Gå til innhold

Valk på magen når jeg sitter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst, jeg vet at man ikke kan punktslanke, men jeg skulle gjerne blitt kvitt valken på magen når jeg sitter..

Føler meg lubben, selv om jeg vet at jeg ikke er overvektig. (164 cm høy og veier 53 kg med klær.) Forstår jo at jeg ikke bør gå ned noe voldsomt i vekt, men noe må jo av for at jeg skal bli kvitt denne pølsa. Er moderat aktiv i hverdagen og trener to til tre ganger i uka. Spiser godteri kun på lørdag, drikker utelukkende vann og av og til en kopp med te. Spiser sunt, lager mat fra bunnen av og begrenser karbohydratene selv om jeg på ingen måte lever lavkarbo.

Noen råd eller forslag til hvordan jeg kan få en slank og fin mage?

Anonymous poster hash: 7a11d...47b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok dessverre veldig genetisk. Jeg (og mange andre jenter), har denne pølsa nederst på magen uansett hvor tynn jeg blir. Og med din vekt må du i alle fall ikke gå noe mer ned i vekt!

Trener du styrke? Om du får mer muskler under fettet vil magen bli strammere og fettet vil ikke bli like "slapt".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo det. Hvordan skal du ellers kunne strekke deg bakover om du ikke skulle ha litt å gå på?? Magefettet ditt er viktig for hormonproduksjonen, og det er litt deilig også ;) Myk og kosete mage...

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig flat mangemillionær ingen vakler, men er ikke kjempefin, bare godt trent, tror det er genetisk her, moren min har aldri hatt det, selv ikke etter svangerskap.

Anonymous poster hash: 29df2...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha herregud, idiot autocorrect, mente mage, ikke mange millionær

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt sikkert genetisk, men det er først nå det siste året denne magen har dukket opp og den dukket opp samtidig som jeg la på meg et par kilo.

Føler meg virkelig lubben med denne pølsa, så håper virkelig den er mulig å gjøre noe med..

Er ikke noe moro å gå med trange gensere eller lignende og jeg er veldig bevisst på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fikk meg en god latter :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten ca på din størrelse høyde og vektmessig, og jeg har fett på magen. Det går ikke bort, og jeg spiser paleo/lavkarbo. Har tydelige magemuskler, men det er en 4-pack og ikke en 6-pack ;) Magen blir ikke borte- den blir mindre, men den er der selv om fettprosenten min er lav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sikkert genetisk, men det er først nå det siste året denne magen har dukket opp og den dukket opp samtidig som jeg la på meg et par kilo.

Føler meg virkelig lubben med denne pølsa, så håper virkelig den er mulig å gjøre noe med..

Er ikke noe moro å gå med trange gensere eller lignende og jeg er veldig bevisst på den..

Hvor gammel er du da? Hadde selv helt flat mage til jeg ble 16, da fikk jeg plutselig denne bulken på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da? Hadde selv helt flat mage til jeg ble 16, da fikk jeg plutselig denne bulken på magen.

Det er vanlig for damer å ha ekstra fett på magen, dette kommer vanligvis under puberteten. Vær stolt av å ha litt myke former heller enn å stresse med dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg feit som er like høy, og veier 10kg mer. Takk.

Anonymous poster hash: 10083...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det folk som har flat mage når de sitter? :klo: Det er da helt normalt å få litt valker her og der når man bøyer på kroppen.

Anonymous poster hash: 4094c...8be
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg hadde en slik mage en gang, og det skulle jeg gjerne hatt igjen..

Eksempel 1

Eksempel 2

Nå er jeg jo mer sånn - Eksempel 3 :(

Dette kommer også til en viss grad fra holdning, magemuskler og sittestilling.

Det siste bildet ditt viser magen i en mye mer uheldig sittestilling enn de to første.

Kanskje blir du ikke kvitt alt fettet, men tren kjernemuskulaturen og rett deg opp i ryggen når du sitter. Daffer du, så vil det automatisk se ut som om du har mye større mage enn du har :)

Anonymous poster hash: 0cdd9...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sunshine23

Jeg har flat mage, men jeg (som mange andre) får en liten bulk nederst når jeg sitter nede. Det er ikke noe som plager meg sånn veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Dette kommer også til en viss grad fra holdning, magemuskler og sittestilling.

Det siste bildet ditt viser magen i en mye mer uheldig sittestilling enn de to første.

Kanskje blir du ikke kvitt alt fettet, men tren kjernemuskulaturen og rett deg opp i ryggen når du sitter. Daffer du, så vil det automatisk se ut som om du har mye større mage enn du har :)

Anonymous poster hash: 0cdd9...600

Må si meg enig her. Mye har med holdning å gjøre. Til og med den flateste musklemagen, vil få en bulk, om man kroker seg sammen. Rett deg opp i ryggen og sitt riktig, så vil mye av magen forsvinne.

Men det skader heller ikke å stramme opp kjernemusklene ved trening heller ;) En god kjernemuskulatur gjør det enklere å sitte riktig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar!

Dere skriver mye av det jeg har tenkt selv. Har nok slurvet litt med styrketreningen og skal gi jernet nå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millionærmagen er vel på en måte arvelig, om foreldrene dine er rike? ;)

Anonymous poster hash: 8ad66...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...