Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra mannen min etter mange års vondt og vanskelig ekteskap for 7-8 mnd siden. Jeg har ikke hatt behov for å innlede noe nytt forhold etter det, har hatt nok med å bearbeide fortiden. Men for en mnds tid siden traff jeg igjen en gammel venn, og han var nettopp blitt enkemann. Vi har hatt mye kontakt pr tlf og chat siden da, og vi har kommet til at vi ønsker å tilbringe litt tid sammen. Problemet er at det bare er to mnd siden kona hans døde, og vi kan ikke være sammen offentlig ennå.

Hvor lang tid bør det gå etter et dødsfall før det er "akseptabelt" å finne seg ny kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er vel heller om det etter 8 uker faktisk er tid for dere å få nye forhold?

Er du ikke redd for at du blir litt sånn, påklattet, siden det kun er 8 uker siden hun døde? Det er jo veldig kort... Han vet nok ikke helt hvor han står, men han vil nok ha selskap...stakkars mann,.

Anonymous poster hash: 70e7c...cf2
  • Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det bør gå så lang tid at han kan si at han er ferdig med sorgprosessen og samtidig høres troverdig ut når han sier det.

Skrevet

Ett år.

Anonymous poster hash: 9b61d...80d
  • Liker 1
Skrevet

:kvalm:

Anonymous poster hash: c18ca...d4a

Skrevet

Jeg ble enke for tre år siden og først nå siste året har jeg følt meg klar for å gå inn i nytt forhold. Det er godt med selskap tidligere, men jeg klarte ikke å hengi meg til en ny mann før jeg hadde fått alt på avstand. Måtte "finne" meg selv og den jeg var uten ektemannen min. Tøff tid.

Tror du må forvente å ikke være helt i sentrum for hans tanker en stund i alle fall. Men det er jo ikke noe i veien for å bruke tid sammen. Bare han får tid og ro til bearbeiding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...