Polly Ester Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Hei damer og jenter som har peiling på sminke etc. Jeg har aldri vært god på dette med å sminke meg, jeg har hatt litt øyeskygge, litt eyeliner og mascara på øynene og litt rouge i kinnene og nå i det siste har jeg også fått til å bruke litt farge på leppene siden det har kommet "tusj" til dette. Men, så var jeg på photoshoot her om dagen og ble sminket. Og hun brukte da både pudder og andre "ting og tang" i ansiktet. Og det ble jo såååå fint! :D Men, så var det dette med å kjøpe til meg selv. Det er jo bare så utrolig mye å velge mellom og jeg skjønner ikke halvparten. Det er primer og pudder og solpudder og bronze-greier og i det hele tatt... Huden min er 41 år gammel og har litt mørke ringer under øynene, huden er relativt grei, litt kviser før mensen, men ellers bra. Ikke helt blek, men heller ikke det motsatte. Hva trenger jeg? Som basis?
Vill Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Primer for at sminken skal holde lenger og for å jevne ut huden, foundation for å dekke over ujevnheter og for jevnere hudtone, concealer/dekkstift for å dekke urenheter, kompaktpudder for blanke områder, mascara, rouge for litt farge i kinnene Øyenskygge med naturlige bruntoner Ta gjerne litt kvit eller lys beige øyenskygge innerst i augekroken mot nesen. ha kompaktpudderet i veska for å dekke litt blanke områder utover dagen. Pass på at du ikkje får for mykje rouge i kinnene, og ta gjerne bittelitt på haka også. Viss du kjøper eit solpudder, så tar eg ofte litt av det under kinnbeina fra ørene og fram for å framheve og markere kinnbeina litt. Prøv vippetang. Eg pleier å bruke mest mulig naturlig sminke. Vil ikkje sjå altfor sminka ut. Dette var iallefall mine sminketips. 1
Polly Ester Skrevet 12. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2013 Takk Skal ta med lista når jeg går i butikken neste gang.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Har du en Body Shop i nærheten av der du bor? Der vet jeg at de gir gratis sminkeveiledning, og prøver på. Da får du jo også litt tips om hva som passer deg Anonymous poster hash: efff6...7af 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Solpudder gir fin farge og glød. Ville tatt med det. Anonymous poster hash: 5a820...f1e
Adhara Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 En god vippetang og vannfast mascara. Da holder krøllen seg hele dagen. Øyeprimer, for at øyenskyggen skal sitte hele dagen og få frem fargen på best mulig måte. Lipliner i en farge som matcher leppepennen/leppestiften, da holder fargen seg lenger og "blør" ikke ut i linjene rundt munnen.
Polly Ester Skrevet 12. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2013 Takk for svar Spør mer, jeg: Jeg har litt tunge øyelokk, hvordan bør jeg sminke øynene da? Har pleid å ta lyst over hele øyelokket og opp til beinet - globallinjen? - og så tatt mørkt fra den linjen og oppover. Den mørke er brun. Og når det gjelder mascara - jeg lurer litt på å gå i salong å farge vippene, er et tilbud her på 700 kr. Er det verdt det? Er det like greit å gjøre det selv hjemme? Nå spør jeg fælt her, men jeg ble litt giret av hvor bra det ble hos hun stylisten hos fotografen... Jeg har Body Shop på senteret ikke så langt unna her, så jeg kan ta en tur dit. Er de utdannet? Er det flinke?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Og når det gjelder mascara - jeg lurer litt på å gå i salong å farge vippene, er et tilbud her på 700 kr. Er det verdt det? Er det like greit å gjøre det selv hjemme? 700?! Det var ekstremt dyrt, synes jeg. Mye billigere å gjøre det selv(under hundrelappen), kjempelett er det også. Anonymous poster hash: a17c2...010 1
Vill Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Når det gjelder øyenskyggen så er det lurt med primer, så øyenskyggen, så tar du litt pudder over. Det var en makeup-artist som sa Eg tar lyst innerst i augekroken og mørkere utover. Tar også highlighter (eller lys øyenskygge) under brynet. Og ja - 700 for farging av vipper var veldig dyrt! :O Trur det vanligvis ligg mellom 150 og 250 på frisørsalonger.
Polly Ester Skrevet 14. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2013 Tok en titt på den lappen med tilbudet på, og det var mer enn å farge vipper til 700 Det er hudpleie og farging av vipper, normalt 1000,- kroner. 60 minutters behandling. Så da er det ikke så fryktelig dyrt lengre? Jeg holdt på å kjøpe sånn farging av vipper på Cubus i dag - var sånn 3-minutters greie fra Depend. Er det enkelt å gjøre det selv? Og hvis jeg skal gjøre det selv, er det for hardt med svart farge, er mørk brun best?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Tok en titt på den lappen med tilbudet på, og det var mer enn å farge vipper til 700 Det er hudpleie og farging av vipper, normalt 1000,- kroner. 60 minutters behandling. Så da er det ikke så fryktelig dyrt lengre? Jeg holdt på å kjøpe sånn farging av vipper på Cubus i dag - var sånn 3-minutters greie fra Depend. Er det enkelt å gjøre det selv? Og hvis jeg skal gjøre det selv, er det for hardt med svart farge, er mørk brun best? Visst du tar farge av vippe og permanent vippebøy så er det verdt å gjøre det på salong Gå på et skikkelig parfymeri og få en foundation tilpasset din hud. Du trenger sikkert ikke så mye dekking, men kanskje litt mer fukt. En primer er perfekt når man er i din alder, det gjør at sminken ikke legger seg så veldig i fine linjer Jeg anbefaler både primer og foundation fra Kanebo, fantastiske produkter! Slik som du beskriver øyeskyggeleggingen din kan høres noe korrekt ut, men er vanskelig når man ikke får sett. Men med tunge øyelokk skal man ikke ha mørk sminke innerst i øyekroken. Det påstås også at man ikke skal bruke mascara i på nedre øyevipper når man ønsker å se yngre ut, det frar visst øyenene nedover eller noe. Selv synes jeg at jeg ser rar ut uten mascara på de nedre vippene. Ta litt av den samme brune øyenskyggen og legg forsiktig litt under våtkanten under øyet. Da rammer du du fint inn. Men ikke ta den helt inn mot nesen. Og lag for all del ikke en hard strek. Den skal være fint duset ut. Ikke bruk skygge med skimmer i. Blush er et must når man bruker foundation for å få tilbake liv i ansiktet. Der bør du heller ikke gå for en med for mye skimmer i. Det samme gjelder solpudder, ikke for mye glitter og greier, da der ser du ut som en fjorten år gammel discokule Men det viktigste, etter min mening er: Primer, foundation, blush, mascara. Og gjerne lit øyenskygge. Anonymous poster hash: fa8fa...d46
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 Jeg er på din alder. Jeg skulle teste ut foundation og fikk prøve ut to forskjellige foundation hos Kicks. De sminket meg i butikken samt at fikk med meg begge to som prøver før å teste ut hjemme. Foundation er bare ikke meg. Følte at jeg hadde en synlig maske. Jeg endte opp med en BB-krem. Primer under øyenskygge bruker jeg. Pga alder så har jeg primært matte øyenskygger. Bruker en lys en med skimmer i øyekroken mot nesa. Jeg bruker ikke maskara på undervippene, men bruker øyenskygge som en smal strek under øyet. Rougeog solpudder med lite skimmer brukes. På leppene bruker jeg gloss med svak farge. Jeg hater å se malt ut så for meg er det viktig at sminken fremhever, men ikke synes noe særlig. Anonymous poster hash: 8b0c6...988
LittDiva Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Vet ikke hvor du bor ,men i Oslo er det i hvert fall en del steder med proffe make up artister , hvor man betaler rundt 600 kroner for full veiledning og får sminke produkter med til samme verdi. Noen venninner var på et sted i forrige uke og de var veldig fornøyde med både produktene og veiledningen. Send meg pm om du vil ha navnet på stedet, så kan jeg spørre de hvor det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå