AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Jeg trenger en ganske kraftig lommelykt som skal lyse opp bredt, men kort avstand. Hva skal jeg se etter? Hvor mange lumens trengs for å lyse opp nok til f.eks. å lese et kart på natten? Anonymous poster hash: d2762...604
Thorn Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Hvilken type bruk er det til? Siden det er snakk om kart, er hodelykt noe å vurdere? Til å lyse opp et kart man holder i hendene trengs det egentlig svært lite effekt, så akkurat til det vil omtrent alt funke. Ellers foretrekker jeg selv Maglite i ulike størrelse til bruk der lommelykt er praktisk (egentlig ganske sjelden for min del), og hodelykt i situasjoner hvor det er greit å ha hendene fri. Jeg er veldig fornøyd med min hodelykt, Princeton Tec Apex 3, den ligger på 499 hos XXL. Den er vanntett, 200 lumen og lyset kan stilles på sentrert lengdelys eller bredt kortere lys. Det finnes en del tester ute på internettet, blandt annet kom den vel best ut i test hos turistforeningen for noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Jeg vet ikke helt hvorfor jeg brukte kart som eksempel, det var litt teit. Jeg pleier å gå tur et sted uten belysning hvor jeg må gå opp en trapp. Jeg ser ikke trappetrinnene, så jeg tenkte at en lommelykk i vesken var kjekt. Den blir nok også brukt til å finne ting i kjelleren og på loftet. Derfor behøver den ikke lyse opp på avstand. Takk for tips om tester, det hadde jeg ikke tenkt på. Anonymous poster hash: d2762...604 Anonymous poster hash: d2762...604
Thorn Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Til veskelommelykt har jeg en liten Maglite. Ellers har bl.a. Clas Ohlson mange hendige små lommelykter, vil tro de fleste vil være veldig grei til den bruken
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Jeg var innom Clas isted og selvom det var vanskelig å se lysstyrken når det er lyst i butikken, synes jeg ikke de virket så sterke. Tror jeg går for Led Lenser T7, den virker som lyser sterkt og bredt. Anonymous poster hash: d2762...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå