Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått 8 mnd siden det ble slutt mellom kjæresten min og eksen hans. De var sammen i 4,5 år. Nå lurer jeg på om det er for galt å være offentlig om oss, f.eks på nettsamfunn hvor mange kan se det. Har så lyst til å vise at han er kjæresten min og omtale han som det, men har ikke turt å spørre om det er greit siden jeg er usikker på om det er for mye å kreve per dags dato. Hva synes dere? Vi har holdt på siden februar og har vært kjærester i noen uker nå. Eksen hans er desperat og kontakter han ofte (spør om å dra på konserter i lag o.l.), selv om de i utgangspunktet var enige om bruddet. Han avviser henne, men prøver å være hyggelig. Synes alt er blitt så komplisert og kan godt innrømme at jeg føler for å "markere meg" nå. Er så lei. Jeg er 23, han 28.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på!

Skrevet (endret)

Snakk med ham om det?

Vi offentliggjorde det ikke på fb før vi hadde vært kjærester i godt over ett halvt år, og det var noe vi var enige om. Jeg synes det er så teit med de som har "forhold - singel - forhold - singel", så vi offentliggjorde det ikke før vi følte oss sikre på at vi skulle bli gamle sammen. Hva andre gjør er opp til dem, så lenge dere er enige :)

Endret av OnlyGemini
  • Liker 1
Skrevet

Når det gjelder fb, så er jeg egentlig fornøyd så lenge han fjerner "singel" og at det evt. ikke oppgis noe, samt at han fjerner gamle klinebilder han er tagget i.... Tenker å ta det opp med han i kveld, og det er derfor jeg spør om råd nå. Takk for svar. :)

Skrevet

At han tar bort singel synes jeg er en selvfølge når han ikke er på let lengre, og for min del så hadde jeg aldri godtatt tagging i klinebilder! Slikt synes jeg man bør rydde opp i når et forhold tar slutt.

Lykke til med praten :)

Skrevet

Satt i samme situasjon som deg. Vi var sammen i 9mnd før vi endret statuser. Eksen hans reagerte ganske kraftig, trusler o.l mot meg. Håper ikke det skjer med deg ;-)

Hvorfor har ikke han sagt at han har møtt ny? Verre å skjule det. Både mtp deg og henne.

Anonymous poster hash: abeca...215

Skrevet

Eksen vet at han holder på med en ny jente, men ikke at vi er sammen. Hun er ganske hissig og vanskelig om det, ringer gråtkvalt eller sint og sender masse mld. Vet ikke når det skal ta slutt, men kjenner jeg har behov for at han ikke holder meg "skjult" lengre, og synes han bør ta mer hensyn til meg ang. bildene. Krysser fingrene for i kveld, har jo ikke _lyst_ til å være vanskelig, men... Enig at det er verre at han ikke sier noe. Takk for svar! Ts

Skrevet

Det blir jo ikke noe bedre av å ta hensyn til henne. Oppfører hun seg som en spedalsk allerede, kan det vel ikke bli stort verre?

Vis at dere er sammen, at det er seriøst, så skjønner hun kanskje at slaget er tapt?

Synes det er helt borti natta å ta mer hensyn til forkvaklede ekser, enn nytt forhold. Og de klinebildene skulle vært borte for lengst!

Skrevet

Hva er det med den greia med å ta SÅ mye hensyn til eksen? Greit å ta hensyn den første tiden (kanskje noen måneder) om det har vært et tøft brudd, men etter det? Det skjønner jeg ikke. Om en eks har så store psykiske problemer er det da virkelig ikke andres problem lengre, og ikke noe å ta hensyn til. Forholdet er SLUTT, og da bør også det å ta hensyn utover normalt høflighet ta slutt også.

Om min kjæreste hadde tatt så mye hensyn at han holdt meg skjult ville jeg mistenkt at han ikke var helt ferdig men henne. Enten følelsesmessig, eller at han fortsatt hadde sex med henne. Ikke at jeg mistenker det utifra det du skriver altså TS, nå tenker jeg generelt.

• Liker 3
Skrevet

Bør ikke noe i veien for å offentliggjøre det etter et halvt år. Men syntes at Facebook er en uting når det gjelder det, da får "alle" vite det på samme tid og man får en mengde spørsmål om det. Man mister liksom muligheten for å introdusere det til andre i sitt eget tempo...

