kimmi Skrevet 21. april 2004 #1 Skrevet 21. april 2004 hva mener dere; bør parene sitte sammen, dvs side om side, eller tvers over hverandre? - og hvorfor mener dere dette? (skal starte på bordplasseringen skjønner dere sikkert...)
Gjest hildab Skrevet 21. april 2004 #2 Skrevet 21. april 2004 Vi har ikke tenkt å ha par ved siden av hverandre, men har møtt mye motbør fra min familie på det området. Men grunnen til at vi valgte det er at vi vil folk skal bli bedre kjent men hverandre. Gjestene blandes på tvers av familietilhørighet og generasjoner, bortsett fra de "faste plassene" på brudepar og foreldre.
kimmi Skrevet 21. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2004 ja,d er vanskelig å tekkes alle. fint dere står på hvordan dere vil gjøre det selv om dere får motbør. tror vi ender på side om side.... flere som vil si noe om dette? *lurer veldig*
Gjest Madley Skrevet 21. april 2004 #4 Skrevet 21. april 2004 Vi har satt opp bordplan i dag. Vi satte parene siden ved side, men plasserte dem litt hulter til bulter . Dvs ikke familievis. Håper de blir kjent likevel. Alle ungdommene og halvvoksne sitter sammen på en "arm". Men også her har vi beholdt par, side ved side.
jea Skrevet 21. april 2004 #5 Skrevet 21. april 2004 Jeg syns par skal sitte ved siden av hverandre..Jeg mener dette for jeg syns det er dumt å splitte par,greit å s ehvem som tilhører hevrandre og.. Blir lettere og prate hvis man er trygg på den ene ved sin side :-)
Gjest Tex Skrevet 21. april 2004 #7 Skrevet 21. april 2004 Jeg hadde mest sannsynlig ikke gått i et selskap der jeg ikke fikk sitte sammen med mannen min, fordi jeg ikke er spesiellt glad i mennesker jeg ikke kjenner. Vi lar absolutt alle sitte rett ved siden av sin partner, med unntak av forloverne som skal ha hverandre til bords. De kjenner hverandre, og deres partnere kjenner hverandre så det er ikke noe problem. Alle som kjenner andre par enn seg selv får minst et kjent par ved siden av seg og de som ikke kjenner noen får sitte sammen i solidaritet. Ellers har vi prøvd å dele opp venner og familie slik at det ikke blir klyngete.
*Lene* Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Vanskelig greie..Jeg var egentlig for å "mingle" venner og familie, men selvfølgelig passe på at alle kjente noen, og at de kom til å ha det hyggelig. Min samboer var helt uenig, og mente par skulle sitte sammen. Sett bortifra våre foreldre og forlovere(Nå er begge de single, so no problema) Blir til at vi setter parvis, men slik at de ikke har hverandre til bords, (mannen til venstre for damen blir det vel da :klø: ???) Har ikke beghynt på bordoppsettet enda)
Isiselin Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 Setter par ved siden av hverandre og passer på at alle har noen de kjenner godt og noen de ikke kjenner i sin umiddelbare nærhet. På denne måten føler alle gjestene seg trygge og kan bli litt kjent med noen fra den andre familien. Har også satt alle store unger og ungdommer sammen på en arm på vårt E-bord.
April Skrevet 22. april 2004 #10 Skrevet 22. april 2004 Setter par ved siden av hverandre og passer på at alle har noen de kjenner godt og noen de ikke kjenner i sin umiddelbare nærhet. På denne måten føler alle gjestene seg trygge og kan bli litt kjent med noen fra den andre familien. Sånn har vi gjort det også! Ellers er jeg enig med Tex, jeg hadde nok heller ikke gått i et selskap hvor jeg ble skilt fra min kjære..Jeg er nemlig veldig sær på det område der!!
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #11 Skrevet 22. april 2004 Sånn har vi gjort det også! Ellers er jeg enig med Tex' date=' jeg hadde nok heller ikke gått i et selskap hvor jeg ble skilt fra min kjære..Jeg er nemlig veldig sær på det område der!![/quote'] Som vertskap har man jo også plikt til å sørge for at gjestene trives...
frosken Skrevet 22. april 2004 #12 Skrevet 22. april 2004 Vi skal la par sitte ved siden av hverandre. Så prøver vi å få til at paret rett over bordet for dem er ett par fra andre familien, mens de har noen kjente på skrå over seg. Så egentlig blir det jo (hvis ting hadde gått opp): På hver side av bordet sitter man parvis og annenhvert par fra ene eller andre siden. På andre siden sitter man på samme måten, men motsatt. Vanskelig å forklare. Håper dere skjønner likevel.
minniepus Skrevet 22. april 2004 #13 Skrevet 22. april 2004 Sånn har vi gjort det også! Ellers er jeg enig med Tex, jeg hadde nok heller ikke gått i et selskap hvor jeg ble skilt fra min kjære..Jeg er nemlig veldig sær på det område der!! Ja. Var i bryllup i fjor hvor den eneste jeg kjente var kjæresten min, og hadde jeg blitt plassert langt vekk fra han (slik som jeg ble i et annet bryllup), hadde jeg hatt det pyton. Er ganske sjenert ja...
Lullu Skrevet 22. april 2004 #14 Skrevet 22. april 2004 Man gjør vel mot andre, slik man vil at andre skal gjøre mot seg. Vi skiller ingen par, og setter folk sammen utifra hvem vi tror de vil trives med. Går ikke inn for at folk skal bli kjent i vårt bryllup (ikke ta dette bokstavelig. Dere skjønner sikkert hva jeg mener), men at folk heller skal hygge seg. Å sette par ved siden av hverandre syntes jeg er bedre. Blir jo automatisk til at man snakker med den man sitter ovenfor. Sidemannen blir jo heller som en støtte liksom..... Håper jo folk vil snakke med andre enn sin egen kjæreste/sambo/ektefelle
Lissemor Skrevet 22. april 2004 #15 Skrevet 22. april 2004 Vi setter par sammen,og passer også på at alle har noen rundt seg som de kjenner fra før.
Frk. Lykkelig Skrevet 22. april 2004 #16 Skrevet 22. april 2004 Vi har såvidt begynt å se på bordplassering, og jeg tror vi setter parene over hverandre. Samtidig vil vi forsøke å plassere alle i nærheten av noen de kjenner (jeg har ikke engang møtt alle som kommer i bryllupet....), og fordele de litt etter aldersgrupper. De største barna blir plassert sammen, mens de minste sammen med foreldrene. Vi forsøker å plassere single gutter og jenter sammen, men vi får en liten overvekt av jenter.
mar Skrevet 22. april 2004 #17 Skrevet 22. april 2004 Vi setter ikke parene ved siden av hverandre, men på samme åttemannsbord. Er litt kjedelig å sitte parvis synes jeg, men samtidig trygt å ha ham i nærheten. Men vi sørger hvertfall for at alle kjenner noen av de de har rundt seg.
Fru Snurp Skrevet 22. april 2004 #18 Skrevet 22. april 2004 Juni04 og Tex: Dere som ikke vil gå i selskaper der dere ikke får sitte sammen med deres menn, hva gjør dere når dere skal på fest? Ringer dere vertskapet og spør om bordplasseringen før dere svarer på invitasjonen??? Skjønner at dere vil sitte sammen med deres kjære, men det er litt i overkant sært å "boikotte" en fest fordi vertskapet ønsker å gjøre bordplasseringen litt annerledes enn det som passer dere. Hele festen tilbringes jo ikke ved bordet heller da. Men det er klart at man har et ansvar for at gjestene trives under hele festen. MEN man må være klar over at ulike mennesker har ulik oppfatning av hvordan man oppnår akkurat dette. Over til trådens tema: Vi lar par sitte sammen. Syns det er hyggelig, men ikke minst LETTVINT når man skal lage bordplasseringen. Kabalen blir langt vanskeligere om man skal splitte parene synes jeg. Vi begynte med planen vår i går kveld. I løpet av 1 time var det meste på plass. Må gjøre noen få justeringer, men det er så godt som ferdig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå