Gå til innhold

Har dere tatt med barna på weekend til Langedrag? Fortell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en datter som er utrolig glad i dyr.

Har hørt om å sett Langedrag på tv og tittet innom hjemmesiden deres og der ser jeg at man kan overnatte der bla. en weekend.

Er det noen her som har overnattet eller i det hele tatt vært der og vil fortelle litt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der i forbindelse med Leirskole, for mange mange år siden. Fint sted, med mange dyr er alt jeg husker :) Det har sikkert blitt bedre med årene.

Gjest Anubiel
Skrevet (endret)

Jeg også har vært der på leirskole og husker det godt ennå, så mange år etterpå. Barna får skikkelig nærkontakt med dyrene, særlig geitene og hønene, som vandret fritt rundt. Man kan også ri på fjordinger der.

Da jeg var der hadde de gauper og ulver, som du fikk se på nært hold når de ble matet. Jeg husker ikke alle detaljer fra oppholdet, men husker at jeg syntes det var skikkelig gøy og at jeg ville være der lengre. Jeg var (og er) utrolig glad i dyr, så hvis datteren din er det ville jeg ikke nølt med å ta en tur dit.

Jeg husker forresten at jeg og ei til overnattet i et stabbur rett ved gaupegården, slik at vi kunne se ned på gaupene fra vinduet. Vet ikke om det fortsatt går an...

Endret av Anubiel
Skrevet

Det er en super ting å gjøre!! Har ikke gjort det selv men har vært der noen dagsturer, jeg ville nok tatt weekend. Kan bli litt mye på en dag hvis du skal rekke alt. JA til weekentur til Langedrag!

Skrevet

Jeg har ikke det du spør om i tittelen, men jeg har det du spør om i innlegget, derfor tillater jeg meg å svare likevel.

Jeg har vært på Langedrag mye, og jobba der da jeg var i midten av tenåra. Til slutt kjøpte jeg hesten min derfra. (Jeg dro dit mye fordi yndlingshesten min flytta dit). Det er et veldig fint sted, og etter at de var på tv har de også blitt mye større og har flere tilbud. Man får se både ulver og gauper, ungene kan ri, se mange dyr på nært hold de ikke ville sett ellers og leve litt annerledes noen dager. De fokuserer mye på norske dyr, og vil gjerne ha dyr som er så nær "urdyra" eller hva jeg skal kalle det, som kuer med lang pels, feks.

Nå får man jo også mulighet til å gå inn til ulvene, og det må jo være fantastisk!

Nå må jeg innrømme at det er veldig mange år siden jeg var der, men når det var utrolig bra der da må det være enda bedre nå når de har blitt større og har bedre økonomi, flere dyr og flere muilgheter.

Anonymous poster hash: 9f41c...711
Skrevet

Nå får man jo også mulighet til å gå inn til ulvene, og det må jo være fantastisk!

Anonymous poster hash: 9f41c...711

Jeg tror dette endret seg nå etter lederulven døde eller hva det var?

Elsker langedrag, gleder meg til å ta med niesene mine dit!

Anonymous poster hash: 7f320...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...