AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Før jeg blir angrepet: ja, jeg vet hva jeg gikk til da jeg studerte. Jeg har jobbet som sykepleier i 1 år på en travel avdeling. Har ikke hatt problemer tidliger med å jobbe kveld og natt, det har liksom ikke gjort meg noe. Men i det siste har jeg begynt å mislike det sterkere og sterkere. Jeg blir deprimert av tanken på å gå på kvelds-og nattevakt når andre reiser hjem fra jobb og koser seg med familiene sine. For ikke snakke om alle helgene og høytidene jeg tilbringer på jobb når andre tilbringer dyrebar tid på mann og barn. Jeg har i det siste begynt å lengte etter en vanlig dagjobb der jeg kan ha et sosialt liv utenfor arbeidstiden. Jeg er mye sliten pga stadig tilpassing (kveld-dag eller flere nattevakter med kun fri en dag før kveldsvakt og dagvakt). Kroppen min begynner å bli sliten og det er ikke bra i en så ung alder jeg er i! Vurderer å ta videreutdanning og bli helsesøster, men vet det er vanskelig å få 100% fast jobb som dette. Vil ikke risikere å stå uten jobb etterpå. Er fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. av og til angrer jeg på at jeg ble sykepleier. Travle arbeidsdager og utakknemlighet møter meg ofte, i tillegg til at jeg føler jeg blir tatt for gitt av ledelsen. Sykepleieryrket er steintøft og jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil fortsette med dette lenger. Hilsen sliten og fortvilet sykepleier. Anonymous poster hash: cca22...783
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 En videreutdanning kan være på sin plass ja. Du kan jo ta videreutdanning/kursing og få jobb på en poliklinikk, det er hard konkurranse, men med kurs eller videreutdanning så stiller du sterkere. Helsesøster, men som du sier, det er vanskelig å få 100% stilling, eller noe fast i det hele tatt. Jobbe for et legemiddelfirma. Jobbe for en privat klinikk, eks kosmetisk kirurgi ol. Ta pedagogikk og blir lærer for helsefagarbeidere eller ta master+ ped og bli foreleser på høyskole. Bli jordmor og start opp en egen virksomhet med ultralyd, kontroll av gravide, prevensjonveiledning ol Det er ikke lett og mange ønsker å jobbe dag, så tenk deg godt om å vær målbevisst. Anonymous poster hash: 9706c...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Du kan: bli lærer på helse og sosial fag Ta videreutdanning og bli avdelingssykepleier Bli intensiv sykepleier å jobbe på oljeplattform, da tjener du fett, og du har en lang periode hjemme, men da er du jo borte lenge og da. Som andre har sagt er jo poliklinikk noe Du kan ta videreutdanning som helsesøster, og om du ikke får 100% jobb kan du ta ekstravakter på sykehus eller sykehjem Jobb i bedriftshelsetjenesten Du kan få jobb på legekontor Anonymous poster hash: b6a2d...97b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Med bare 1 års erfaring er du ikke akkurat supererfaren, og kommer nok langt ned på listen i konkurransen om de mest ettertraktede dagjobbene f.eks på poliklinikk. Mange tror det er lett å skaffe seg dagjobb som sykepleier, men det er faktisk ganske vrient med mindre du har lang erfaring eller rett kontakter (evt en kombinasjon av de to). Helsesøstre som ikke får jobb flommer markedet over av, så skal du videreutdanne deg bør du satse på noe mer sikkert. Du har vel for liten erfaring til de mer omfattende videreutdanningene som operasjon/anestesi/intensiv, men jordmor kan du sikkert komme inn på, dog vil du neppe gå rett i dagjobbing der heller, da du trenger en del erfaring først. Kanskje du skulle forsøke å bytte avdeling eller arbeidsplass? Sengepost på sykehus er jo noe av det travleste du kan gjøre, kanskje det er bedre med en sykehjemsavdeling der du kjenner pasientene, eller hjemmesykepleien der du kan "hvile hodet" mellom brukerne? Evt finnes det sikkert gruppelederstillinger i PLOMS som kun er dagtid, men tviler på det er særlig mindre stressende... DPS kan også ha relativt rolige dager, men det er også turnus. Dog slipper du det meste av stell, mating og slike ting. Anonymous poster hash: da404...7b9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Jeg tar en helsefaglig master nå, og satser på jobb innen rådgivning. I kommune eller stat, er litt usikker enda. Anonymous poster hash: b8e19...3b8
mitch92 Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Nysjerriggutt skrev (På 12.8.2013 den 21.10): PU bolig Fengselsvesenet Er jo turnus der og?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Herlighet ts, ta nå den helsesykepleier utdannelsen, du kommer til å få jobb! Det er stor mangel på helsesykepleier her hvor jeg bor! Dette er noe du har lyst til, så få fingern ut og SETT I GANG! Anonymkode: 3073a...abf 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herlighet ts, ta nå den helsesykepleier utdannelsen, du kommer til å få jobb! Det er stor mangel på helsesykepleier her hvor jeg bor! Dette er noe du har lyst til, så få fingern ut og SETT I GANG! Anonymkode: 3073a...abf Så nå at tråden er 10 år gammel 😏 Anonymkode: 3073a...abf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå