Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bleier var/er du fornøyd med til en nyfødt? Og er du misfornøyd med et merke?

Anonymous poster hash: aac6e...1b9

Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Likte pampers, likte ikke libero, de virka så stive og ubehaglige

Skrevet

Og hvor selges sånne engangstisselaken? Bare på apotek?

Skrevet

Likte pampers, likte ikke libero, de virka så stive og ubehaglige

Ok har fått begge deler i gratispakker men har ikke åpnet og sett på de.

Skrevet

Vi likte veldig godt pampers, men nå som hun har blitt over året er first price sine trusebleier og coop sine veldig gode.

Skrevet

Til nyfødt har jeg foretrukket Pampers. De er tynnere og mykere enn Libero.

Etterhvert som de bli eldre er jeg fornøyd med begge merkene. Mine har ikke hatt særlig med lekkasjer i noen av merkene.

Libero sine trusebleier er forøvrig bedre enn Pampers sine.

Har ikke prøvd så mange billigmerker, kun Coop og Mummi/Rema 1000), og de har jeg ikke likt.

Anonymous poster hash: 18fc5...a69
Skrevet

Og hvor selges sånne engangstisselaken? Bare på apotek?

Engangs får du bare på apotek ja. Hva tenkte du å bruke de til?

Skrevet

Dette er veldig individuelt.

Her gikk det i Libero. Pampers satt seg fast i rompa på babyen, den lakk ofte, den stinket parfyme og han fikk merker rundt lårene av dem.

Libero hadde vi ingen av nevnte problemer med. Libero er litt stivere enn pampers ja, men de har blitt tynnere enn hva de var da min var nyfødt, så det er ikke noe som plager den lille babyen.

Så fort han ble stor nok gikk vi derimot over til Coop sine bleier. Det er rett og slett de beste av dem alle. At de er miljømerket og billigere enn de andre merkene er bare en stor bonus!

Skrevet

Engangs får du bare på apotek ja. Hva tenkte du å bruke de til?

Vet at nyfødte ikke bør ligge rett på de (med laken i mellom) husker ikke i farta hvorfor men det hadde med krybbedød. Bare tenker på senere om det blir behov. Vet at det finnes vaskbare og.

Takk for alle svar!

Skrevet

Vi har brukt Libero hele veien og er veldig fornøyde med det :)

Litt skeptisk til Pampers da jeg har hørt at det er lotion i dem, men har ikke sjekket det ut.

Kladder/Tena underlag får man på apoteket, men Libero har også engangs stellematteunderlag (som jo fint kan brukes flere ganger om de ikke blir skitne). Vi har brukt kladder i sommer så hun har kunnet litt ligge uten bleie og vi ikke har trengt å tenke på å tørke opp tiss/bæsj :)

Skrevet

Vi har brukt Libero hele veien og er veldig fornøyde med det :)

Litt skeptisk til Pampers da jeg har hørt at det er lotion i dem, men har ikke sjekket det ut.

Kladder/Tena underlag får man på apoteket, men Libero har også engangs stellematteunderlag (som jo fint kan brukes flere ganger om de ikke blir skitne). Vi har brukt kladder i sommer så hun har kunnet litt ligge uten bleie og vi ikke har trengt å tenke på å tørke opp tiss/bæsj :)

Har kjøpt sånne stellematter fra libero :) men for å ha i stelleveska som ikke kom med en. Har ikke åpnet pakken og sett på de, men de kan vel ikke sammenlignes med tissekladder?

Skrevet

Har kjøpt sånne stellematter fra libero :) men for å ha i stelleveska som ikke kom med en. Har ikke åpnet pakken og sett på de, men de kan vel ikke sammenlignes med tissekladder?

Neida, de er mye tynnere! Hodet mitt mente det var logisk å nevne dem. ...småbarnståke? :P

Skrevet

Pampers. Etterhvert Coop på dagtid og Pampers om natten.

Aldri hatt behov for tisselaken.

Skrevet

Har inntrykket av at nyfødtbleier avhenger av babyen. Heldigvis kan du jo teste ut de ulike, siden du har fått noen prøvepakker.

Gutten min var lang og tynn, så her passet Libero dårlig. De bare lakk rundt beina, i tillegg til at jeg syntes de var skrekkelig stive. Derfor brukte vi Pampers den første tiden.

Da han vokste seg ut av de nyfødtbleiene, gikk vi over til Coop og Rema sine svanemerkede bleier. Har like god erfaring med begge merkene.

Skrevet

Neida, de er mye tynnere! Hodet mitt mente det var logisk å nevne dem. ...småbarnståke? :P

Helt greit det, liker tips :)

Har inntrykket av at nyfødtbleier avhenger av babyen. Heldigvis kan du jo teste ut de ulike, siden du har fått noen prøvepakker.

Gutten min var lang og tynn, så her passet Libero dårlig. De bare lakk rundt beina, i tillegg til at jeg syntes de var skrekkelig stive. Derfor brukte vi Pampers den første tiden.

Da han vokste seg ut av de nyfødtbleiene, gikk vi over til Coop og Rema sine svanemerkede bleier. Har like god erfaring med begge merkene.

Jo men ser for meg at om vi satser på kun de gratisbleiene i begynnelsen så blir vi plutselig tomme og må stresse på butikken fordi ungen trenger en bleie med en gang :fnise: Selvsagt kan det skje senere uansett, men kjipt om jeg da er hjemme alene, men samboer har jo fri de første ukene.

Skrevet

Jeg liker libero og Coop-bleiene! Pampers ble veldig fort våte her

Skrevet

Dette er veldig individuelt.

Her gikk det i Libero. Pampers satt seg fast i rompa på babyen, den lakk ofte, den stinket parfyme og han fikk merker rundt lårene av dem.

Libero hadde vi ingen av nevnte problemer med. Libero er litt stivere enn pampers ja, men de har blitt tynnere enn hva de var da min var nyfødt, så det er ikke noe som plager den lille babyen.

Så fort han ble stor nok gikk vi derimot over til Coop sine bleier. Det er rett og slett de beste av dem alle. At de er miljømerket og billigere enn de andre merkene er bare en stor bonus!

Nøyaktig samme erfaring her! :)

• Liker 1
Skrevet

Vi startet med libero siden det er de jeg har vært mest fornøyd med på barna i barnehagen der jeg jobber. Men de lakk på siden og passet dårlig når hun ble litt tykkere rundt låret. Pampers passet mye bedre og er mykere så vi bruker dem nå. Men senere vil jeg nok gå over til noe annet siden det er lotion i Pampers. Men hun har ikke reagert på det.

Skrevet

Trur vi prøver Libero først, siden de er uten lotion/parfyme. Men skal først studere bleiene jeg har fått gratis :)

Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...