Gå til innhold

Han lyver...eller? Hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.godtroende?
Skrevet

Jeg og min kjæreste er godt voksne, med hver våre barn. Vi er ungdomsvenner som fant hverandre for ca ett år siden. Jeg hadde da vært singel i 4 år, mista troen på menn, og han ut og inn av et dårlig forhold som endte sommern 2012.

Jeg har hatt en fortid med litt utagering ifht til korte forhold, ville ikke ha faste forhold. Han var i et langt forhold, der han var utro en gang og ble fersket. Han sier det er det verste han har gjort, og vil aldri gjøre sånt igjen.

Vi har hatt endel diskusjoner, mest i forhold til min fortid, som han sliter med. Han syns at vi er skjønneheten og udyret, der han mener at jeg er en vakker dame og bla bla bla. Jeg for min del syns jeg er den heldige av oss, som har den kjekke kjæresten :)

Men så i helgen skjedde det noe jeg faktisk bare har sett på film. Jeg fikk sms av en fremmed mann som ber meg snakke med min kjære om mms/sms kontakten mellom han og denne mannens samboer. Fikk vite masse om kontakten, og til om med tilsendt en spesifisert regning der jeg ser hun har sendt han masse mms og sms. Min kjære presterer å nekte plent. Han sa at han kun fikk en sms like før helga, men ville ikke si noe til meg før etter helga siden vi skulle være borte fra hverandre. Han forteller at hun er en x fra 1990 tallet, og at både hun og samboeren er ustabile folk. Min kjæreste har hele tiden vært for at sms og chat med x flørter o.l skal vi være åpen om. Så her sitter jeg og venter på han, for å konfrontere han om noe så teit, som han lyver om...skjønner ikke helt vitsen med løgn...telefonselskapet lyver jo ikke. Verst av alt er at jeg har funnet min store kjærlighet i han, men vi er forskjellige...jeg hater drama og tull, og han er et følelsesmenneske som tar opp alt. Men det ender alltid med at han er offeret, og jeg sitter som et spørsmålstegn og skjønner ikke helt hva skjedde. Merkelig at han ikke forstår at jeg er en ukomplisert dame, som er hyperallergisk mot løgn. Tro hvordan han skal bortforklare dette. Ble et langt innlegg, men trengte å ventilere...fint om noen gjør seg tanker om dette...samme erfaring kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, du har bevis på at den kontakten fins og lurer på om han lyver?

Hvis du har bevis og han sier at det er løgn, så lyver han ja.

Skrevet

Høres ikke bra ut.

Du sitter der med beviser på at han har hatt kontakt, og han påstår at han ikke har hatt noen.

Han vil ha åpenhet rundt sms, men har svin på skogen selv.

Han skal diskutere alt mulig, og gjøre seg til "offer" (drar han fram det at du har flere korte forhold bak deg? Hva sier han om du drar fram hans utroskap?)

Jeg tror jeg ville rygget noen skritt tilbake og sett hva han vil gjøre for å bygge opp tilliten igjen.

Eller bare gått.

Uansett hvor glad du er i han, så kommer de følelsene til å gå til helvete sånn dere har det nå.

Ikke la han snakke deg rundt og gjøre seg til offer.

Be han ta opp sin bør og bære den. Ta det som en voksen person.

Ikke skylde på andre.

Og er det ikke typisk at "varsleren" blir stemplet som "ustabile" og alt mulig rart. Er det ikke så mye lettere enn å ta ansvar for det man faktisk har gjort selv?

Har du fått se meldingene?

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde ikke jeg giddet å surre mer med, med en voksen mann.

Skrevet

Du vet jo allerede at han har lett for å være utro. Det at han sier at han angrer trenger jo ikke å bety noenting.

Anonymous poster hash: 3376c...247
  • Liker 4
Skrevet

Alle lyver når de blir ferska! Alle som en! Bare å fortsette å mase, så gir han nok opp og innrømmer snart.

Gjest Frk.godtroende?
Skrevet

T.S her. Har ikke snakket med han etter det der, kun via sms. Og han sier alt er bare tull, til tross for at jeg sendte han bildet av ventelo siden. Skjønner jo at han lyver, men fatter ikke hvorfor. vi har det sykt fint når det er fint, men han prater meg rundt når det stormer.

Skal selvfølgelig be om å se meldingene, men hadde håpet jeg aldri måtte trenge å sjekke sånt...og regner med at telefonen hans er støvsugd. Samboeren til denne dama fortalte meg at disse to har hatt heftig sms greie for noen år tilbake, etter å ha møttes en helg ute på byen. Derfor skrev han til meg om at de har igjen begynt å sms`e hverandre, fordi han var redd det er noe på gang. Min kjæreste sa hun har invitert han på kaffe når hun kommer til landsdelen vår, og han har spurt hvorfor...og sagt at han ikke er interessert...det er hans versjon...Gruer meg til samtalen i kveld, han er så god å snakke for seg...mens jeg har gullfisk hukommelse, samt sykt dårlig i konfliktsituasjoner...mangle på trening ;)

Skrevet

Om hans versjon av innholdet i meldingene stemmer, vil det jo skurre veldig om han har slettet alt. Særlig når han er så opptatt av åpenhet. Om han har støvsugd telefonen, ville jeg ha tatt det som et tegn på at han har noe å skjule.

• Liker 1
Skrevet

Løgn kan man bare ha null-toleranse mot.

Enhver løgn (som ikke er hvit) bør medføre at man vurderer å avslutte hele forholdet; spesielt når man ikke egentlig har noen gode grunner til å måtte være i sammen (som f.eks felles barn eller bolig etc.).

Gjest Frk.godtroende?
Skrevet

Han er helt superstreng med løgner, men begynner så smått å innse at angrep er det beste forsvar...trasig...og ikke får jeg pratet med han siden ungene er her. Blir så oppgitt over hele situasjonen. Typisk min flaks...

Skrevet

Han er helt superstreng med løgner, men begynner så smått å innse at angrep er det beste forsvar...trasig...og ikke får jeg pratet med han siden ungene er her. Blir så oppgitt over hele situasjonen. Typisk min flaks...

Gjett hvorfor han er superstreng med løgner.

På seg selv kjenner man andre.

Det du må finne ut er om du vil ha en mann som lyver eller ikke.

Å skulle forandre han er et håpløst utgangspunkt.

• Liker 2
Skrevet

Gjett hvorfor han er superstreng med løgner.

På seg selv kjenner man andre.

Det du må finne ut er om du vil ha en mann som lyver eller ikke.

Å skulle forandre han er et håpløst utgangspunkt.

Har bare lyst til å kommentere det jeg har uthevet her. Selv om jeg innser at det stemmer ganske ofte, så må jeg si at slike ting og ting som "hvis han er så sjalu og mistenksom så er det fordi han selv driver med noe bak ryggen din".

Personlig er jeg veldig mistenksom, lite tillitsfull og veldig streng med løgner. Jeg er hverken utro eller en løgner. Jeg vet at dere ikke mener alle, men det fremstår sånn i sånne diskusjoner ganske ofte. Og jeg vet at det jeg sier om meg selv ikke er særlig flatterende :P

TS: mannen din lyver og har lite respekt for deg.

Skrevet

Har bare lyst til å kommentere det jeg har uthevet her. Selv om jeg innser at det stemmer ganske ofte, så må jeg si at slike ting og ting som "hvis han er så sjalu og mistenksom så er det fordi han selv driver med noe bak ryggen din".

Personlig er jeg veldig mistenksom, lite tillitsfull og veldig streng med løgner. Jeg er hverken utro eller en løgner. Jeg vet at dere ikke mener alle, men det fremstår sånn i sånne diskusjoner ganske ofte. Og jeg vet at det jeg sier om meg selv ikke er særlig flatterende :P

TS: mannen din lyver og har lite respekt for deg.

Men jeg kommenterte denne spesifikke saken, og ikke sjalu og kontrollerende folk generelt!

Det er som du selv sier en tendens at mange som lyver selv er superstrenge med andre.

Det betyr ikke at alle som er superstrenge lyver.

Vi har alt fått bekreftet at denne karen lyver.

Du bør forøvrig søke hjelp og jobbe med deg selv. Det høres slitsomt ut, sånn du har det.

Skrevet

Men jeg kommenterte denne spesifikke saken, og ikke sjalu og kontrollerende folk generelt!

Det er som du selv sier en tendens at mange som lyver selv er superstrenge med andre.

Det betyr ikke at alle som er superstrenge lyver.

Vi har alt fått bekreftet at denne karen lyver.

Du bør forøvrig søke hjelp og jobbe med deg selv. Det høres slitsomt ut, sånn du har det.

Hvorfor det?

Det er bare idioter som tror alt godt om andre folk.

Skrevet

Hvorfor det?

Det er bare idioter som tror alt godt om andre folk.

Om hun uten grunn går rundt og er mistenksom og lite tillitsfull hele tide, så sliter man både på seg selv og omgivelsene.

Enten avslutter man et forhold om man sliter med tillit, ellers så får man jobbemed seg selv.

Det er ikke alle som er utro og driver på bak kjærestens rygg, selv om man kanskje skulle tro det her inne.

Skrevet (endret)

Om hun uten grunn går rundt og er mistenksom og lite tillitsfull hele tide, så sliter man både på seg selv og omgivelsene.

Enten avslutter man et forhold om man sliter med tillit, ellers så får man jobbemed seg selv.

Det er ikke alle som er utro og driver på bak kjærestens rygg, selv om man kanskje skulle tro det her inne.

Det er bare sunn fornuft å følge med på den andres oppførsel, og ikke tillate hva som helst.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det er bare sunn fornuft å følge med på den andres oppførsel, og ikke tillate hva som helst.

Jeg tror vi får slå oss tilt ro med at vi ikke er enige her.

Jeg mener overdreven mistenksomhet kan være like skadelig for et forhold som ekstern flørting.

Skrevet (endret)

Jeg tror vi får slå oss tilt ro med at vi ikke er enige her.

Jeg mener overdreven mistenksomhet kan være like skadelig for et forhold som ekstern flørting.

Overdreven mistenksomhet er ikke sunt, nei.

Men å la den andre gjøre akkurat som det passer, helt ukritisk, er bare dumt.

Endret av Steinar40
Skrevet

Man eier ikke et annet menneske, man tillater ikke et annet voksent menneske. Man kan bare ta ansvar for hva man selv gjør, og la være å påvirkes for mye av hva andre gjør rundt deg.

Jeg har opplevd tillitsbrudd i et forhold. Jeg har lært leksa mi, men i den leksa er kontroll over andres oppførsel forbudt, ingen skal leve etter mine regler og moraler. De får klare seg selv, også når de er i et forhold med meg.

Jeg lever etter mine regler, mitt liv. Om han er utro mot meg, får han være utro og klare seg selv mens jeg får kose meg med mitt videre. Orker ikke å styre med hva andre gjør lenger.

Anonymous poster hash: 07f42...7df

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...