Gå til innhold

New York i Julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har feiret jul i New York før?
Har bestilt billetter og skal være der fra 20.-26. Desember.
Noen som har tips til hva vi kan gjøre på julaften?
Hvordan er åpningstider på butikker i julen?

Takker for alle svar:)

Skrevet

Gå i sjømannskirken? De har julemiddag for nordmenn og andre sosiale sammenkomster i tillegg til gudstjenester. Veldig koselig sjømannskirke i NY. Ellers er det meste av butikker osv. stengt 25., men ellers er det vanlige åpningstider i jula.

Skrevet

Jeg har vært i New York mellom 26.12 - 1.1. Butikkene hadde åpne som vanlig i romjula. Masse snø i NY når jeg var der. Innmari koselig å gå gjennom Central Park.

Skrevet

Håper det blir masse snø så vi får litt julestemning:)

Tenkte å gå igjennom Hyde Park, må vel også innom Sjømannskirken en tur :)

• Liker 1
Skrevet

Håper det blir masse snø så vi får litt julestemning:)

Tenkte å gå igjennom Hyde Park, må vel også innom Sjømannskirken en tur :)

Hvis du har tenkt deg i Hyde Park, tror jeg du må booke om og ta deg en tur til London! Central Park i NY er derimot super.

Anonymous poster hash: 29eb7...d00

• Liker 2
Skrevet

Betalte dere mye for turen? :)

Anonymous poster hash: 85a5a...674
Skrevet

Ble vell ca 18.00 for to stykk med hotell :)

Skrevet

Hvis du har tenkt deg i Hyde Park, tror jeg du må booke om og ta deg en tur til London! Central Park i NY er derimot super.

Anonymous poster hash: 29eb7...d00

Mente selvfølgelig Central park......:)

Har vært for mye i London............

Skrevet

Jeg har vært i New York fra 23 desember til 25 desember. Den 24 altså julaften ble vi med på en heldags sightsingtur med buss og guide. Det var veldig greit. Vi fikk besøke alle bydelene i new york, vi fikk tur på hudson river forbi frihetsgudinnen, vi spiste lunsj i little italy, besøkte chinatown, vi fikk se der twin towers ramlet ned, vi var oppe 78 etasjer med utsikt over byen og vi fikk vandre nedover julegatene mot times square.

Kjempeflott dag

På kvelden spiste vi middag på Marriot Marquise hotel ( der vi også bodde)midt på Times Square. Der er byens eneste restaurant som beveger seg rundt og den er i 68 etasje ( tror jeg det var).

Alle butikkker var oppe den dagen og det var masse folk ute og handlet. Vi hadde ikke snø men rundt 2 minusgrader. Fikk med meg at butikkene ville være stengt dagen etter altså den 25 men den dagen dro vi fra havnen i New york og på cruise til Bahamas. Og der fikk jeg bade med delfiner :)

• 10 måneder senere...
Skrevet

er det noen av dere som vet om butikkene er åpne 1 januar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...