AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg har en 13 uker gammel hunkattunge som ved 6 mnd alder skal kastreres. Bør hun allerede nå vaksineres/chippes, eller kan det vente til steriliseringen, slik at alt kan taes samtidig når hun likevel skal i narkose? Hun slippes ikke ute foreløpig, har kun vært små lufteturer ute i bånd. Ormekur er vel imidlertid aktuelt? Kan jeg besørge dette selv, eller bør jeg bestille time til henne hos veterinær? Anonymous poster hash: 9833c...41a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 En katt bør vaksineres ved ca 12 og 16 ukers alder. Chippingen kan du vente med dersom han ikke er ute, men det er jo lurt å gjøre i tilfelle den skulle komme seg ut. Du må ha resept fra vet på ormekur, men trenger ikke time for det.Anonymous poster hash: e7cf7...ff7
ninuska_ Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde kattunge, men jeg mener å huske at pus fikk den første vaksinen ved 12 ukers alderen, deretter en oppfølging ved 16 uker og nå en gang i året.
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 jeg pleier å ta sånt når jeg skal kastrere aldri vært problemer der siden jeg ikke slipper de ut før de er fikset (har to kattunger nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå