Gå til innhold

ikke ta kontakt med eksen i håp om at personen vil savne deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen få uker siden flyttet eksen min ut av vår felles bolig, og bruddet var et faktum. Planen var hele veien å kanskje se forholdet med nye øyer når vi fikk litt avstand fra hverandre, etter en svært turbulent periode. Bruddet var hans initiativ, ikke mitt, men måtte bare godta beslutningen.

Bruddet er svært tungt. Jeg føler meg desperat, selv om bruddet har vart i tre måneder, er det først da han flyttet alle tankene, sorgen og savnet kom på nytt igjen. Savner han helt enormt.

Til nå har vi hatt mye kontakt over sms. Men han sier han foreløpig ikke har fått kjenne så mye på savnet etter meg da han nylig flyttet, og har vært veldig opptatt siden hen. Vet han flørter med jenter på nett osv, men legger ikke så mye i det.

Jeg har informert han at jeg har en venn som jeg tilbringer noe tid med. Jeg har overhodet ikke følelser for denne vennen, men han har det med meg. Dette har irritert eksen min, og gjort han noe sjalu. I helgen overnattet jeg hos denne vennen, og dette er eksen min klar over. Forventet nesten en reaksjon hos han rundt dette, men han svarte mer eller mindre helt uinteressert.... Noe jeg føler er skuespill, men som jeg selvsagt ikke kan være sikker på.

Uansett fant jeg ut at jeg må bryte kontakten med eksen da jeg blir mer frustrert over at vi har et vennskap og ikke noe annet, og at jeg vet han har kontakt med andre jenter, og tanken på at jeg bare er en av mange han har kontakt med gjør meg utrolig lei meg. Samtidig føler jeg at å bryte kontakten helt er det som skal til for å eventuelt få han til å savne meg? Men jeg vet ikke... da jeg informerte han om dette i går, fikk jeg en kort melding tilbake at det var helt greit for han. Slike reaksjoner fra han gjør meg jo også helt desperat! Er det greit for han det liksom? blærk!

Spørsmålet mitt er vel bare om dette er en god taktikk? Noen som har noen erfaringer? Er det lurt å kutte helt kontakten og la han savne meg og lure? Vil det bare føre han lengre bort? Målet mitt er jo å få samboeren min tilbake. Jeg vet bare at jeg ikke kan ha det slik jeg har det mer. Takker for svar :)

Anonymous poster hash: b7dd9...bc0
Videoannonse
Annonse
Gjest Miranda2011
Skrevet

Han får ihvertfall ikke tid til å savne deg hvis dere har kontakt hele tiden. Hold avstand til han, ikke la han få vite hva du gjør på, da først ser han om savnet er der, og om følelsene er tilstede

Skrevet

Kanskje han vil savne deg mer en kort periode (ei uke?) før han finner noe annet å fokusere på og legger deg bak seg.

Skrevet

Jeg har informert han at jeg har en venn som jeg tilbringer noe tid med. Jeg har overhodet ikke følelser for denne vennen, men han har det med meg. Dette har irritert eksen min, og gjort han noe sjalu. I helgen overnattet jeg hos denne vennen, og dette er eksen min klar over. Forventet nesten en reaksjon hos han rundt dette, men han svarte mer eller mindre helt uinteressert.... Noe jeg føler er skuespill, men som jeg selvsagt ikke kan være sikker på.

Anonymous poster hash: b7dd9...bc0

Det er jo et farlig spill du driver med. Virker som at du prøver å gjøre eksen sjalu. Om jeg var han hadde jeg blitt irritert, og trukket meg lenger bort fra deg. At du ikke har følelser for vennen din er greit nok, men han har det for deg. Da er det ikke fair å henge med han. Og hvorfor lå du over..? Kanskje eksen antar at dere lå sammen e.l. og føler seg mer ferdig med deg enn om du hadde holdt avstand fra han, men også holdt deg unna andre karer.

Høres ut som løpet er kjørt når han i tillegg flørter med andre jenter.

Kanskje ville begge egentlig bli sammen igjen, men når man hører om overnatting, andre er inne i bildet osv. så forsvinner den lysten fort.

Skrevet

Jeg tenker litt som gjest_gjest jeg. At du heller dyttet han mer vekk pga oppførselen din.Det beste du kan gjøre nå er å ikke ta kontakt med han og la han få tenke litt og kanksje savne deg.

Ikke heng med andre menn for å gjøre han sjalu, men gå videre med livet ditt og vis han at du har det bra også uten han. :)

Skrevet

1) Å kutte kontakten gjør gjerne at det blir lettere å komme over en eks. for sin egen del. Når man stadig har kontakt med eksen får man ikke begynt prosessen med å komme over at personen ikke lenger er i livet ditt som en partner. For min del er det rett og slett seigpining, og jeg har lært meg at jeg må kutte kontakten raskt med en kvinne jeg ikke lenger er sammen med. Det er vanskelig der og da, men man får det utrolig mye bedre uten alle "hvis vi kanskje blir sammen en gang igjen". Erfaringsmessig er det bare noe som sies for at bruddet skal oppleves litt lettere. Sier ikke at man aldri kan komme sammen igjen, men erfaringer viser at det sjelden skjer blant de jeg kjenner, og heller ikke for meg selv. Med andre ord er nedsiden mye større enn oppsiden og det er en dårlig følelsesmessig investering i å gripe etter den lille muligheten til at man blir sammen igjen.

2) Å få litt avstand uten kontakt kan selvfølgelig gjøre at følelsene til en/begge blusser opp igjen og at man innser hva man ikke har lenger. Her ligger også den lille muligheten for at man kommer sammen igjen, men begge må ville det på omtrent samme tid, ingen må ha falt for noen andre i mellomtiden, og jeg tror det er derfor man ser det så skjelden i praksis. En slik taktikk kan med andre ord gå begge veier og jeg har alltid ment at det er bedre å gå videre istedet for å risikere dobbeltsmell når man blir såret av den samme personen for andre gang. Så får man heller ta det som en ren bonus hvis man tilfeldigvis finner sammen igjen på et senere tidspunkt i livet. Men da bør man kunne starte med helt blanke ark og anse det som en ny start.

Anonymous poster hash: 7056b...63a
Skrevet

Ai ai ai hva du gjør for å prøve å få eksen tilbake. Tror løpet er kjørt, å det eneste du oppnår er å brenne deg selv mer og mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...