Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅHH..!

Når jeg krangler med han jeg ser, og f.eks ringer opp for å finne ut av det, trykker han ofte på opptatt knappen...Jeg sendte flere mld, som han bare ignoererer med å skrive at han skal legge seg og at det må jeg respektere...Hallo?!? Hva med meg...jeg klarer ikke sove når han er sånn, bare stenger av, når jeg allerede har tatt opp ting, jeg skriver ting han ikke responderer på, bare skriver ei kald , nærmest likegyldig mld om at han skal legge seg...Er dette akseptabel oppførsel? Som om alt skal gå på hans premisser..

I tillegg sliter jeg med tilliten til han pga tidligere løgner. Han stenger av chatten så jeg ikke kan se om han er aktiv, da skjuler han jo noe ?

Huff, er dette vanlig når man krangler? Savner mer innlevelse og forståelse fra hans side...Nå blir jeg liggende å tenke på dette inatt...Kjipt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

før du får 20 "dump ham" vil jeg bare si at noen trenger faktisk å kjøle seg ned litt etter en krangel.. De synes det er bedre å ordne opp når begge parter har roa seg litt.

Folk er forskjellig, vettu

Endret av poindexter
  • Liker 25
Skrevet

før du får 20 "dump ham" vil jeg bare si at noen trenger faktisk å kjøle seg ned litt etter et krangel.. De synes det er bedre å ordne opp når begge parter har roa seg litt.

Folk er forskjellig, vettu

Ser den, men når han VET at jeg sliter med tilliten til han, gjør han det motsatte, som å stenge av chatten f.eks...Han spurte om han kounne komme å sove hos meg inatt, men jeg nektet pga ting jeg føler vi må ta opp først. Når jeg da ringer seinere og han trykker på opptatt hver gang, føler jeg han skjuler noe..Svarer ikke på noe av det jeg har skrevet, bare ei kort , kald mld der han skriver han må sove. Han har løyet til meg tidligere, sp who know's om han lyver igjen..Er ikke akkurat tillitsoppbyggende...

Skrevet

God kommunikasjon da. Dere forstår hverandre godt her. ^^

Anonymous poster hash: 0157f...b78
  • Liker 2
Skrevet

God kommunikasjon da. Dere forstår hverandre godt her. ^^

Anonymous poster hash: 0157f...b78

Nei, jeg vet ikke om jeg orker mer...Skal ikke svare han hvis han tar kontakt imorgen! Nå kan han smake sin egen medisin...

Skrevet

Nei, jeg vet ikke om jeg orker mer...Skal ikke svare han hvis han tar kontakt imorgen! Nå kan han smake sin egen medisin...

Seriøst, slik oppførsel kommer man ingen vei med. Oppfør deg modent og send han en tekstmelding i morgentidlig. "Hei, er det mulig at vi kan prate litt sammen om det som skjedde i går? Liker ikke når du avviser meg - da føler jeg meg veldig usikker på deg. Ring meg når du har tid da. Klem fra meg"

• Liker 16
Skrevet

Seriøst, slik oppførsel kommer man ingen vei med. Oppfør deg modent og send han en tekstmelding i morgentidlig. "Hei, er det mulig at vi kan prate litt sammen om det som skjedde i går? Liker ikke når du avviser meg - da føler jeg meg veldig usikker på deg. Ring meg når du har tid da. Klem fra meg"

Da godtar jeg jo at han har avvist meg, behandlet meg respektløst...

Skrevet

Er det slik at dere bare holder på o dater? De fleste legger seg jo ekstra på godsida for å vise sine beste egenskaper når man er i en så tidlig fase. Hvis dette er det beste han har å tilby, hva skal du med han da?

Anonymous poster hash: 6394e...854
  • Liker 5
Skrevet

Er det slik at dere bare holder på o dater? De fleste legger seg jo ekstra på godsida for å vise sine beste egenskaper når man er i en så tidlig fase. Hvis dette er det beste han har å tilby, hva skal du med han da?

Anonymous poster hash: 6394e...854

Nei, har sett hverandre lenge, men mye av og på...Han er sta, jeg er sta...Også er det denne tilliten..

Skrevet

Du avviste jo HAN når han ville komme å sove hos deg ??

Seriøst, du høres ut som tidenes dramaqueen.

• Liker 15
Skrevet (endret)

ÅHH..!

Når jeg krangler med han jeg ser, og f.eks ringer opp for å finne ut av det, trykker han ofte på opptatt knappen...Jeg sendte flere mld, som han bare ignoererer med å skrive at han skal legge seg og at det må jeg respektere...Hallo?!? Hva med meg...jeg klarer ikke sove når han er sånn, bare stenger av, når jeg allerede har tatt opp ting, jeg skriver ting han ikke responderer på, bare skriver ei kald , nærmest likegyldig mld om at han skal legge seg...Er dette akseptabel oppførsel? Som om alt skal gå på hans premisser..

I tillegg sliter jeg med tilliten til han pga tidligere løgner. Han stenger av chatten så jeg ikke kan se om han er aktiv, da skjuler han jo noe ?

Huff, er dette vanlig når man krangler? Savner mer innlevelse og forståelse fra hans side...Nå blir jeg liggende å tenke på dette inatt...Kjipt!

For det første er ikke avstandsforhold noen normal tilstand.

For det andre er løgner totalt uakseptabelt.

For det tredje er ikke oppførselen med å nekte å kommunisere akseptabel, nei.

Er du smart så avslutter du dette før du kommer inn i en ond sirkel (som du kanskje allerede er inne i).

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Ser den, men når han VET at jeg sliter med tilliten til han, gjør han det motsatte, som å stenge av chatten f.eks...Han spurte om han kounne komme å sove hos meg inatt, men jeg nektet pga ting jeg føler vi må ta opp først. Når jeg da ringer seinere og han trykker på opptatt hver gang, føler jeg han skjuler noe..Svarer ikke på noe av det jeg har skrevet, bare ei kort , kald mld der han skriver han må sove. Han har løyet til meg tidligere, sp who know's om han lyver igjen..Er ikke akkurat tillitsoppbyggende...

Han spurte om å få komme og sove hos deg, du sa nei. Da gikk han vel å la seg for å sove da. Og hvis du fortsetter å mase når noen sier at de skal sove er dette faktisk utrolig irriterende.

Dessuten slo du fra deg en meget god sjanse til å kunne prate med ham ansikt til ansikt om problemet du opplever når du ikke ville ha ham hos deg.

Ja det pleier virkelig å hjelpe på kommunikasjonen og relasjonen i et forhold å holde på som en 6-åring.

Nei det gjør du ikke. Det du gjør er at du sier at du ønsker å prate med ham om det du opplever som et problem, og viser at du mener det. Kommunikasjon er fortsatt et veldig fint ord.

Dere trenger jo virkelig å snakke sammen. Ikke vet jeg hva du mener han har brutt tilliten din med før, men dette er ikke måten å løse det på. Oppfør dere voksent, hvis ikke kan dere la være å være i et forhold begge to.

Fortsetter du slik nå så blir du dumpet snart. Hadde ei venninne som holdt på slik som du gjør, ble sur når kjæresten ikke svarte på sekundet eller om han svarte kort at han skulle sove. En skikkelig dramaqueen. Trenger jeg si hun gikk gjennom kjærester flere ganger i året? Jenta var ekstremt usikker på seg selv og det var hun som hadde problemer. At enkelte av kjærestene holdt ut så lenge som de gjorde var utrolig. Er du usikker på deg selv så er det du som må jobbe med deg selv, ikke forvente at kjæresten skal adlyde ditt minste lille pip pga egen usikkerhet.

Anonymous poster hash: 179d7...8c7

• Liker 11
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg har erfart at slike metoder som regel gjør vondt verre. Mest sannsynlig vil han føle at du ikke forstår han heller på den måten der. Du ønsker å bli forstått. Det gjør han også.

Hvis du ikke aksepterer å bli avvist, så må du si det til han på en klar og tydelig måte. Forklar han gjerne konsekvensene ved dette og at det ikke løser noe som helst. Da gir du han sjansen til å ta ansvar og til å gjøre det godt igjen og du går foran som et godt eksempel.

Et forhold handler mye om kommunikasjon.

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet

For det første er ikke avstandsforhold noen normal tilstand.

For det andre er løgner totalt uakseptabelt.

For det tredje er ikke oppførselen med å nekte å kommunisere akseptabel, nei.

Er du smart så avslutter du dette før du kommer inn i en ond sirkel (som du kanskje allerede er inne i).

Finnes det ikke andre måter å komme seg ut av en ond sirkel på? ;-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Finnes det ikke andre måter å komme seg ut av en ond sirkel på? ;-)

Nei, det heter ikke en ond sirkel for ingenting.

Når man gjentar den samme destruktive oppførselen gang på gang, så er det altså en ond sirkel.

Endret av Steinar40
Gjest Svampebob1
Skrevet

Når man gjentar den samme destruktive oppførselen gang på gang, så er det altså en ond sirkel.

Mener du man må avslutte et forhold for å komme ut av en ond sirkel, så er jeg uenig.

Det finnes mange andre måter å bryte en ond sirkel på.

• Liker 2
Skrevet

Han spurte om å sove over hos deg, noe som hadde vært en gyllen anledning til å skvære opp med han på en ordentlig måte - men du ville fortsette kranglingen over sms. Hvorfor tar du i det hele tatt kranglingen over sms, det er no-go!

Det har også veldig mye med hvordan du tar opp ting med han. For meg virker det som at han er sliten av kranglingen og ikke lenger orker å gjøre en real innsats for å skvære opp. Du forbedrer heller ikke situasjonen når du ringer han sent* på kvelden for å fortsette kranglingen.
*Regner med at det er sent på kvelden, type 20.00 og utover, siden han legger seg når du ringer.
Møt han heller "ansikt til ansikt" og la begge få snakket ut om følelsene. I mange forhold hvor man krangler over meldinger så skriver jenta på en klandrende måte som fører til at typen må unnskylde seg og legge seg med dårlig samvittighet, uten å ha fått muligheten til å fortelle hvordan han føler det. Det finnes forbedringspotensiale i dere begge, ikke legg all vekten på han.
  • Liker 1
Gjest Allergikeren
Skrevet

Sant det. Og ved å avslutte forholdet blir sirkelen brutt, siden man ikke har noen partner å gjenta oppførselen mot.

Men så kommer et nytt forhold, og hva skjer da, hvis man ikke har tatt tak i reaksjonsmønsteret sitt? Å avslutte for hver gang er bare å koste skitten under teppet.

Ellers er jeg helt enig med Miauuu over meg her. Dere begge har oppførsel dere bør endre på hvis dette skal gå bra.

Skrevet

Mener du man må avslutte et forhold for å komme ut av en ond sirkel, så er jeg uenig.

Det finnes mange andre måter å bryte en ond sirkel på.

Isåfall var det ingen ond sirkel. En ond sirkel er altså når man ikke klarer å bryte en oppførsel som gjentar seg. Og da er det ikke noe annet å gjøre enn å finne på noe helt annet.

Skrevet

Sant det. Og ved å avslutte forholdet blir sirkelen brutt, siden man ikke har noen partner å gjenta oppførselen mot.

Men så kommer et nytt forhold, og hva skjer da, hvis man ikke har tatt tak i reaksjonsmønsteret sitt? Å avslutte for hver gang er bare å koste skitten under teppet.

Ellers er jeg helt enig med Miauuu over meg her. Dere begge har oppførsel dere bør endre på hvis dette skal gå bra.

Det kommer mye an på hva slags relasjon man da har til den nye personen.

Hvis denne nye personen da oppfører seg som den forrige gjorde, så sier det seg selv at man fort havner i en ny ond sirkel, ja.

Og derfor må man se over hva slags folk og oppførsel man egentlig fungerer i sammen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...