Anonymous poster hash: d2407...799
  • Liker 1
Skrevet

Bør ikke noe i veien for å offentliggjøre det etter et halvt år. Men syntes at Facebook er en uting når det gjelder det, da får "alle" vite det på samme tid og man får en mengde spørsmål om det. Man mister liksom muligheten for å introdusere det til andre i sitt eget tempo...

Slik tenker jeg også, så det er derfor vi brukte så lang tid. Først fikk vennene vite, så familie, og en stund etter det kom facebook. De nærmeste vennene visste jo om det fra starten av.

Skrevet

Vel, noen av vennene våre vet, og min familie. Jeg har også nylig møtt familien hans, og de vet i hvert fall at "det er noe mer". Men jeg føler meg fortsatt i stor grad som en hemmelighet, og skulle ønske han tok litt mindre hensyn til eksen og tenkte over hvordan _jeg_, kjæresten hans, har det. :( Og for å gjenta meg selv er jeg ikke opptatt av at det står overalt at vi er i et forhold, bare at han fjerner "singel". Det kan godt hende at han bare er treg og bryr seg såpass lite om fb at han ikke er klar - eller har tenkt over det. Skal som sagt ta det opp i kveld, og føler meg litt tryggere etter å ha hørt andres meninger, så takk. :) ts

Skrevet

Vel, noen av vennene våre vet, og min familie. Jeg har også nylig møtt familien hans, og de vet i hvert fall at "det er noe mer". Men jeg føler meg fortsatt i stor grad som en hemmelighet, og skulle ønske han tok litt mindre hensyn til eksen og tenkte over hvordan _jeg_, kjæresten hans, har det. :( Og for å gjenta meg selv er jeg ikke opptatt av at det står overalt at vi er i et forhold, bare at han fjerner "singel". Det kan godt hende at han bare er treg og bryr seg såpass lite om fb at han ikke er klar - eller har tenkt over det. Skal som sagt ta det opp i kveld, og føler meg litt tryggere etter å ha hørt andres meninger, så takk. :) ts

Oppdatèr oss da!

Dere er jo i et forhold, så da blir det jo feil at han står som singel på Facebook.

Jeg gidder ikke dele sivilstatusen min på Facebook, men de som gjør det, vil vel oppdatere den? :)

Det er viktig at han tar hensyn til deg og dere, mer enn henne. Kanskje han ikke engang tenker over det selv?

Skrevet

Hehe, men det blir jo ENNÅ flere spørsmål dersom man velger å vise sililstatus men ikke hvem man er sammen med, for da skal de ha informasjon om hvem det er også. Mulig han er som meg og ikke ønsker en storm av spørsmål om det i etterkant....

Skrevet

Hehe, men det blir jo ENNÅ flere spørsmål dersom man velger å vise sililstatus men ikke hvem man er sammen med, for da skal de ha informasjon om hvem det er også. Mulig han er som meg og ikke ønsker en storm av spørsmål om det i etterkant....

Det er jeg enig i. Det beste er om det ikke står noe som helst, egentlig. Bare ikke singel. Ts.

Skrevet

Oppdatèr oss da!

Dere er jo i et forhold, så da blir det jo feil at han står som singel på Facebook.

Jeg gidder ikke dele sivilstatusen min på Facebook, men de som gjør det, vil vel oppdatere den? :)

Det er viktig at han tar hensyn til deg og dere, mer enn henne. Kanskje han ikke engang tenker over det selv?

Ja, det er akkurat dette jeg mener. Til opplysning hadde han full info om hva og hvem i sitt forrige forhold. Kan hende han ikke er klar for å oppdatere, og det er greit, men jeg trenger praten. :)

Skrevet

Kan hende han ikke er klar for å oppdatere

Synes det er noe muffens da jeg..

Det er dere nå, og det er dere fremover. Hvorfor skal ikke alle få vite det? Dere har jo holdt på i et halvår, og vært sammen i noen uker! :)

Kjæresten min spurte om det var greit han oppdaterte status samme dag som vi ble sammen, fra singel til i forhold. Syntes det var koselig av han, men hadde ikke reagert om han ventet litt heller. Han spurte om det før jeg hadde rukket å tenkt på å gjøre det offentlig på noe vis :P

Skrevet

Det er jeg enig i. Det beste er om det ikke står noe som helst, egentlig. Bare ikke singel. Ts.

Ja, men om man endrer fra singel til ikke noe som helst så bør man bare velge å skjule det i personverninnstillingene. Da er det ikke så mange som legger merke til det. Om man derimot endrer fra singel til "i et forhold" (uten lenke til den man er i forhold med) så vil man få maaassse spørsmål ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...