Gå til innhold

Ett følelsesmessig vrak. Hva har jeg gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få dette ut. Blir takknemlig for alle som leser.

Jeg er nå 24 år. Når jeg var 16 år møtte jeg min første kjærlighet. Vi ble fort sammen og oppdaget raskt at vi var som hånd i hanske. Vi holdt oss sterkt sammen i nesten 5 år (til jeg var 21 år). Vi bodde sammen og gjorde generelt alt i sammen. Vi var bestevenner samtidig som kjærester. You see the picture?

Når jeg ble 21 år, flyttet kjæresten min til en annen by for å studere. Mens han var borte og jeg studerte på mitt sted fikk jeg mange nye venninner. Single venninner. Jeg begynte å gå ut på byen, gjøre ting jeg ikke hadde fått gjort så ofte tidligere... Jeg syntes det var stas å få oppmerksomhet på byen. Jeg ble smigret av menn som flørtet. Jeg likte å henge sammen med mine nye venninner. Jeg følte det som en ny verden hadde åpnet! Kjæresten min var tross alt den eneste jeg hadde hatt sex med, så jeg var uerfaren på det meste.

Jeg ble etterhvert "oppmuntret" av mine venninner til å gjøre det slutt med kjæresten min. Ikke pga. at de ikke likte kjæresten min (for det gjorde de), men fordi de anbefalte meg å leve livet før jeg slo meg til ro. Jeg måtte jo oppleve å være litt alene for å finne meg selv osv. Det endte med at jeg i lang tid gikk frem og tilbake i mitt eget hodet. Jeg elsket jo kjæresten min, men det var så mye jeg ikke hadde sett og opplevd. Jeg gjorde så det verst tenkelige. Jeg ringte kjæresten min og ba om pause og fortalte at jeg var usikker.

Tiden gikk og jeg var egentlig blendet av det å være alene, være med venninner og være "fri". Jeg utsatte pausen mellom meg og kjæresten flere ganger, men til slutt måtte jeg bare si det til han (over telefon vell og merke). Jeg hadde hatt sex med en annen gutt.... Han brast ut i gråt. Han ble knust.

Kjæresten min ville tilgi meg, han ville jobbe for forholdet videre. Jeg var fortsatt blendet og gjorde det så slutt.

Kjæresten min slet lenge med å komme seg videre, og vi hadde sporadisk kontakt lang tid etter. Enden av visa var at jeg etter ca. 10 mnd etter bruddet fant meg en ny kjæreste jeg ble forelsket i, og slo meg til ro med han. Min eks-kjæreste fortsatte å ta kontakt med meg inni mellom.

Nå har jeg og min nye kjæreste vært sammen i snart 2 år, og jeg tenker fortsatt ofte på min eks-kjæreste. Hvor mye jeg såret han, og om jeg den gang kanskje gjorde en tabbe? Vi hadde det jo fryktelig godt i lag, men jeg ble som sagt "blendet". Nå som jeg og min nåværende kjæreste har kommet over "ny forelsket stadiet" så føler jeg at jeg ser mer hva jeg den gang hadde. Skal jeg være ærlig kan jeg se både positive og negative sider med begge to.

Jeg føler at jeg har ett stort sår i hjertet mitt. Jeg vet ikke om det er fordi jeg hater meg selv for å ha såret eksen min så mye, eller om det er fordi jeg savner han? Jeg føler egentlig at jeg elsker to personer, han vil alltid være i mitt hjerte.

Men jeg har ikke hjertet til å såre en mann til. Jeg tror jeg kan bli lykkelig med begge to.

Anonymous poster hash: b0000...a78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei as!

Hva er dette for noe piss da?

Anonymous poster hash: f2d61...269
Skrevet

Du var ung da du ble sammen med din første kjæreste, og dere har opplevd mye sammen. Det er minner, og sikkert sårhet over at du såret han ved å gjøre det slutt. Han ble såret og hadde det vondt - men slik er livene våre. Noen ganger tar vi avgjørelser som sårer andre eller vi blir selv såret av andre. Du er fremdeles ung og trenger ikke ta de store valgene på livsledsager. En livsledsager vil du alltid kunne se positive og negative sider ved - vi er jo ikke fullkommne noen av oss.

Kanskje du trenger litt tid alene - uten en partner? Ikke tenk at du har valgt feil - men du trenger kanskje å bli mere bevisst på hva du har behov for i et varig forhold (særlig når forelskelsesrusen er over). Hvilke forventninger har du når rusen er over? Vil du da jakte på mer forelskelse eller vil du kunne leve i et forhold der hverdagstonen har satt seg og man må finne ut av hvem man er sammen?

Skrevet

Nei as!

Hva er dette for noe piss da?

?????

Skrevet

?????

Du trenger ikke å late som om du ikke forstår. Ta heller til deg ett råd eller to, før det er for sent..

Skrevet

Du trenger ikke å late som om du ikke forstår. Ta heller til deg ett råd eller to, før det er for sent..

Ser ingen råd jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...