Det er røkt, ikke saltet. Dessuten selges det som ferskt pålegg som må ligge kjølig. Spekemat tåler romtemperatur.Anonymous poster hash: 06584...36f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Spist er spist, men tror jeg ville holdt meg unna videre for sikkerhetsskyld. Dessuten tror jeg man skal holde seg unna røkt kjøtt såvel som saltet. Det er vel også rått så vidt jeg vet!?Anonymous poster hash: e2e4c...a63
Sunshine Skrevet 16. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2013 Spist er spist, men tror jeg ville holdt meg unna videre for sikkerhetsskyld. Dessuten tror jeg man skal holde seg unna røkt kjøtt såvel som saltet. Det er vel også rått så vidt jeg vet!?Anonymous poster hash: e2e4c...a63 Det finnes masse røkt kjøtt som også er varmebehandlet, det er derfor jeg lurer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå