Gå til innhold

Resturere en rokkostol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne prøve meg på å resturere en gammel rocco stol. Jeg må ærlig talt inrømme at jeg ikke er særlig flink til å sy/strikke, men flink å male osv. Man må jo ikke sy noe særlig for å resturere ett sånt møbel.

Er det dyrt å få resturert noe av en proff?

Har du noen gng begitt deg ut på ett slikt prosjekt.

Jeg har funnet flere oppskrifter på blogger/nettet om hvordan an gjør det.

Gjerne litt inspo med takk.

Anonymous poster hash: 72aae...5ba
Skrevet

Restaurere.

Inpirasjon.

Hvis du aldri har gjort noe liknende før og ønsker et pent resultat vil jeg anbefale å sette det bort til profesjonelle.

Anonymous poster hash: 9f153...7cb

Skrevet

Rokokko.

Skrevet

Restaurere.

Inpirasjon.

Hvis du aldri har gjort noe liknende før og ønsker et pent resultat vil jeg anbefale å sette det bort til profesjonelle.

Jeg har en som driver med det som skal hjelpe meg hvis jeg sitte fast. jeg har kjøpt en billig stol jeg kan leke meg med. men takk for "tipset"

Anonymous poster hash: 72aae...5ba

Skrevet

Jeg har prøvd meg på to rokokkostoler, hadde aldri gjort det før og ved å følge "oppskrifter" fra blogger så gikk det veldig bra :) Det tar litt tid, men er veldig morsomt når man holder på og når man ser det ferdige resultatet! Hvilken type stol er det du har å øve deg på? Link opp et bilde?

Jeg har gått løs på noen store stoff- rokokkostoler nå, masse masse arbeid men utrolig morsomt!

Skrevet

Jeg har prøvd meg på to rokokkostoler, hadde aldri gjort det før og ved å følge "oppskrifter" fra blogger så gikk det veldig bra :) Det tar litt tid, men er veldig morsomt når man holder på og når man ser det ferdige resultatet! Hvilken type stol er det du har å øve deg på? Link opp et bilde?

Jeg har gått løs på noen store stoff- rokokkostoler nå, masse masse arbeid men utrolig morsomt!

Det er jeg som har skrevet innlegget. Jeg har en som har gjort dette noen ganger som skal hjelpe meg om jeg sitter helt fast. Kunne du sendt meg noen linker til oppskriftene du har brukt? Hvor kjøpte du stoffet til stolen? og utstyret til å utføre arbeidet med? Brukte du oljemaling eller spraylakk?

Jeg har en helt standard rokokko stol. får ikke til å laste opp bilde :( Vil du sende meg en PM så er du en super knupp :)

Skrevet

Her er den bloggen jeg brukte (og fulgte slavisk ;) ) Hadde en stol som var akkurat maken som denne. Er det en slik stol du har også?

http://mitthviteskattkammer.blogspot.no/p/trekke-om-en-gammel-stol.html

Brukte hammer, tang, skrujern (flatt), stiftemaskin og hurtigtørkende lim til møbelbåndet. Kjøpte stoffet på Stoff og Stil + møbelbånd, fungerte supert :) Stiftemaskin, stifter til maskinen og lim kjøpte jeg på Clas Ohlson. Jeg brukte en type vannløselig maling fra merket Jøco som heter Superfinish, fantastisk god maling!! :)

Skrevet

Hvorfor vil dere ødelegge fine stoler med hvitmaling og billig stoff? Den stolen i linken var jo så fin i utganspunktet, men grusomt stygg til slutt!

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil dere ødelegge fine stoler med hvitmaling og billig stoff? Den stolen i linken var jo så fin i utganspunktet, men grusomt stygg til slutt!

Nei du kan jo spørre hvorfor folk i det hele tatt resturerer møbler?

Fordi noen liker å fornye ting i stedenfor å selge det.

Skrevet

Her er den bloggen jeg brukte (og fulgte slavisk ;) ) Hadde en stol som var akkurat maken som denne. Er det en slik stol du har også?

http://mitthviteskattkammer.blogspot.no/p/trekke-om-en-gammel-stol.html

Brukte hammer, tang, skrujern (flatt), stiftemaskin og hurtigtørkende lim til møbelbåndet. Kjøpte stoffet på Stoff og Stil + møbelbånd, fungerte supert :) Stiftemaskin, stifter til maskinen og lim kjøpte jeg på Clas Ohlson. Jeg brukte en type vannløselig maling fra merket Jøco som heter Superfinish, fantastisk god maling!! :)

Takk for info. Var det vanskelig. noe ala slik stol jeg skal resturere. Hvor lang tid brukte du. Jeg får jo hjelp av en som kan dette hvis jeg ender opp å sitte fast :) Kom gjerne med flere linker og innspurt alle :)

Skrevet

Takk for info. Var det vanskelig. noe ala slik stol jeg skal resturere. Hvor lang tid brukte du. Jeg får jo hjelp av en som kan dette hvis jeg ender opp å sitte fast :) Kom gjerne med flere linker og innspurt alle :)

Det var ikke vanskelig, men det krevde både god tid, nøyaktighet og tålmodighet (hehe og jeg mangler alle tre ;) )! Vet ikke hvor mange timer jeg brukte men det tok litt tid ja. Spesielt å få ut pyntespikeren uten å skade treverket..!

Til Anonymbruker: Smaken er som baken vet du. Noen liker hvitt, noen liker eik, noen liker mørk brunt etc etc. Man må tåle at andre ikke liker det samme som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...