AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 De 59 ukene når man velger 80% foreldrepenger, de er inkludert mor sine 14 uker og far sine 14 uker? Så fellesperioden blir da 31 uker? Jeg regner med at det er det men sitter her og skal skrive søknaden og jeg syns at NAV.no er dårlig på å forklare akkurat det, står ingenting som jeg kan se om hvor mange uker fellesperioden er på Anonymous poster hash: 35547...b0b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Det er inkludert alt ja. Takk, måtte bare være 200% sikker Anonymous poster hash: 35547...b0b
TrickyCicci Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Fellesperioden er riktignok da på 31 uker, men 3 av de ukene må mor ta før termin (ellers faller de bort), så reelt er det kun 28 uker fellesperiode. Bare sånn apropos..
hjärterdam Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Fellesperioden er riktignok da på 31 uker, men 3 av de ukene må mor ta før termin (ellers faller de bort), så reelt er det kun 28 uker fellesperiode. Bare sånn apropos.. Går ikke de tre ukene av de som allerede tilhører mor da?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Fellesperioden er riktignok da på 31 uker, men 3 av de ukene må mor ta før termin (ellers faller de bort), så reelt er det kun 28 uker fellesperiode. Bare sånn apropos.. Takk det leste jeg, ble litt overrasket for jeg trudde at det var av mor sin kvote. Går ikke de tre ukene av de som allerede tilhører mor da? "De tre ukene før fødselen er ikke en del av mødrekvoten, men av fellesperioden." Det står under "Hvordan er fordelingen...." http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel TS Anonymous poster hash: 35547...b0b
hjärterdam Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Takk det leste jeg, ble litt overrasket for jeg trudde at det var av mor sin kvote. "De tre ukene før fødselen er ikke en del av mødrekvoten, men av fellesperioden." Det står under "Hvordan er fordelingen...."http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel TS Anonymous poster hash: 35547...b0b Takk, har en forestilling om at det var anderledes sist jeg var gravid, men det er noen år siden. Litt merkelig at den er lagt til fellesperioden når mor må ta den i grunn, men men
TrickyCicci Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Ja, det er jo en helt tullete formulering fra NAV (evt. loven), og jeg trodde også at det var ink. i mødrekvota, inntil jeg så selve formuleringen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Enig, det er ganske merkelig siden mor MÅ ta ut de 3 ukene og far kan jo ikke ta de for henne, så man har jo ikke noe valg. Det var sikkert annerledes før ja Hjärterdam. TS Anonymous poster hash: 35547...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå