Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på cerazette for 2 uker siden (6 uker etter fødsel). Hadde stopp i blødning i to dager i uke 5 etter fødsel, og siden har jeg blødd friskt.. Er så LEI!

Noen som begynte på cerazette etter fødsel og fortsatte å blø?

Vurderer å slutte på cerazette nå, orker ikke dette mer :P

Anonymous poster hash: 1bd3e...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg blødde konstant i to måneder på cerazette :-P Ga opp...

Skrevet

Jeg blødde veldig lenge med Cerazette. Ga opp jeg også...

Har oppfattet at mange blør leeeeenge på disse pillene. Neste gang jeg skal ha prevensjon blir det spiral, tror jeg!

Skrevet

Så rart, jeg har bare hørt om ( og har selv) motsatt erfaring. Her stoppet det med en gang og har ikke blødd noe mer 2 år etter jeg startet.

Skrevet

Blødde som en stukken gris på de pillene - Ga opp, følte sexlivet ble stoppa ganske mye.. Og synd når jeg er så glad i nærhet..

Skrevet

Begynte for 1,5 år siden og ikke hatt mensen siden.. Tror det er veldig forskjellig

Anonymous poster hash: f1eec...f42

Skrevet

Jeg blødde i 4 mnd på de pillene. Ga opp og fikk spiral i stedet. Hittil (dette er 2-3 mnd siden) har jeg blødd hver eneste dag med spiralen også. IRRITERENDE!!!

Legen min sa forresten at det var helt naturlig at jeg blødde på cerazette. Pga at det var så lavt hormoninnhold, eller noe. Men siden de er ammevennlige, er det disse man gir til de som har født. Det er meningen at cerazette skal være et relativt kortvarig p-pillealternativ frem til ammingen er over (sa altså legen) og da kan man velge en prevensjonstype som man ikke blør med. Som spiral. Yeah, right!

Anonymous poster hash: 9136b...5d7
Skrevet

Jeg har hatt konstant mensen siden november nå. Først på p sprøyte og nå på diane p piller. Byttet fordi jeg ikke orket mensen lenger men det er jo like ille. Mens jeg har gått på både piller og sprøyte tidligere uten problem. Så det er nok litt individuelt.

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i 6-7 måneder nå og jeg har ikke blødd siden jeg tok den første pillen. Jeg har ikke vært gravid også begynt på dem da.

Men jeg er mye trøtt, veldig følsom, kan begynne å grine av ingen ting, og jeg blir veldig fort sint. blir irritert på alle uten at det er en grunn for det. irriterer meg for eksempel veldig hvis noen smatter når de spiser eller hvis noen ikke skjønner hva jeg mener hvis jeg forklarer noe. jeg har alltid vært litt følsom og sånn, men det er så ekstremt nå. har aldri vært sånn som jeg er nå.

noen som opplever dette med disse p-pillene?

Anonymous poster hash: b1464...dbd
Skrevet

Begynte på cerazette i august i fjor og blødde/hadde mellom blødninger helt til midten av desember! Da jeg sa det til fastlegen sa hun at jeg ikke burde ventet så lenge, for dette var tydligvis ikke noe for meg haha:P burde sluttet myyyyye før, men hormonene var så bra for meg!

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i 6-7 måneder nå og jeg har ikke blødd siden jeg tok den første pillen. Jeg har ikke vært gravid også begynt på dem da.

Men jeg er mye trøtt, veldig følsom, kan begynne å grine av ingen ting, og jeg blir veldig fort sint. blir irritert på alle uten at det er en grunn for det. irriterer meg for eksempel veldig hvis noen smatter når de spiser eller hvis noen ikke skjønner hva jeg mener hvis jeg forklarer noe. jeg har alltid vært litt følsom og sånn, men det er så ekstremt nå. har aldri vært sånn som jeg er nå.

noen som opplever dette med disse p-pillene?

Kan kjenne igjen alt med Cerazette ja...men ser ikke ut til å være annet alternativ enn å kutte all hormonprevensjon?

Jeg bruker såkalt "sikre" perioder, naturmetoden.

Skrevet

Kan kjenne igjen alt med Cerazette ja...men ser ikke ut til å være annet alternativ enn å kutte all hormonprevensjon?

Jeg bruker såkalt "sikre" perioder, naturmetoden.

Nei, er vell ikke annet alternativ. men det er så fantastisk å ikke ha mensen, så har ikke så lyst å slutte på de :P men er veldig slitsomt å ha det sånn til tider.

Skrevet

Jeg har hørt at 25% mister mensen helt, 25% får normal mens en gang i måneden mens hele 50% risikerer å plages med konstante småblødninger på Cerazette.

Anonymous poster hash: 285a4...e42
Skrevet

Jeg har hørt at 25% mister mensen helt, 25% får normal mens en gang i måneden mens hele 50% risikerer å plages med konstante småblødninger på Cerazette.

Anonymous poster hash: 285a4...e42

Da har jeg vært heldig og mistet mensen helt. jeg har ikke hatt en eneste blødning på ca 6-7 måneder.

Skrevet

Jeg går på de nå mens jeg ammer. Blør litt i hytt og pine føler jeg, ei uke på, tre uker av, ei uke på så seks uker av osv...Slitsomt!

Og så har jeg mista sexlysta helt av dem :vetikke: Hadde bra med sexlyst helt til jeg begynte på dem 7 uker etter fødsel.

Skrevet

Det er kjedelig å blø i hytt og pine. Mistet mensen helt, men kan være litt skummel da, om man da skulle bli gravid er det ikke så lett å finne det ut med en gang.

Noen her som har blitt gravid mens de gikk på cerazett?

Skrevet

Jeg blødde ikke konstant, men fikk ofte og uforutsigbare mellomblødninger på Cerazette. Prøvde å bruke dem ca et halvt år, men det ble ikke bedre. Nå bruker jeg Condulag som i grunn er enda verre. Av andre bivirkninger merker jeg ikke så mye annet enn noe redusert sexlyst på sistnevnte piller - men jeg tror egentlig det er litt pga blødningene også. Det er veldig vanlig med mellomblødninger på de østrogenfrie pillene, tror jeg - for de som ikke er så heldige at de mister mensen helt.

(jeg begynte ikke etter graviditet og har heller ikke blitt gravid underveis)

Anonymous poster hash: f58f2...19c

Anonymous poster hash: f58f2...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...