Gjest Teora Skrevet 12. august 2013 #1 Del Skrevet 12. august 2013 Hei, jeg forsøker å kutte ned på sukkerbruken her i huset, og vi klarer oss jo stort sett fint uten så altfor mye sukker i hverdagen, bruker heller honning i matlaging etc. Men jeg sliter med å finne en fullgod erstatning til å strø over grøt, for eksempel. Er så glad i knasingen fra sukker, så å søte ved å tilsette banan, honning etc. fungerer ikke for meg, og jeg får neppe den som trenger det mest over på det heller. Så nå er jeg på jakt etter et litt sunnere alternativ, med litt færre kalorier og/eller lavere blodsukkerpåvirkning. I utgangspunktet vil jeg ha en mest mulig naturlig erstatning, men kom med forslag så kan jeg alltids søke opp heleforskning og miljøkonsekvenser selv. Bruker nå rårørsukker som er farlig godt, men det har fortsatt samme negative helseeffekt som hvit sukker for det meste, så vil prøve noe nytt. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #2 Del Skrevet 12. august 2013 Sæd. Anonymous poster hash: d6478...48d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 12. august 2013 #3 Del Skrevet 12. august 2013 Sæd. Anonymous poster hash: d6478...48d Hipp Hurra for dagens mest saklige innlegg... Har du prøvd Sukrin og den andre typen sukker man får på butikken? Mener det heter det hvertfall, er en sunn erstatter for sukker... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superwoman! Skrevet 12. august 2013 #4 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg bruker også sukrin, men liker best sukrin gold. Synes ikke den har en kald ettersmak. Du kan også bruke stevia, natreen eller splenda (de to sistnevnte er ikke naturlige). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teora Skrevet 12. august 2013 #5 Del Skrevet 12. august 2013 Hipp Hurra for dagens mest saklige innlegg... Har du prøvd Sukrin og den andre typen sukker man får på butikken? Mener det heter det hvertfall, er en sunn erstatter for sukker... Takk for svar. Har smakt sukrin en gang, syns det smakte litt "kaldt" på en måte, men vurderer å gi det en ny sjanse. Må bare overvinne skepsis, og antakelig google det opp og ned for mulige skadelige effekter. Samboer har litt sensitiv mage på toppen av alt, så må også forsikre meg om at det ikke gir mageknip slik sukkerfri tyggis og slikt ofte gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 12. august 2013 #6 Del Skrevet 12. august 2013 Stevia var det jeg egentlig tenkte på! Sto helt stille istad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #7 Del Skrevet 12. august 2013 tagatesse smaker mest og oppfører seg som sukker og har ingen ekkel bismak. koster ca 80 kr for en halv kilo.Anonymous poster hash: 52b21...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 16. august 2013 #8 Del Skrevet 16. august 2013 Splenda. Stevia pulver, sukrin/sukrinmelis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prikkete_kjole Skrevet 18. august 2013 #9 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg bruker sukrin og synes det funker greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 18. august 2013 #10 Del Skrevet 18. august 2013 synes tagatesse er best til dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå