AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Gikk ut i permisjon i april, da hadde jeg en faststilling og et vikariat. Nå, midt i permisjonen har vikariatet gått ut. Trodde egentlig man hadde krav på den inntekten man hadde da man gikk ut i permisjon under hele permisjonstiden, uavhengig av ytre faktorer? Tar jeg feil? Hvor kan jeg finne regler for dette? Har lett på NAV sine sider, men ikke funnet noe.Anonymous poster hash: b1a96...916
Nektarin Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Du har rett, det er det du hadde da du gikk ut i permisjon som er gjeldende til dagen permisjonen din er over.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Merkelig. På min arbeidsplass fikk alle lønnsøkning i mai 2013 gjeldende fra januar 2013 og da får selvsagt de i fødselspermisjon det samme i inkludert etterbetalt fra januar av! Er det virkelig noen som ikke får økningen? Kunne jeg ikke ha levd med...Anonymous poster hash: fb47e...611
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Nav endrer aldri grunnlaget underveis i permisjonen med mindre det er en lønnsøkning man kan vise til skjedde før man gikk ut i permisjon. Så til deg ts, du kommer til å få det du alltid har fått men hvis Nav nå overtar utbetalingen direkte til deg vil du kunne merke at beløpet varierer fra mnd til mnd. Det er fordi Nav bruker dagsats og utbetaler denne satsen ganger antall arbeidsdager i den aktuelle mnd. Så hvis du har f.eks. 1500,- pr dag så vil du i august få 1500x22 dager og i september får du 1500x20 dager (også fratrekk for skatt). Til deg som lurer på hvorfor dere fikk lønnsøkning selv om dere var i permisjon allerede. Det er nok fordi dere har en snill arb.giver som gir dere ansatte den nye lønnen, men de får dette ikke refundert fra Nav. Si du hadde 30 000 før du gikk opp i lønn og 32 000 etterpå. Din arb.giver får kun refundert det du hadde før du gikk opp i lønn. Sånn har vi det på jobben min også. Men noen er ikke så heldige at de har så greie arb.givere...Anonymous poster hash: 2b229...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå